maxell Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Ok tak zrobię jak sie troche ociepli i dam znać :) czyli tej rezystancji nie mierzyć z wpiętą żarówką? Wychodzi z tego, że pomiary bez obciążenia niewiele dają, dobrze, że można się dowiedzieć na forum jak podejść temat :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestro Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) witam....przeszukałem juz całe forum ale nie mam niestety odpowiedzi na moje pytanie. Mój problem to dokładnie taki sam jak opisany na tym forum tj. ładowanie to 14,4 v ale po włączeniu świateł napięcie ładowania spada do 12,4 V ( max. tydzień jazdy i aku pusty ) Niestety nie wiem czy uszkodzony jest regulator napięcia czy alternator ( stator). Zgodnie z opisem na forum wykonałem pomiary ładowania alternatora : wyniki? napięcie międzyfazowe alternatora na wolnych obrotach to : 20 V , 20 V i 20 V....napięcie przy 5 tys. obr. to: 65 V , 56 V i 65 V ! Czy te wyniki są prawidłowe cz taka różnica jest normalna? dodam że 65 V jest na 1i2 oraz 2i3 natomiast 56v jest na styku 1i3. Nie wiem czy mój problem to niesprawny regulator czy alternator......niestety mam problem bo nie nie dośc że przed sezonem muszę kupić nowe aku ( moje padło - pomiary wykonane na pożyczonym i sprawnym aku) to jeszcze nie wiem czy zainwestować w regler czy stator , a może i jedno i drugie? ..(o aku już nie wspominam) ....czy ktos może podpowiedzieć co mam dalej robić ? koszta niestety szykują się wysokie .....proszę o poradę ( mój moto to Honda Nt 650) :sad: Edytowane 27 Stycznia 2014 przez mestro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 masz uszkodzone uzwojenie jednej fazy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Przepatrz kostki i połączenia przewodów z uzwojeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestro Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) super ,że jesteście ............dodam że praktycznie wszystkie kostki i łączenie sprawdzałem i czyściłem. Piotr Dudek pisze że mam uszkodzone uzwojenie jednej fazy....czy to oznacza wymianę całego statora? ....no i jeżeli trzeba go wymienic to czy do ściągnięcia ( wymiany) jest potrzebny jakiś specjalny klucz ?...jak jest zamocowany ten stator? wiem jedynie że alternator ( stator) jest pod deklem zlewej strony i trzeba spuścić olej ale nic więcej na ten temat nie wiem .....czy możecie mi coś podpowiedzieć w tym temacie ? ...no i jeszcze jedno pytanie - czy polecacie przewijanie statorów czy może dać sobie spokój i kupić nowy ? ( cena :sad: ....) http://www.reg_mot.republika.pl/index.html.Ale pocieszeniem jesteście wy drodzy motocykliści którzy chętnie innym pomagacie :) .. Serdecznie wszystkich pozdrawiam ! Edytowane 28 Stycznia 2014 przez mestro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 klucz nasadowy 8 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 oprócz opcji przewinięcia czy kupna nowego masz trzecia; kupno używki, z której sam osobiście korzystam najczęściej... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Oleju też nie musisz spuszczać. Pochyl motocykl na przeciwna stronę i wszystko. Ja również proponuję kupno używki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Najpierw niech wyjmie możliwe że puściło połączenie drut statora linka przewodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestro Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 och.............czekam na różne podpowiedzi które chętnie sprawdzę w miarę swoich możliwości...Na chwilę obecną zbieram tylko informacje, nie wiem kiedy się fizycznie do tego zabiorę ale na pewno podzielę się swoimi doświadczeniami.... Jeżeli ktoś może podać jaieś ważne szczegóły techniczne do usunięcia tej usterki to bardzo proszę o podzielenie się tymi informacjami. Ja od siebie dodam że znalazłem ciekawy artykuł który może byc pomocny innym forumowiczom. http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania,bez,tajemnic,14890.html Mam jeszcze pytanie ...czy wymiana statora jest prosta i czy zwykły średnio zaawansowany amator przy pomocy "klucza nasadowego 8 mm" ( narzędzi mam trochę więcej niz ta ósemka ;) ) jest w stanie bezproblemowo odkręcić dekiel po czym odkręcić stator ? bo obawiam się że po rozkręceniu okaże się że potrzebny jest jakiś ściągacz którego niestety nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Nie będzie Ci potrzebny ściągacz i średnio rozgarnięta małpa byłaby w stanie wymienić stator. :biggrin: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestro Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Witam. W końcu udało mi się uporać z moim problemem z ładowaniem! Sam jestem w szoku bo byłem przekonany że mój problem to uszkodzone uzwojenie statora. zanim zdecydowałem się na zkup statora to jeszcze raz dokonałem wszystkich pomiarów które były dokładnie takie same jak w pierwszym moim poście.Korzystając z tego że wszystkie plastiki były zdemontowane to ponownie przeczyściłem wszystkie łączenia ,kostki przewody przy pomocy papieru drobnego pilnika oraz "kontakt spraju" oraz wykręciłem i przeczyściłem linkę masy przykręconą do silnika. Po tych zabiegach ładowanie na włączonych światłach to 14,4 V bez względu na obroty silnia! :biggrin: Wygląda na to że główny problem wynikał ze zbyt słabej masy na silniku. Więc polecam wszytkim tym którzy mają podobne problemy z ładowaniem aby sprawdzanie zaczynali od najbardziej błachych z pozoru czynnoći aby nie narazićsię na niepotrzebne koszty..........! Niestety akumulator żelowy który miałem w wyniku braku ładowania całkowicie padł- ale kupiłem już nowy i powoli przygotowuję się do sezonu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Witam. W końcu udało mi się uporać z moim problemem z ładowaniem! Sam jestem w szoku bo byłem przekonany że mój problem to uszkodzone uzwojenie statora. zanim zdecydowałem się na zkup statora to jeszcze raz dokonałem wszystkich pomiarów które były dokładnie takie same jak w pierwszym moim poście.Korzystając z tego że wszystkie plastiki były zdemontowane to ponownie przeczyściłem wszystkie łączenia ,kostki przewody przy pomocy papieru drobnego pilnika oraz "kontakt spraju" oraz wykręciłem i przeczyściłem linkę masy przykręconą do silnika. Po tych zabiegach ładowanie na włączonych światłach to 14,4 V bez względu na obroty silnia! :biggrin: Wygląda na to że główny problem wynikał ze zbyt słabej masy na silniku. Więc polecam wszytkim tym którzy mają podobne problemy z ładowaniem aby sprawdzanie zaczynali od najbardziej błachych z pozoru czynnoći aby nie narazićsię na niepotrzebne koszty..........! Niestety akumulator żelowy który miałem w wyniku braku ładowania całkowicie padł- ale kupiłem już nowy i powoli przygotowuję się do sezonu ;)To wszystko jest napisane w pierwszym poście i nie po to aby go wypełnić tekstem :wink: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestro Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Dodam jeszce że mając zakupiony nowy akumulator ( bojąc się o jego ponowne uszkodzenie wynikające z braku ładowania) -zakupiłem i zamontowałem w mojej Devilce elektroniczny woltomierz który teraz na bieżąco informuje mnie o napięciu ładowania- jeżeli ktoś jest zainteresowany to mogę sie podzielić informacjami dotyczącymi szszegółów połączeń i miejsca jego montażu - koszt to 30 zł + trochę swojego wolnego czasu. ;)To wszystko jest napisane w pierwszym poście i nie po to aby go wypełnić tekstem :wink:tak masz rację - czytałem forum i faktycznie czyściłem wszystkie połączenia łącznie z przewodem masy ale tylko przy akumulatorze- a tu sie okazało,że nie było masy pomiędzy linką, a silnikiem - wizualnie połączenie wyglądało dobrze a z uwagi na ciężki dostęp do tego miejsca ( schowane pod ramą) zignorowałem to i tak brnąłem w usterki...............Dzięki za pomoc - człowiek się óczy całeżycie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Np. tak ? :wink:Proponuję przed montażem okleić czarną przezierną folią, nabierze wtedy estetyki, w nocy nie będzie raził a i czarna farba nie zejdzie po pewnym czasie objawiając biały plastik. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.