nielot Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Witam Musiałem wymienić świecę, i dokręciłem tak najpierw do wyczuwalnego oporu, a potem dosyć solidnie na 3/4 lub 8/10, poprawnie to zrobiłem? Dawno już nie wymieniałem świecy, nie mam "czucia", przedobrzyć tez nie chcę, zdarzało się że złamałem klucz... SPreżanie mam wysokie, blisko 10atm, świeca "długa" pod klucz chyba 18. Jak by to było jakieś padło, bym sobie nie zawracał głowy tylko do oporu i cześć, ale to Honda, stara świeca pracowała w optymalnych warunkach (brązowa po wyjęciu). Czytałem trochę na temat wymiany, ehh, kiedyś się nie myślało jaka to głowica tylko robiło... Edytowane 19 Czerwca 2010 przez nielot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Sprytny masz algorytm siły dokręcania świec. :biggrin: :banghead: A po co Ci klucz Dyno do świec? Świece przykręca się....lekko. Czyli wkręcasz ręką do pierwszego oporu i po tym lekko dociągasz. Nowe świece trzeba dokręcić do lekkiego oporu a po tym jeszcze 90 stopni obrócić. Sposób jest często napisany na opakowaniu świecy. Ja dokręcam wg.swojego "widzimisię" czyli nie bawię się w stopnie i obroty. Po prostu czuć kiedy uszczelka świecy "siada" i wtedy jest git. Wolę przykręcić za słabo niż za mocno. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 :biggrin: :banghead: Twoja ulubiona kombinacja emotek :D Jaki gwint swiecy? 10mm dokrecasz z sila ok 10Nm, 12mm z sila ok 14Nm, a 14ki niecale 18Nm. Wiem ze te wartosci i tak sa zawyzone, ale nie pamietam dokladnie. Jedna reka wkrecasz i to tez nie najmocniej jak sie da, bo kazdy ma rozna sile w lapach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Bez jaj, co można to można ale tak jak napisał qurim po prostu czuje kiedy uszczelka świecy się odpowiednio od cisnęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 We wraku Gixxera 750 musiałem użyć przedłużki żeby odkręcić świece. :eek: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 U mnie jest już jedna tulejowana świeca.. to nasuwa wniosek, że nie wszyscy wiedzą że świec nie wkręca się na siłę. A szczerze mówiąc sam nie pamiętam jak to było. Więc dla potomnych - jak to było ? Nowa świeca do pierwszego oporu i potem 270 stopni, a używana 180 ? I z tego co pamiętam na zimnym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 U mnie jest już jedna tulejowana świeca.. to nasuwa wniosek, że nie wszyscy wiedzą że świec nie wkręca się na siłę. A szczerze mówiąc sam nie pamiętam jak to było. Więc dla potomnych - jak to było ? Nowa świeca do pierwszego oporu i potem 270 stopni, a używana 180 ? I z tego co pamiętam na zimnym silniku ? Ja również nie bawię się w jakieś stopnie bo niejednokrotnie właśnie jak ktoś nie ma dynamometru w łapce z doświadczenia to i te stopnie go zgubią. To się czuje..czyli kilka zerwanych aluminiowych gwintów, potem rozkręcania i naprawy i każdy będzie czuł kiedy już jest dobrze dokręcone i kiedy gwint za chwilę powie do widzenia. Jak Qurim napisał świecę lepiej za lekko niż za mocno.Z resztą świece dzięki uszczelce znakomicie się trzymają dokręcone z wyczuciem.To nie nakrętka dźwigarów mostu, żeby ją dokręcać zapierając się o ramę nogą. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nielot Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Świeca 12 mm X24 epr u9 denso. Wszystko na zimnym silniku. Jak świeca jest za lekko - to może ją wystrzelić, czy prędzej silnik zgaśnie z powodu mniejszej komprechy? Dla mnie są ważne te niutony, wtedy jest gwarancja że się nic nie zepsuje. Na razie odkręciłem świece- mam nadzieję że nie przesadziłem wtedy i nie osłabiłem gwintu, i dokręcę to kluczem dm jeszcze raz. Świeca wymieniana bo już stuknęło 3000km i jest mus. Nie mam ochoty na zabawę w zrywanie gwintów, wtedy można taką głowice tylko wymienić, cholewa, śpieszyć się nie ma co :icon_evil: Edytowane 21 Czerwca 2010 przez nielot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Jest też taka możliwość, że po zbyt mocnym dokręceniu świecy i próbie wykręcenia zostanie gwint świecy w głowicy, tzn świeca się "ukręci" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Widziałem przypadki przedobrzenia, i działo sie tak jak kolega wyżej pisał - głowica zostawała nieruszona, ale ukręcało swiecę. Z dwojga złego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 I wkreca sie na zimnym silniku, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Ostatnio wymieniałem świece ..... wkręcasz i jak czujesz opór to 1/4 obrotu ..... potem odkręcasz i znów wkręcasz ... jak jest opór to 1/8 obrotu i koniec ..... trzeba uważać bo jak za mocno wkręcisz to mogą się zapiec i potem może być kłopot z wykręcaniem. Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 I wkreca sie na zimnym silniku, tak? Tylko i wyłącznie...również wykręca się tylko na zimnym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 przedwszystkim swieca ma miec ladny i czysty gwint a zeby sie nie zapiekla tak jak kazda inna srobe nalezy ja poprostu posmarowac np. smarem grafitowym, miedzianym albo molibdenowym i nie bedzie zadnych problemow z dokrecaniem bo swieca bedzie lekko sie krecic a potem wykreci sie w calosci i bez problemow Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Jeśli uszczelka jest zdrowa to kilka wykręceń świecy jest banalnie proste. Nawet się może wydawać, że była zbyt słabo dokręcona :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.