michal1988 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam Panowie, mam taki problem: wyrobiło mi się łożysko główki ramy (było kulkowe), charakterystycznie haczyło w ustawienie "po środku" i ciężko było wykonywać ruch na boki kierownicą. Wymieniłem komplet łożysk na stożkowe. Wszystko skręciłem do kupy i.. no właśnie. Kierownica obraca sie lekko, nie haczy, nie puka. Problem w tym, że podczas powolnej jazdy kierownica sama lekko się buja (tak po parte stopnie na prawo i na lewo, cały czas). Problem znika przy szybszej jeździe. Powyżej 60km/h śmiało można puścić kierownicę i moto jedzie prosto. Co mogłem zrobić źle? Za słabo skręcone łożysko? Coś z lagami nie tak, półką? Wydaje mi się, że opcje "za mocno" mogę wykluczyc, gdyż motocykl "nie kładzie sie" opornie i poza tym lekkim bujaniem motocykl jedzie stabilnie, nawet w pochyleniu i w czasie hamowania. Pozdrawiam, Majkel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam Panowie, mam taki problem: wyrobiło mi się łożysko główki ramy (było kulkowe), charakterystycznie haczyło w ustawienie "po środku" i ciężko było wykonywać ruch na boki kierownicą. Wymieniłem komplet łożysk na stożkowe. Wszystko skręciłem do kupy i.. no właśnie. Kierownica obraca sie lekko, nie haczy, nie puka. Problem w tym, że podczas powolnej jazdy kierownica sama lekko się buja (tak po parte stopnie na prawo i na lewo, cały czas). Problem znika przy szybszej jeździe. Powyżej 60km/h śmiało można puścić kierownicę i moto jedzie prosto. Co mogłem zrobić źle? Za słabo skręcone łożysko? Coś z lagami nie tak, półką? Wydaje mi się, że opcje "za mocno" mogę wykluczyc, gdyż motocykl "nie kładzie sie" opornie i poza tym lekkim bujaniem motocykl jedzie stabilnie, nawet w pochyleniu i w czasie hamowania. Pozdrawiam, Majkel A jednak masz za mocno. Wcześniej możesz sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1988 Opublikowano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Hmm.. cóż, poluzować zawsze można. Zapytam tylko tak dla pewności: dolne pokrętło kasuje luz, górne to tylko kontra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Hmm.. cóż, poluzować zawsze można. Zapytam tylko tak dla pewności: dolne pokrętło kasuje luz, górne to tylko kontra? Tak ale musisz pamiętać o luzie na zwojach gwintu który kasujesz dokręcając górną nakrętkę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Jak masz zbyt mocno ściśnięte łożysko to przy mniejszych prędkościach motocykl będzie wężykował wynika to z oporu ruchu półek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINDERMARCIN Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 (edytowane) Kur...a ja tez mam podobny problem z mojm gsxr wezykoije mi przy mniejszych predkosciach i nie mam pojecia jak to zneutralizowac kolega ma takiego samego gixa jak moj z tego samego roku sprawdzalem u niego jak chodzi mu kiera i chodzila o wiele ciezej chcialem poprawidz to u siebie bo chodzila luzniej, wiedz postanowilem u siebie dokrecic lozysko i chodzila ciezej ale wogle nie dalo sie jezdzic, postanowilem ja troszke poluznic i z koleij teraz jest chyba za luzno bo przy chamowaniu slychac wyrazny odglos tak jak by przy lozysku byl luz..obiaw motocykl wezykoije przy malej predkosci.. Edytowane 27 Września 2010 przez KINDERMARCIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Tak yuby maślane prowadzenie to ciśnienie w oponach lub same opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 chamowaniu Hamowaniu! Chamem to można co najwyżej być ;). A w temacie - kierownica musi się obracać z lekkim, wyczuwalnym oporem. Nie może stukać przy hamowaniu, a jednocześnie motocykl nie może wężykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easy_rider91 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam ja mam cb 750 i u mnie przód też myszkuje ale powyżej 160km/h poniżej tej prędkości jest ok co mam zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam ja mam cb 750 i u mnie przód też myszkuje ale powyżej 160km/h poniżej tej prędkości jest ok co mam zrobić? To chyba oczywiste, nie jeździć powyżej 160 km/h :biggrin: :biggrin: :lalag: A tak poważnie, to zjawisko zapewne wynika ze sztywności całej ramy, która przy takiej prędkości ujawnia swoje niedostatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam ja mam cb 750 i u mnie przód też myszkuje ale powyżej 160km/h poniżej tej prędkości jest ok co mam zrobić? też tak miałem, winowajcą była opona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam ja mam cb 750 i u mnie przód też myszkuje ale powyżej 160km/h poniżej tej prędkości jest ok co mam zrobić? Łożyska przedniego koła mają już dość :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINDERMARCIN Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Panowiem chodzi o to ze ja chcialbym jak najmnieszym kosztem sprawdzic co to jest moze byscie wymienili jakas kolejnosc sprawdzania co moze byc tego przyczyna bo po co placic za lozyska glowki jak np. moze to byc brak odpowiedniej ilosci powietrza w oponie sastanawiam sie tylko nad tym czy nie jest to wina ze motocykl stal cala zime na oponach i moze jakos sie odksztalcila i to jest przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesuss Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 witam ja mam cb 750 i u mnie przód też myszkuje ale powyżej 160km/h poniżej tej prędkości jest ok co mam zrobić? Mi w tym temacie np. pomogła sama wymiana oleju w lagach z myciem i płukaniem wnętrzności. Sądząc po kolorze i konsystencji starego oleju to myślę że nie zaglądał tam nikt od nowości. Zalałem nawet trochę gęściejszy niż producent zaleca, myszkowanie ustało i motocykl wyraźnie lepiej się prowadzi, jest dużo stabilniejszy na zakrętach i ogólnie żywiej reaguje na wszelkie polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Zaczynasz od ciśnienia w oponach, badasz to jakimś dobrym manometrem. Generalnie zamieszanie wynika z kiepskiej jakości manometrów do sprawdzania ciśnienia. Jeśli nic to nie pomoże to serwis zawieszeń przed zimą i tak warto go zrobić. Łożyska głóki ramy nie sa takie drogie nie przesadzajcie! To samo łozyska kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.