Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam rozne rzeczy, ale licza sie fakty :).

Podaj tu pomiary gdy zostana zrobione.

 

Monter co do przewijania to jesli wszystko jest nalezycie zrobione to przewiniety stator dziala.

Jak klient spieprzy robote ( tak jak w powyzszym przypadku ) to nie dziwota ze nie dziala :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc od początku, napięcie przy włączonym silniku z obciążeniem spada do 11,6 V czyli totalny brak ładowania. Akumulator dobrze się ładuje poprzez prostownik. Rezystencja prawidłowa. Napięcie między fazowe jednakowe między każdą faza, przy różnych obrotach różne 60-90 mieści się w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc od początku, napięcie przy włączonym silniku z obciążeniem spada do 11,6 V czyli totalny brak ładowania. Akumulator dobrze się ładuje poprzez prostownik. Rezystencja prawidłowa. Napięcie między fazowe jednakowe między każdą faza, przy różnych obrotach różne 60-90 mieści się w tym zakresie.

 

podnosisz obroty na stałe 5000 i szybko mierzysz napięcia pomiędzy fazami ale z Twojego opisu wynika , że masz uszkodzony regulator napięcia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary już robiłem i wg pierwszego posta wynika że to wina regulatora, aczkolwiek to nie on. Jutro kolega ma sprawdzić jeszcze raz alternator i szczotki. Ktoś coś podejrzewa?

Zaraz zaraz...jakie szczotki? Jaki to sprzęt w ogóle? Jeśli masz altek obcowzbudny to ten opis się nie nadaje do diagnozy.

 

 

Monter co do przewijania to jesli wszystko jest nalezycie zrobione to przewiniety stator dziala.

Jak klient spieprzy robote ( tak jak w powyzszym przypadku ) to nie dziwota ze nie dziala :).

A ja tam swoje wiem...nawet jak niby dobrze przezwojony...

Nie to, że nie oddałbym do przezwojenia ale jeśli mogę wybierać miedzy nieco droższym używanym oryginałem a przezwojonym to wolę oryginał.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daytona 675 2009

 

Po przeglądzie alternatora wyszło kilka mankamentów, na uzwojeniu w kilku miejscach jest coś zapieczone jak by opiłki, pomiar oporów wyszedł 4,0;4,0;3,7.

Z kolej okazało się że na kole magnezowym są dwa miejsca w których są ubytki które powstały skutek starcia. Jedna ze śrubek która trzyma stator miała przytartą główkę. Co może być przyczyną?

Alternator pojechał do specjalisty na konkretne sprawdzenie. Co z kołem trzeba je wymienić czy może tak to zostać?

post-56867-0-47514600-1353856576_thumb.jpg

Edytowane przez MrSebas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak leżał na lewej stronie to dekiel docisną uzwojenia do koła magnesowego i stąd te otarcia itp. Obudowa nie moze byc skoszona ale czy przypadkiem nie była wcześniej pęknięta lub totalnie rozwalona i wymieniona na całą?

Tak czy owak to musisz sprawdzić. Myślę, że koło może zostać ale raczej uzwojenia do wymiany.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mierzyłeś ten opór i jaki to są jednostki? :banghead:

Mierzyłem w omach, na każdym przewodzie który wychodzi od statora i masowałem

 

Jak leżał na lewej stronie to dekiel docisną uzwojenia do koła magnesowego i stąd te otarcia itp. Obudowa nie moze byc skoszona ale czy przypadkiem nie była wcześniej pęknięta lub totalnie rozwalona i wymieniona na całą?

Tak czy owak to musisz sprawdzić. Myślę, że koło może zostać ale raczej uzwojenia do wymiany.

 

Tego czy wymieniany był dekiel to nie wiem, na obecnym nie ma nawet rysy. Stator pojechał do sprawdzenia do konkretnych specjalistów, co wyjdzie będzie widać za jakiś tydzień.

 

Btw Pytanie na przyszłość, przewijać stator czy kupić używany?

 

Zbyt wiele wspólnego z elektryką nie mam, najlepiej co robię z elektryki to zmieniam żarówki, także nie dziwcie się jak napisze jakąś głupotę ;)

Edytowane przez MrSebas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał używki jeśli nie masz w okolicy specjalizującego się zakładu w przezwajaniu statorów motocyklowych. Zawsze w sumie możesz wysłać do profesjonalnego zakładu.

Tak myślałem, ze nie będziesz wiedział. Zakładam się, że był potrzaskany.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał używki jeśli nie masz w okolicy specjalizującego się zakładu w przezwajaniu statorów motocyklowych. Zawsze w sumie możesz wysłać do profesjonalnego zakładu.

Tak myślałem, ze nie będziesz wiedział. Zakładam się, że był potrzaskany.

 

Motocykl miał wcześniej glebę na lewą stronę, ale najwidoczniej prawa też dostała. Co do przewijania to jest kilka zakładów specjalizujących się tym mających spory staż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

posiadam akumulator Yuasa GT12B-4, 12V 10Ah/HR

 

czy dobrym zakupem będzie ładowarka automatyczna: Accuguard 900 ( http://sklep.scigacz.pl/ladowarka-accuguard-900-p-20860.html?cPath=2258_135_1623 ) i czy to prawda, że mogę podłączyć aku do takiej ładowarki na całą zimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

posiadam akumulator Yuasa GT12B-4, 12V 10Ah/HR

 

czy dobrym zakupem będzie ładowarka automatyczna: Accuguard 900 ( http://sklep.scigacz...h=2258_135_1623 ) i czy to prawda, że mogę podłączyć aku do takiej ładowarki na całą zimę?

 

Cześć!

Przyjęte jest,że akumulator powinien być ładowany prądem o 1/10 swojej pojemności.Czas ładowania to minimum 12 godzin.

Ładowarka jaką chcesz nabyć będzie się nadawała.

 

Jeśli się mylę, to kolega Monter poprawi :cool:

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...