Wicher Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Z tego co ja wiem, to samochodowe silniki nie kręcą tyle, co motocyklowe. Z tym zjawiskiem słyszałem teorię, że na samochodowym oleju szybciej można zerwać film olejowy i ... dupa! Czyli można wnioskować, że wszystkie samochody np. sportowe, czy też wyścigowe lub rajdowe powinny jeździć na olejach motocyklowych, bo przecież kręcą się wyżej niż takie np TICO :) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieprz Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Ja używam Procycle motocyklowy 20w40 zalecana lepkość do XJ spełnia japońskie normy JASO w cenie 48 zł :!: za 4l tańszy od najgorszego lotosa http://pdfkatalog.louis.de/pdf/826.pdf szkoda spszętu na eksperymenty jedyny problem to dostępność w polsce ale jest chyba firma sprzedająca w cenach katalogowych LOUISA.mi wozi kumpel z Hamburga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Ej, `fachowcy`!!!Przeczytajcie sobie watek od poczatku, a nie pieprzycie jak potluczeni.Nikogo nie namawiam do uzywania olejow samochodowych w moto - sam chcialem sprawdzic czy obiegowe `urban legends` na temat olejow maja jakies podstawy czy nie. Na razie jeden sezon na samochodowym syntetyku mam za soba, bez zadnych problemow - zobaczymy co bedzie po 10 ciu sezonach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Nie polecam samochodowych olejów :)Właśnie robierałem w DTtce sprzęgło i było całe posklejanie bo prawdopodonie poprzednik wlał właśnie samochdowy olej i nie wiele brakowało a sprzęgło by się posypalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Nie polecam samochodowych olejów :)Właśnie robierałem w DTtce sprzęgło i było całe posklejanie bo prawdopodonie poprzednik wlał właśnie samochdowy olej i nie wiele brakowało a sprzęgło by się posypalo. A czy dobrze dobrał klasę jakościową i lepkościową oleju ?? Na jakiej podstawie wnoskujesz, że był to olej silnikowy przaznaczony do samochodu?? Stwierdziłeś, to organoleptycznie?? Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Damian, może jestem już nieco podpity, ale nie mogę na stronie którą podałeś odnaleźć czegokolwiek na temat olejów Agip itp. Mam tego szukać, pod materiałami ściernymi, materacami lateksowymi czy gdzie indziej ?? :) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 :) Tak też myślałem :) Dzięki ;) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Adam -może jakieś konkretne podsumowanie po roku użytkowania?jest początek sezonu-może komuś się coś jeszcze rozjaśni zanim bedzie wymieniał oliwkę ja własnie po wymianie sprzęgła zalałem swoją sukę samochodowym minerałem 15W40- zobaczymy jak się bedzie sprawować Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 silnik samochodowy na chyba troche wyzsza temperature pracy wiec oleje sa przystosowane do okreslonej temperatury, w motocyklu temperatura silnika jest nieco nizsza, jednakze mysle ze roznice w olejach sa malo wyczuwalne w praktycepzdr Ej....chyba cos pokręciłeś :?: Silnik motocyklowy szególnie chłodzony powietrzem osiąga znacznie wyzszą temperaturę niż silnik w samochodzie chłodzony cieczą. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 I tu sie zgodze.Ja do Jawki kupuje najtanszy (chyba 11zł) Hipol który zalecają do Star'a a co motorek na to?Nic! W starszych motorowerkach jak jawka,romet mozna nalac praktycznie wszystko.Gdy miałem Kadeta to brakujący olej w skrzyni uzupełniłem mixolem i tez jedzie.Chodzi tylko o to by zebatki nie pracowały na sucho i to wszystko.A co do sprzetów wyzszej klasy to być moze róznica na oleju jest zauwazalna. Matko...... :!: Ręce opadają.... :) W Jawce jak to w dwutakcie bywa skrzynia smarowana jest oddzielnym olejem a silnik mieszanką. :arrow: My dyskutujemy na temat oleju do silnika czterosuwowego który smaruje silnik, skrzynię biegów i sprzęgło, więc nikt o zdrowy mózgu nie nie wleje Hipolu albo Mixolu :!: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 To nic Avalon, zawsz pozostaje Kujawski w pierwszego tłoczenia :-)."Tyż oliwa". Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Podsumowanie ?A co tu sumowac, jeden sezon czyli w moim wykonaniu kilka tys km to zabawa, podsumujemy za 10 sezonow :)))Nie mam co pisac nowego bo nic sie nie dzieje - w tym sezonie postaram sie kupic olej o oznaczeniu SAE 5 lub 10 W40 aby ograniczyc tendencje do sklejania tarcz sprzegla po rozpoczeciu nowego dnia jazdy - moj olej ma troche za wysoka lepkosc ( 15W50), chociaz bardzo polubilem brak sklonnosci do przegrzewania sie w korkach.I to tyle.Mozliwe ze zanabede BSA A65 Thunderbolt jako nastepny projekt i wowczas zaczne testowac Mobil 1 ( samochodowy ) na angliku z sucha miska olejowa i panewkami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Witam,ja jeżdże a w zasadzie wydaje mi się, że jeździłem na Castrol actevo. Wszyscy wychwalali ten olej pod niebiosa więc ja też go kupiłem. Pojeździłem dwa sezony i padło mi sprzęgło (zaczęło ciagnąć). Cóż poklnąłem sobie i stwierdziłem, że trza kupić nowe. Więc parę telefonów tu i tam z pytaniem o cenę. W pewnym serwisie hondy w Niemczech (dziwnym trafem tam jest wszystko dużo tańsze niż u nas pomimo tego iż zarabiają kilka razy więcej) facet zadał mi pytanie po ilu kilometrach to sprzęgło padło a następnie pytanie odnośnie oleju. Gdy odpowiedziałem, że na Castrolu on odparł, że się nie dziwi, że mam sprzęgło do wymiany. Podobno castrol jest dobrym olejem ale dla silników z suchym sprzęgłem. Coś w tym oleju powoduje, że sprzęgło szybciej się zciera. Podobno też silnik na nim głośniej chodzi. I to mi dało do myślenia. Nie jestem ekspertem aby wypowiadać się, czy facet miał rację czy nie. On stwierdził krótko: żaden olej ze stajni Castrola. No i teraz mam problem - fantazjował czy nie bo nie wiem czy zmieniać olej np. na Motul czy dalej jeździć na Castrolu. znacie może podobne przypadki??Pozdrawiam Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Nie mam co pisac nowego bo nic sie nie dzieje - w tym sezonie postaram sie kupic olej o oznaczeniu SAE 5 lub 10 W40 aby ograniczyc tendencje do sklejania tarcz sprzegla po rozpoczeciu nowego dnia jazdy - moj olej ma troche za wysoka lepkosc ( 15W50), chociaz bardzo polubilem brak sklonnosci do przegrzewania sie w korkach. W tym roku (a raczej w zeszłym po sezonie) nalałem po raz pierwszy olej 5W40, oczywiscie samochodowy lałem wczesniej ale z reguły były to 15W50 lub 15W40. Tym razem pełny syntetyk i to SL czyli z całą kupą dodatków obniżających tarcie. Jestem dopiero po 1100 km i niewiele moge powiedzieć poza tym że znów jak w zeszłym roku - jak lałem motula półsyntetyka to co 1000 km dolewka (200-300 ml), jak jezdziłem na motocyklowym 10W50 syntetycznym i teraz na 5W40 to po 1100 km stan jest dalej maksymalny. Zadnych ubytków. Biegi chodzą lżej i ciszej, silnik nawet przy temperaturach koło 0 stopni pracuje na ssaniu pierwsze 5 s a potem bez ssania utrzymuje równe 900-1000 obrotów. Sprzęgło się nie skleja i nawet po dłuższym postoju - tydzień - nie ciągnie kompletnie. Oczywiście mimo dość dużego momentu obrotowego bandita, przy obciązeniu 2 osobami, na V biegu nie ma szansy uslizgnąć sprzęgła czego najbardziej się bałem.Zobaczymy jak bedzie jak zaczną się upaly bo w sumie 5W50 byłby jeszcze lepszy ale pożyjemy... zobaczymy... :icon_mrgreen: Przy okazji podczas ostatniej trasy w 2 osoby uzyskałem rekordowe zużycie paliwa w bandicie 1200 - 5,3 l/100 :icon_mrgreen: nie pytajcie jak :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qdlaty Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 vpower, suzuki zaleca (przy najmniej zalecalo) castrola. jesli to jest castrol dla silnikow motocyklowych to mozesz spokojnie go uzywac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.