Skocz do zawartości

gsx 750es pali główny bezpiecznik


Stoźu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z gsx-em a mianowicie pali mi głowny bezpiecznik. Czasami od razu przy zapaleniu motocykla a czasami podczas jazdy. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy z włączonymi światłami. Przy przekręconym kluczyku gdy włączam czerwony guzik zapłonu wskazówka obrotomiuerza delikatnie podskakuje do góry. Przy wstępnych oględzinach przewodów zauważyłem że jeden z trzech żółtych kabli prądnicy (alternatora?) jest mocno nadpalony/stopiony w kilku miejscach (możliwe że dlatego że wsadzałem bezpieczniki 40A :banghead: które i tak byłby palone po jakimś czasie). Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zwarcie do masy to gdzie mogę tego szukać? Czy wszystkie kable do sprawdzenia? Alternator jest raczej sprawny bo z pomiarów wynika że ładowanie jest, tylko gdy są właczone światła to aku siada i widać też to na pomiarach. Kabel był zwęglony od strony alternatora, ten z "sznurkową" izolacją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli rozladowuje go na swiatlach to ladowania praktycznie nie ma.

Oprocz zwarcia najprawdopodobniej stator i regler do wymiany.

Jesli chodzi o zwarcie to po prostu trzeba przejrzec dokladbnie wszystkie czesci wiazki elektrycznej, albo przetarta izolacja na kablu pradowym dotyka do ramy czy innej metalowej czesci moto, albo do rowniez przetaertego kabla masowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wstępnych oględzinach przewodów zauważyłem że jeden z trzech żółtych kabli prądnicy (alternatora?) jest mocno nadpalony/stopiony w kilku miejscach (możliwe że dlatego że wsadzałem bezpieczniki 40A

 

I ten kabel w pierwszej kolejnosci powinienes dokladnie przeswietlic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem coś ciekawego. Odłączyłem masę od aku i miernikiem sprawdziłem napięcie z tym że "-" podłączyłem do aku a "+" do ramy. Napięcie było rzędu 0,1V ale gdy włączyłem zapłon miernik pokazał 12,6V czyli tyle ile ma aku. W elektryce jestem kompletnie zielony i nie wiem czy ma to związek z całą sprawą. Wszystko sprawdzałem na zgaszonym silniku.

 

Edit:

Napięcie w ramie jest gdy przekręcę kluczyk a zapłon może być wyłączony. Po rozłączeniu kostek od świateł, klaksonu, licznika, kontrolek itp. napięcie w ramie tylko delikatnie się zmniejsza i wynosi 12,3V. Może to oznaczać że przebicie jest gdzieś na głównym kablu?

Edytowane przez Stoźu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty naprawdę jesteś zielony.

Zrobiłeś coś co może sprawić, że wyślesz swój moduł w kosmos.

Pod żadnym pozorem nie zamienia się biegunów zasilania.

Podłącz zarówkę w miejsce bezpiecznika i odłączaj poszczególne elementy i patrz czy żarówka zgaśnie.

W ten sposób znajdziesz zwarcie.

Ale jestem naprawdę przekonany abyś zostawił tą robotę elektrykowi bo to co napisałeś świadczy o tym, że tylko przypadek może sprawić iż to naprawisz z tendencją na więcej zepsujesz.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze odlaczyles mase od ramy i pod przewod aku (-) podlaczyles miernik, natomiast drugi przewod pozostal podpiety pod instalacje. I dotykajac ramy miernik wskazywal napiecie.

Czy w tym momencie kluczyk byl w stacyjce w pozycji on ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze odlaczyles mase od ramy i pod przewod aku (-) podlaczyles miernik, natomiast drugi przewod pozostal podpiety pod instalacje. I dotykajac ramy miernik wskazywal napiecie.

Czy w tym momencie kluczyk byl w stacyjce w pozycji on ?

 

Dokładnie tak zrobiłem. Tak kluczyk był w pozycji on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz zrob to samo z tym ze z kluczykiem wylaczonym.

 

 

Na wyłączonym wszystko jest OK i na ramie nie ma nqpięcia.

To nadal jeszcze kawałek drogi do znalezienia zwarcia bo po załączeniu stacyjki wrzucasz wszędzie zasilanie.

Teraz pozostaje wyjmować po kolei bezpieczniki.

Odłączyłbym również regler bo może mieć zwarcie na "żywca" a w sumie to nawet pierwsze co bym sprawdził.

 

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler już odłączałem i napięcie na ramie nadal jest, znika tylko gdy wyciągam bezpiecznik "signal" i "main" czyli główny. Tylko nie wiem od czego jest ten signal (od kontrolek czy od klaksonu). Dodam że klakson mam odłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...