boski_dzik Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 (edytowane) A powiedz nam, ten moto jak dawno temu jeździł, czy śmigał dobrze, czy niedawno kupiony i zacząłeś od remontu? Może warto sprawdzić wszystko od filtru i kranika->gaźniki->(silnik chyba obadałeś)->wydech żeby uniknąć niespodzianek? Bez ssania też go tak zalewa? Edytowane 9 Lipca 2010 przez boski_dzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 (edytowane) a więc tak :) zakupiłem w grudniu .... tłumiki były dziurawe więc je wymieniłem ogólnie są od innego moto ale motor palił bez problemu bez strzelania w rury itd... odpalał od muśnięcia startera... :) ogólnie wszystko tak jak ma być moto jeździł 3 tyg temu świece, filtry są nowe remont robiłem gdyż motor mi się bardzo pocił i kapał olejem po za tym taki ciekawski jestem i chce wiedzieć zawsze co mam w środku... tz to mój pierwszy motor i specjalnie na mechanika się nie doktoryzowałem ale jakis tam zmysł techniczny posiadam jednak przed samym remontem była niespodzianka po spierniczało mi paliwo i nie wiedziałem czemu i skąd ... i motor do dupy palił ... w ogóle żeby go zapalić zużywałem cały aku i czasem go brakło aż w końcu coś zakaszlał .... okazało się przy spuszczaniu oleju ... że benzyna jest w silniku ... czemu ??? do tego nie doszedłem ale przypuszczam że z gaźnika przelewała się do silnika.. czy to możliwe ... ?? wtedy wybiło mi już na wszystkim bo nie wiedziałem że coś nie tak ... między innymi też dlatego otwierałem silnik Edytowane 9 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 okazało się przy spuszczaniu oleju ... że benzyna jest w silniku ... czemu ??? do tego nie doszedłem ale przypuszczam że z gaźnika przelewała się do silnika.. czy to możliwe ... ?? wtedy wybiło mi już na wszystkim bo nie wiedziałem że coś nie tak ... między innymi też dlatego otwierałem silnik Tak jak napisał Adam M. trochę wcześniej, winne temu są prawie na pewno zaworki iglicowe. Wyjmij je i obejrzyj pod szkłem powiększającym. Przypatrz się stożkowi jak jest nierówna powierzchnia to wymień je a nawet razem z gniazdami - powinno pomóc. I problem odpalania i zalewania świec zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 (edytowane) ok dzisiaj wyjmę gaźnik jeszcze raz i to rozbiorę :) hmm a gdzie takie zaworki iglicowe razem z gniazdami mógłbym kupić jak by co ?? :/ czy jest to ogólnodostępne ?? Edytowane 9 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Ja do Yamy XS 400 z 82 roku kupiłem w sklepie motocyklowym, mieli na miejscu 12 zł sztuka (bez gniazd). Ale możesz np tutaj http://www.agmot.pl/sklep.php?k=40&cz=50 tylko upewnij się, że pasują do tego gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Rowniez sprawdz jak twoj kranik trzyma paliwo tzn czy czasem nie leci w polozeniu zamknietym. Czy to kranik podcisnieniowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RIDER1PRZEMEK Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 benzyna poszła do oleju ponieważ się zalewał i nadmiar paliwa w komoże sprężania poprostu przepuszczał przez pierścienie i poszło w olej. I teraz się okazało że nie potrzebnie rozebrałeś silnik wystarczyło zmienić zaworki iglicowe, olej i moto by latało najtańszym kosztem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 (edytowane) chyba czytam w waszych myślach :P kranik właśnie dzisiaj przeglądałem ... rozebrałem w mak... przedmuchałem i sprawdziłem szczelność ... wygląda że jest ok... czy podciśnieniowy hmmm ... jest podłączony wężykiem do jednego z krućców... więc przypuszczam ze to o to chodzi ?? więć chyba tak jest podciśnieniowy vfr750 - moto mi się strasznie pociło dlatego tak czy owak bym go rozbierał :), ale to co mówisz ma sens i pewnie dokładnie tak się stało :( będę szukał tych zaworów iglicowych P.S dzisiaj palił beż żadnego problemu ... z tym że odpalałem tak jak radziliście bez ssania .... po za tym hmmm później był za każdym rzem ciepły jak odpalałem więc to też pewnie dlatego palił w sumie ok... nie byłem na dłuższej przejażdżce bo tylko ona to zweryfikuje jk mi sie moto zachowuje ... muszę oglądnąć jutro świece jak wyglądają po dzisiejszym odpalaniu .... po za tym kranik jest w pozycji zamkniętej dzisij na noc więc mam nadzieje że jakiejś niespodzianki nie będzie rano ... to już 3 olej w tym sezonie i nie chce mi się znowu za niego płacić ... pytanie moje Co się może dziać jeśli luzy zaworowe są : 1.za duże 2.za małe jakie mogą być objawy: dżwiękowe, odczuciowe, inne ?? Edytowane 9 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Jaka pozycja kranika oznaczona literami jest wg ciebie zamknieta ? Kranik sprawdzasz w ten sposob ze w pozycji ON zdejmujesz waz paliwa i ma nic nie leciec. Za duze luzy = glosny silnik, za male = brak mocy a potem wypalone gniazda / zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 10 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 jest dokładnie tak jak mówisz z kranikiem... u mnie jest problem z on/off bo mam blaszkę nie oryginalną i nie mam literek ale po rozkręceniu i porównaniu z manualem wiem gdzie co jest :) czyli generalnie jeśli luzy za duże to w sumie nic złego się dziać nie powinno prócz głośnej pracy zaworów jeśli za małe no to jest źle tak ogólnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Wlasnie tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Luzy zaworowe powinny być takie jak zaleca producent, ani za ciasno, ani za luźno. Za mały luz skutkuje podparciem zaworu i jego wypaleniem oraz utratą sprężania, za duży powoduje wybijanie krzywek wałka i części z nimi współpracujących. Jak już Włożyłeś tyle pracy w silnik, to nie Zaniedbuj dalszych czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 nie no jasne :) luzy są ważne u mnie jest ok :) pytam z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miju Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 (edytowane) Zaworki iglicowe do tego modelu kupisz też np. w www.larsson.pl . Cena 11zł/szt. Edytowane 14 Lipca 2010 przez miju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 (edytowane) dzięki wielkie !! zaworki będę zamawiał... na razie staram się nie zapominać zakręcać kranika ... :) ewentualnie myślę nad jakimś "elektronicznym kranikiem" co by się sam zamykał ... :P no cóż taki miałem sen :P po za tym moto pali dosyć dobrze :) nie mam żadnych problemów P.S kolejnym krokiem będzie próba odblokowania go :) krućce wyraźnie są zwężone tak więc wizyta chyba u tokarza się kłania ... ale to wyjdzie w praniu czy to zrobię na pewno:) potrzebuje kogoś kto ma odblokowaną żeby zrobił mi zdjęcie swoich krućców i podał mi wymiary jakie są :) ale nie wiem czy uda sie kogoś chętnego znaleźć na moich pisze wyraźnie 20 kw :( Edytowane 14 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.