Skocz do zawartości

Za dużo oleju w silniku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No nie do końca Piotr.

Tutaj jest dyskusja o tym co powyżej F czyli full. :wink:

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca Piotr.

Tutaj jest dyskusja o tym co powyżej F czyli full. :wink:

 

A ja myślałem że "F" znaczy FULL ?

 

 

Jak mi brał olej to nałem grubo wincy niż na bagnecie i nic się nie stało

tera już będzie ok (mam nadzieję)

 

aha, i nie brał dlatego że lałem za dużo :D

 

dla mnie to mogłeś lać pod korek tylko po co się chwalić takimi wygłupami?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega pisze że zmieniał olej z filtrem więc ta odrobinka ponad F nie zaszkodzi, filtr swoje weźmie i będzie git.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega pisze że zmieniał olej z filtrem więc ta odrobinka ponad F nie zaszkodzi, filtr swoje weźmie i będzie git.

 

A myślisz że sprawdzał poziom oleju po zalaniu bez odpalenia motocykla ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdzony już po tym jak olej dostał się do filtru oleju.

 

W jaki sposób mogę trochę upuścić? Korka spustowego nie mogę odkręcić. :rolleyes: Włożyłem gumową rurkę ze strzykawką przez korek wlewowy, ale najwyraźniej nie dotarła do oleju, bo nic nie naciągnąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W jaki sposób mogę trochę upuścić? Korka spustowego nie mogę odkręcić. :rolleyes: Włożyłem gumową rurkę ze strzykawką przez korek wlewowy, ale najwyraźniej nie dotarła do oleju, bo nic nie naciągnąłem.

 

włóż wężyk, i zaciągnij olej ustami, jak nie będziesz sprytny to troszkę go chlipniesz :icon_razz: koniec do słoika niżej poziomu i zleci, raz tak spuszczałem nadmiar u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie poszło strzykawką, to i oralnie nie pociągnie.

 

Ja bym się 50-100ml (ile to jest - 5% więcej?) nie przejmował. Znaczniki na bagnecie to nie są krytyczne poziomy.

 

Dodam, że silniki samochodowe w BMW, do których normalnie ma wejść 5,2l można już bez szkody odpalać z poziomem rzędu 2-2,5l. Do jazdy się to oczywiście nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, to poziom oleju ma być między górną kreską a dolną. :biggrin:

Wiem. Pięcioletni synek mi asystował (chce być w przyszłości mechanikiem motocyklowym :biggrin: ) i zagadaliśmy sie, temat przewodni od kilku tygodni to pocket bike.

 

Powinno być 2700ml, wlaliśmy 2800ml, czyli 3,7% za dużo. Oralnie nie zamierzam ciągnąć :icon_razz: więc niestety zostanie tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wczoraj spuścić trochę oleju poprzez odkręcenie śruby przy wężyku doprowadzajacym olej do chłodnicy oleju. Że też na to wcześniej nie wpadłem. Upuściłem w sumie 150ml, przy 100-125ml mniej poziom oleju w okienku kontrolnym był na równi z poziomem F, ale na wszelki wypadek spuściłem 150ml. Ostatecznie olej sięga do 3/4 poziomu między minimum a maksimum.

 

I teraz nasuwa się pytanie, zakładając że było za dużo oleju o 125ml, czy mogło coś stać się złego z silnikiem? Zrobiłem 470km na nadwyżce oleju.

 

PS. Dzięki Jeszua za odblokowanie tematu. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tłoki pracowały pod większym ciśnieniem, mogłysię zatrzeć... ale to mało prawdopodobne, pewnie tylko wywali niedługo uszczelkę na karterach i łożyska na wale (bo taki napór był) więc luzik... :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...