Majkiel Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Witam. Miałem nadzieję, że nigdy nie przyjdzie mi tutaj napisać o swoich "wyczynach" ale jednak dołączyłem do grupy motocyklistów co już leżeli. Piękny lewy zakręt 90stopni z dobrą widocznością i nawierzchnią. Jadę ok. 60km/h. Składam się, jestem coraz bliżej ziemi. Jadę całkiem mocno pochylony (przynajmniej w moim odczuciu) i bez żadnego ostrzeżenia przednie koło mi ucieka, lece na glebe. Szszszrrrrrr, widzę łamiące się lusterko i owiewkę, szszszrrrrr krawężnik niebezpiecznie się zbliża, jedna krótka chwila, nie jestem w stanie nic zrobić a w mojej głowie tysiąc myśli (kur*a, jak to możliwe, przecież to innym się przydarza nie mnie, jeeezu za co ja moto wyremontuję) puściłem się kierownicy i lecę samopas, GPZ uderza w wysoki krawężnik, odbija się, uderza w wystającą studzienkę znowu się odbija i pomału sunąc zatrzymuje się na mnie. W szoku zdezorientowany wstaje, wyłączam zapłon i stawiam sprzęt na koła. Ja pierdziu, co się stało :eek: .? Cholera boli mnie kolano, idę obejrzeć zakręt. Jest czyściutki. Przejdźmy do wniosków i podsumowań. Przyczyna szlifu: stary przedni papeć. Był z 97roku :banghead: z tyłu zmieniłem ostatnio, lecz na przód nie wystarczyło kasy :banghead: teraz będę musiał wybulic i na oponę i na remont moto Straty w ludziach: zbite i lekko zdarte lewe kolano (od pasa w dół byłem źle ubrany - zwykłe buty i jeansy. Ocieplacze na kolana trochę pomogły bo kolano było by gorzej zdarte. Skórzana kurtka i rękawice zdały egzamin w 100 procentach) Straty w sprzęcie: tak na szybko licząc to bedzie koło 700-800PLN. Nowa opona, używana felga, lusterko, kierunek, owiewka wraz ze stelażem i moze zbiornik jak nie uda mi się go wyprostować) Ciekawe jak z tarczami hamulcowymi i lagami. Na oko wyglądają dobrze, ale wiadomo. Na oko to chłop w szpitalu umarł.... PS. w wolnej chwili wrzucę fotki mojego gruzu :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 dobrze że tobie nic poważnego się nie stało, gruza odbudujesz, masz dużo czasu miałem taką samą sytuację w takich samych okolicznościach na początku sezonu, tyle że ja nie wyglebiłem, powód?? również stara opona z 03r. Nauczony błędem nie czekałem dłużej i kupiłem nowy papuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 ...ale zdrowy jesteś. Teraz się tylko nie podłamuj się i nadal składaj w zakręty bo znam wielu co przestało skręcać. Kasa rzecz nabyta a w sumie to i tak już wiele jeżdżenia nie zostało. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 No niefajnie. A jesteś w 100% przekonany, że nie tknąłeś prawej klamki? Dziwne troche, że tak sam z siebie odjechał... Składaj szpszent w każdym razie. U Ciebie niestety graty trochę droższe niż u mnie. Powodzonka. Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Witamy w grupie rozprawiczonych, grunt ze nic wielkiego sie nie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 A tyle się mówi o oponach i ich starzeniu się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Przyczyna szlifu: stary przedni papeć. Był z 97roku :banghead: z tyłu zmieniłem ostatnio, lecz na przód nie wystarczyło kasy :banghead: teraz będę musiał wybulic i na oponę i na remont moto Najpierw patrzysz na DOT opon potem sie skladasz! :) Ja tez zaliczylem szlifa kiedys przez stare opony, ale obie byly stare wiec obie puscily naraz. Co do sprzeta - olej wyglad :D zrob wszystkie techniczne rzeczy na wzorowo, zaloz swieze opony i idz sie skladac :D nie bedzie szkoda jak sie wywroci. Ps. http://forum.motocyklistow.pl/Mialem-wypadek-t132191.