Stoźu Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Witam Mam problem z gsx-em a mianowicie pali mi głowny bezpiecznik. Czasami od razu przy zapaleniu motocykla a czasami podczas jazdy. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy z włączonymi światłami. Przy przekręconym kluczyku gdy włączam czerwony guzik zapłonu wskazówka obrotomiuerza delikatnie podskakuje do góry. Przy wstępnych oględzinach przewodów zauważyłem że jeden z trzech żółtych kabli prądnicy (alternatora?) jest mocno nadpalony/stopiony w kilku miejscach (możliwe że dlatego że wsadzałem bezpieczniki 40A :banghead: które i tak byłby palone po jakimś czasie). Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 no to masz mocne zwarcie do masy, a teraz módl się żeby altek ocalał. Myślę że z regulatorem możesz się pożegnać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Jeśli to zwarcie do masy to gdzie mogę tego szukać? Czy wszystkie kable do sprawdzenia? Alternator jest raczej sprawny bo z pomiarów wynika że ładowanie jest, tylko gdy są właczone światła to aku siada i widać też to na pomiarach. Kabel był zwęglony od strony alternatora, ten z "sznurkową" izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jezeli rozladowuje go na swiatlach to ladowania praktycznie nie ma. Oprocz zwarcia najprawdopodobniej stator i regler do wymiany. Jesli chodzi o zwarcie to po prostu trzeba przejrzec dokladbnie wszystkie czesci wiazki elektrycznej, albo przetarta izolacja na kablu pradowym dotyka do ramy czy innej metalowej czesci moto, albo do rowniez przetaertego kabla masowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Przy wstępnych oględzinach przewodów zauważyłem że jeden z trzech żółtych kabli prądnicy (alternatora?) jest mocno nadpalony/stopiony w kilku miejscach (możliwe że dlatego że wsadzałem bezpieczniki 40A I ten kabel w pierwszej kolejnosci powinienes dokladnie przeswietlic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) Dzisiaj zauważyłem coś ciekawego. Odłączyłem masę od aku i miernikiem sprawdziłem napięcie z tym że "-" podłączyłem do aku a "+" do ramy. Napięcie było rzędu 0,1V ale gdy włączyłem zapłon miernik pokazał 12,6V czyli tyle ile ma aku. W elektryce jestem kompletnie zielony i nie wiem czy ma to związek z całą sprawą. Wszystko sprawdzałem na zgaszonym silniku. Edit: Napięcie w ramie jest gdy przekręcę kluczyk a zapłon może być wyłączony. Po rozłączeniu kostek od świateł, klaksonu, licznika, kontrolek itp. napięcie w ramie tylko delikatnie się zmniejsza i wynosi 12,3V. Może to oznaczać że przebicie jest gdzieś na głównym kablu? Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez Stoźu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Ty naprawdę jesteś zielony. Zrobiłeś coś co może sprawić, że wyślesz swój moduł w kosmos. Pod żadnym pozorem nie zamienia się biegunów zasilania. Podłącz zarówkę w miejsce bezpiecznika i odłączaj poszczególne elementy i patrz czy żarówka zgaśnie. W ten sposób znajdziesz zwarcie. Ale jestem naprawdę przekonany abyś zostawił tą robotę elektrykowi bo to co napisałeś świadczy o tym, że tylko przypadek może sprawić iż to naprawisz z tendencją na więcej zepsujesz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) Ja nie zmieniałem żadnych biegunów. Po prostu "-" wziołem z aku (normalnie tam gdzie jest - ) a plus z ramy i napiecie jest w ramie. Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez Stoźu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Rozumiem, ze odlaczyles mase od ramy i pod przewod aku (-) podlaczyles miernik, natomiast drugi przewod pozostal podpiety pod instalacje. I dotykajac ramy miernik wskazywal napiecie. Czy w tym momencie kluczyk byl w stacyjce w pozycji on ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Rozumiem, ze odlaczyles mase od ramy i pod przewod aku (-) podlaczyles miernik, natomiast drugi przewod pozostal podpiety pod instalacje. I dotykajac ramy miernik wskazywal napiecie. Czy w tym momencie kluczyk byl w stacyjce w pozycji on ? Dokładnie tak zrobiłem. Tak kluczyk był w pozycji on. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 To teraz zrob to samo z tym ze z kluczykiem wylaczonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Na wyłączonym wszystko jest OK i na ramie nie ma nqpięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Sprawdz napiecie ladowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 To teraz zrob to samo z tym ze z kluczykiem wylaczonym. Na wyłączonym wszystko jest OK i na ramie nie ma nqpięcia. To nadal jeszcze kawałek drogi do znalezienia zwarcia bo po załączeniu stacyjki wrzucasz wszędzie zasilanie. Teraz pozostaje wyjmować po kolei bezpieczniki. Odłączyłbym również regler bo może mieć zwarcie na "żywca" a w sumie to nawet pierwsze co bym sprawdził. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Regler już odłączałem i napięcie na ramie nadal jest, znika tylko gdy wyciągam bezpiecznik "signal" i "main" czyli główny. Tylko nie wiem od czego jest ten signal (od kontrolek czy od klaksonu). Dodam że klakson mam odłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.