Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyglada OK, czyli regulator nie jest walniety.

Jezeli masz spadek napiecia miedzy reglerem a akumulatorem z ktorego brales odczyt to sprawdz czy na przewodach czy zlaczkach od reglera so aku nie masz jakichs problemow jak np rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po małej konsultacji z Monterem pisze tutaj. Ostatnio padło mi aku, zrobione 50 km, 2 tyg później 8,9 V. Dzisiaj odpaliłem motór, pojeździłem i przed chwilą mierzyłem. Na wolnych 12,3 ładowanie, serwisówka podaje że przy 3600 obr powinno być 14,4-14,8 u mnie troszkę ponad 13. Jak dam prawie pod czerwone pole to potrafi skoczyć do 17 V ładowanie. Czyżby koniec regulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmierz jeszcze napięcie międzyfazowe według opisu w pierwszym poście w tym temacie i będzie pewność, ze regler klęczy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem te napięcie i przy 1000 obr wynosi około 18V serwisówka podaje - AC Voltage Output 16-20 VAC per 1000 engine RPM

edit Stator coil resistance 0,1-0,3 Ohms - czyli co jak będę mierzył każde wyjście z masą to powinno tyle pokazać ? Tylko że w pierwszym poście jest inaczej napisane :blink:

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz serwisowke to sugeruj sie serwisowką. Poradnik jest ogolny.

Jak masz napiecie miedzycazowe ok ro juz nie mierz cewek. Regler do wymiany jeśli oczywiście wszystkie Ałożenia są spełnione.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek napięcia może występować na każdym połączeniu.

Szykuj kasę :icon_razz:

Jak szkoda Ci 600 stów na bułczany regler to możesz zaadoptować naszej rodzimej produkcji za 250 zł.

http://www.motowarsztat.com.pl/

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dzisiaj rano chciałem odpalić moto...niestety zonk. Rozrusznik tylko delikatnie zakręcił i prąd się skończył. Myślałem, że to Aku bo jeszcze oryginalny, o którego dbam jak potrafię, ale w końcu to już 11 latek więc może być różnie. Podłączyłem do ładowania i po 3 godzinach wróciłem. Moto odpaliło od strzała. Zgasiłem, po chwili odpalił znowu bez problemu. Przejechałem się więc 30 km i wróciłem pod garaż. Zgasiłem i już nie odpaliłem. Naładowałem ponownie aku i pod klemy podłączyłem miernik. Ładowanie 14,2 V bez względu na obroty. Po włączeniu świateł drogowych na sekundę spada do 13,9 i po chwili wraca na 14,2 V. Tak więc wydaje się ok. Zgłupiałem...ale zostawiłem tak moto na kilka minut i nagle ładowanie zanikło, a napięcie wskazywało 12,5 V i powoli spadało. Wieczorem sprawdziłem jeszcze raz. Ta sama sytuacja. Zimne moto ładuje, jak tylko temperatura wzrasta do około 80 stopni C nagle ładowania brak. Pytanie do Was. Grzebać w instalacji, alternatorze i regulatorze czy taki objaw jednoznacznie wskazuje na konkretną część??

 

Z góry dzięki za pomocne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bym najpierw altek obstawił. Po rozgrzaniu uzwojenia zwierają ponieważ się rozszerzają. Wykonaj pomiary napięć międzyfazowych z pierwszego postu na zimnym i na gorącym silniku.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem co prawda nie z ładowaniem, ale też moim zdaniem, z prądami. Pacjent, to Honda ST1300 kolegi. W skrócie, wygląda to tak; moto odpala, jedzie. Po włączeniu postojowych, nic się nie dzieje. Po włączeniu, czegokolwiek innego, np. świateł, kierunku, szyby, klaksonu itd. motocykl gaśnie. Zapala się wszystko co jest możliwe. A więc, deska, kierunki, światła, kierunki. Wszystko to świeci światłem przytłumionym. Nie można motocykla odpalić.Po odpięciu aku odpala, aż do sytuacji j.w.

Co zostało zrobione. Podpięta dodatkowa masa z aku do ramy. Sprawdzenie po przez wyciąganie kolejnych bezpieczników.

Sprawdzony aku i prąd ładowania, przed i po regulatorze. Co jeszcze można zrobić? Może ktoś miał podobny problem. Ma też HISS. Czy to może być w nim problem? Czy może być problem z komputerem? Kolega jedzie z Moskwy. Stoi 700km przed granicą. Ma ze sobą kilka narzędzi, takich jak, min. miernik, parę kluczy. Dość dobrze ogarnia temat mechaniki i elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...