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 97r to jakaś skamielina jak na opone.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Ciesz się stary, że Tobie się nic nie stało. Sprzęt wygłaskasz - masz na to całą zimę. A co do opony to faktycznie staroć- guma twardnieje i murszeje i na tym nie ma co oszczędzać- lepiej już kupić młodą używkę za jakieś 100zł i śmigać zdecydowanie bezpieczniej. Szybkiej reanimacji sprzęta!! Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Oto zdjęcia moto po incydencie. Czekałem na transport więc pare cyknąłem http://bikepics.com/pictures/2068446/ http://bikepics.com/pictures/2068447/ http://bikepics.com/pictures/2068449/ http://bikepics.com/pictures/2068450/ http://bikepics.com/pictures/2068452/ http://bikepics.com/pictures/2068455/ http://bikepics.com/pictures/2068456/ Monter, staram się nie podłamywać, ale na samą myśl o głębokim złożeniu w zakręcie przechodzą mnie ciarki i przed oczyma mam obraz sunącej GPZ w stronę krawężnika. W sumie pierwsze zakręty jakie pokonam po tym incydencie to te w nowym sezonie. Trzeba będzie znaleźć jakiś parking i pokręcić kółka co by się przełamać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 97r to jakaś skamielina jak na opone.... To te co na nich przyszlifowalem byly z 98r ;) Od tamtej pory jezdze na uzywkach ok 3 letnich. Zejscie na kolano, ktore mam na avatarze bylo na torowce z allegro za 25zl :icon_mrgreen: Tylko jedna uzywka mi sie trafila trefna - jakas krzywa byla, ze w zakrecie przodem rzucalo przy wiekszej predkosci i zlozeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Po raz kolejny sprawdza sie ze chytry dwa razy traci... Chopie wez i mi wytlumacz jak mozna jezdzic na 13 letnich oponach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 (edytowane) ale jaki masz bieznik? jakim cudem przez ponad 10 lat nie zrobiles jeszcze slicka..? Edytowane 26 Września 2010 przez mrbravo Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 (edytowane) Oto zdjęcia moto po incydencie. Czekałem na transport więc pare cyknąłem http://bikepics.com/pictures/2068446/ http://bikepics.com/pictures/2068447/ http://bikepics.com/pictures/2068449/ http://bikepics.com/pictures/2068450/ http://bikepics.com/pictures/2068452/ http://bikepics.com/pictures/2068455/ http://bikepics.com/pictures/2068456/ Monter, staram się nie podłamywać, ale na samą myśl o głębokim złożeniu w zakręcie przechodzą mnie ciarki i przed oczyma mam obraz sunącej GPZ w stronę krawężnika. W sumie pierwsze zakręty jakie pokonam po tym incydencie to te w nowym sezonie. Trzeba będzie znaleźć jakiś parking i pokręcić kółka co by się przełamać Niestety masz krzywe lagi... Lagi, kolo, tarcze do sprawdzenia, stelaz, lusterko. To tak na szybko niezbedne do jezdzenia ;-) Lagi, albo uzywane, albo same rury - zamienniki po 300zl od jednej plus uszczelniacze i olej = ok. 65zl. Edytowane 26 Września 2010 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Piękny lewy zakręt 90stopni z dobrą widocznością i nawierzchnią. sądząc po fotkach, to z tą dobrą nawierzchnią mogłeś nieco przesadzić. studzienka wskazuje, że jeszcze nie ma finalnej warstwy asfaltu, a piach na boku jezdni dorzuciłbym do potencjalnych przyczyn ślizgu tak czy siak trzeba na siebie uważać. ja się przejechałem jeszcze wczoraj (dziś leje) kawałeczek po przyjemnych drogach na południe i syf wyniesiony z pól na drogi, wskutek radosnej jesiennej działalności okolicznego chłopstwa, skutecznie temperował mi zapędy do skorzystania z ostatnich ciepłych dni... jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.