Skocz do zawartości

[Yamaha R6] Jaki poziom oleju wskazuje bagnet? + Mieszanie oleju 10w40 z 10w50


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czytając o olejach napotkałem na informację, która mówi że różnica między min a max na bagnecie wynosi około 0,5l. Informacja tyczy się samochodów, ale zastanawia mnie jak to jest w przypadku motocykli. Z pewnością ułatwi to dolewanie oleju. Sprawdzałem w manualu do R6 i nic nie znalazłem albo mój angielski jest zbyt słaby.

Przy okazji powiedzcie jak to jest z mieszaniem oleju. Obecnie w silniku mam zalany syntetyk Elf'a 10W50, a zastanawiam się nad dolewką syntetyku Castrol 10W40 (taki został mi z wymiany w poprzednim motocyklu). Wiem, że parametry oleju w silniku spadną ale czy odegra to znaczącą rolę w eksploatacji i zużyciu części?

Powyższą informację znalazłem na stronie Castrol: http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7060729

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wymieszać.

A co do poziomu to dolewaj na zimnym silniku i patrz w okienko lub na bagnet.Teoria o połówce litra nijak ma się do rzeczywistości.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom ma być między min. a max i tutaj nie ma znaczenia jaki to silnik.

Myślę, że jednak można uogólnić.

A czy już ktoś ma teorię 3\4 czy też 1\3 to jednak już tylko teorie.

Oczywiście zaraz mogą odezwać się gumujący co leją nad max.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242

Ja po rozmowie z mechanikiem daje pod max.

Powiedział że szkodliwy jest za duży poziom ale nie trochę na bagnecie w ta czy w ta tylko jak bym litr więcej dolał.

A co wy na takie stwierdzenie?

Jak ktoś ma wskaźnik paliwa to widzi co sie dzieje z paliwem jak sie przemieszcza przy dynamicznym przyspieszaniu to sądze że z olejem to samo się dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie mieszaj produktów różnych producentów!!!

Może jakiś pan kazio mechanik tak Ci doradził.

Same podstawowe składniki oleju się wymieszają ale komponenty tzw uszlachetniacze mogą ze sobą reagować.

Może powstać związek obniżający właściwości smarne albo gorzej.

Bez sensu jest mieszanie oleju.

Kup bańke oleju takiego jak chcesz używać.

Rozgrzej moto wylej cały stary olej niech to potrfa trochę olej dość długo spływa.

Wymień filtr.

Zalej odpowiednią ilość nowego i gitara.

Naprawdę na oleju nie oszczędzisz R6 ma bardzo wysilony silnik.

NIE OSZCZęDZAj SKĄPY PŁACI 2 RAZY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz koledzy namieszaliście mi w głowie.

wertowałem dalej nieskończony internet i szukałem bardziej artykułów o takiej tematyce niż wypowiedzi na forum (bo z tymi różnie bywa). Znalazłem przeciwwskazanie do mieszania syntetyków z półsyntetykami. Mianowice tłumaczyli to tym, że zmieniając półsyntetyk na syntetyk możemy wypłukać drobny nagar który jednak uszczelnia nasz silnik (jednak zdaje mi się że tyczy się to do starych konstrukcji).

Zapytam więc tak. Kto mieszał olej 10w50 dodając 10w40 i jeździ dalej? ;) przypomnę że oba to syntetyki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...