MrSebas Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Pomiary już robiłem i wg pierwszego posta wynika że to wina regulatora, aczkolwiek to nie on. Jutro kolega ma sprawdzić jeszcze raz alternator i szczotki. Ktoś coś podejrzewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Podejrzewam rozne rzeczy, ale licza sie fakty :).Podaj tu pomiary gdy zostana zrobione. Monter co do przewijania to jesli wszystko jest nalezycie zrobione to przewiniety stator dziala.Jak klient spieprzy robote ( tak jak w powyzszym przypadku ) to nie dziwota ze nie dziala :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 A więc od początku, napięcie przy włączonym silniku z obciążeniem spada do 11,6 V czyli totalny brak ładowania. Akumulator dobrze się ładuje poprzez prostownik. Rezystencja prawidłowa. Napięcie między fazowe jednakowe między każdą faza, przy różnych obrotach różne 60-90 mieści się w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 A więc od początku, napięcie przy włączonym silniku z obciążeniem spada do 11,6 V czyli totalny brak ładowania. Akumulator dobrze się ładuje poprzez prostownik. Rezystencja prawidłowa. Napięcie między fazowe jednakowe między każdą faza, przy różnych obrotach różne 60-90 mieści się w tym zakresie. podnosisz obroty na stałe 5000 i szybko mierzysz napięcia pomiędzy fazami ale z Twojego opisu wynika , że masz uszkodzony regulator napięcia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Pomiary już robiłem i wg pierwszego posta wynika że to wina regulatora, aczkolwiek to nie on. Jutro kolega ma sprawdzić jeszcze raz alternator i szczotki. Ktoś coś podejrzewa?Zaraz zaraz...jakie szczotki? Jaki to sprzęt w ogóle? Jeśli masz altek obcowzbudny to ten opis się nie nadaje do diagnozy. Monter co do przewijania to jesli wszystko jest nalezycie zrobione to przewiniety stator dziala.Jak klient spieprzy robote ( tak jak w powyzszym przypadku ) to nie dziwota ze nie dziala :).A ja tam swoje wiem...nawet jak niby dobrze przezwojony...Nie to, że nie oddałbym do przezwojenia ale jeśli mogę wybierać miedzy nieco droższym używanym oryginałem a przezwojonym to wolę oryginał. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) Daytona 675 2009 Po przeglądzie alternatora wyszło kilka mankamentów, na uzwojeniu w kilku miejscach jest coś zapieczone jak by opiłki, pomiar oporów wyszedł 4,0;4,0;3,7.Z kolej okazało się że na kole magnezowym są dwa miejsca w których są ubytki które powstały skutek starcia. Jedna ze śrubek która trzyma stator miała przytartą główkę. Co może być przyczyną?Alternator pojechał do specjalisty na konkretne sprawdzenie. Co z kołem trzeba je wymienić czy może tak to zostać? Edytowane 25 Listopada 2012 przez MrSebas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 a jak mierzyłeś ten opór i jaki to są jednostki? :banghead: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Jak leżał na lewej stronie to dekiel docisną uzwojenia do koła magnesowego i stąd te otarcia itp. Obudowa nie moze byc skoszona ale czy przypadkiem nie była wcześniej pęknięta lub totalnie rozwalona i wymieniona na całą?Tak czy owak to musisz sprawdzić. Myślę, że koło może zostać ale raczej uzwojenia do wymiany. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) a jak mierzyłeś ten opór i jaki to są jednostki? :banghead:Mierzyłem w omach, na każdym przewodzie który wychodzi od statora i masowałem Jak leżał na lewej stronie to dekiel docisną uzwojenia do koła magnesowego i stąd te otarcia itp. Obudowa nie moze byc skoszona ale czy przypadkiem nie była wcześniej pęknięta lub totalnie rozwalona i wymieniona na całą?Tak czy owak to musisz sprawdzić. Myślę, że koło może zostać ale raczej uzwojenia do wymiany. Tego czy wymieniany był dekiel to nie wiem, na obecnym nie ma nawet rysy. Stator pojechał do sprawdzenia do konkretnych specjalistów, co wyjdzie będzie widać za jakiś tydzień. Btw Pytanie na przyszłość, przewijać stator czy kupić używany? Zbyt wiele wspólnego z elektryką nie mam, najlepiej co robię z elektryki to zmieniam żarówki, także nie dziwcie się jak napisze jakąś głupotę ;) Edytowane 25 Listopada 2012 przez MrSebas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Ja bym szukał używki jeśli nie masz w okolicy specjalizującego się zakładu w przezwajaniu statorów motocyklowych. Zawsze w sumie możesz wysłać do profesjonalnego zakładu.Tak myślałem, ze nie będziesz wiedział. Zakładam się, że był potrzaskany. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Ja bym szukał używki jeśli nie masz w okolicy specjalizującego się zakładu w przezwajaniu statorów motocyklowych. Zawsze w sumie możesz wysłać do profesjonalnego zakładu.Tak myślałem, ze nie będziesz wiedział. Zakładam się, że był potrzaskany. Motocykl miał wcześniej glebę na lewą stronę, ale najwidoczniej prawa też dostała. Co do przewijania to jest kilka zakładów specjalizujących się tym mających spory staż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Wszystko jasne, jest zwarcie na statorze. Pytanie przewijać czy kupić drugi, nigdy nie maiłem do czynienia z awarią alternatora więc proszę o jakieś konkrety, jak się ma regeneracja i przybliżone koszta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Przejrzyj kilka stron wstecz i poznasz firmę i rożne zdania na temat przezwajania. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnnaBel Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Cześć, posiadam akumulator Yuasa GT12B-4, 12V 10Ah/HR czy dobrym zakupem będzie ładowarka automatyczna: Accuguard 900 ( http://sklep.scigacz.pl/ladowarka-accuguard-900-p-20860.html?cPath=2258_135_1623 ) i czy to prawda, że mogę podłączyć aku do takiej ładowarki na całą zimę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Cześć, posiadam akumulator Yuasa GT12B-4, 12V 10Ah/HR czy dobrym zakupem będzie ładowarka automatyczna: Accuguard 900 ( http://sklep.scigacz...h=2258_135_1623 ) i czy to prawda, że mogę podłączyć aku do takiej ładowarki na całą zimę? Cześć!Przyjęte jest,że akumulator powinien być ładowany prądem o 1/10 swojej pojemności.Czas ładowania to minimum 12 godzin.Ładowarka jaką chcesz nabyć będzie się nadawała. Jeśli się mylę, to kolega Monter poprawi :cool: Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.