LYsY Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 (edytowane) Cześć :bigrazz: Mam pewien problem od chyba pierwszego moto, na którym latałem - problem ze stabilnością motocykla na prostych przy wysokiej prędkości. W VX kiera miała tendencję do trzepotania w granicach 60-80kmh. W efekcie moto łapało węża przy 150+ kmh. Były różne teorie - bo pytałem o to na forum: wiotka rama, słaba przednia opona, słaba tylna opona itd. Faktem jest, że wraz ze zużywaniem się opon sytuacja się pogarszała, więc uznałem, że opony. No i może zbytnia wiotkość moto. Potem miałem TDM 850. To moto, mimo że brzydkie i trudne serwisowo, ma zajebistą trakcję. Koleiny dla niego nie istnieją no i przy żadnej prędkości motocykl nie wariował. No, może przy 200kmh, czyli w okolicach maksymalnej, zaczynało bujać. Ktoś wygłosił opinię, że to wina dużego kufra, który zawsze woziłem. Gumy - najpierw jakieś Dunlopy, potem Michelin PR2. Teraz mam dużego sztormiaka. Kupiłem go na oponach Battle Wing - i wreszcie byłem zadowolony, bo moto latało bez węża nawet z prędkościami 200+ kmh. Przetestowałem też je na autostradzie z bocznymi kuframi i topem - 180 kmh i był spokój. Aż do niedawna... Otóż zmieniłem opony na Continental Trail Attack. Te opony zajęły wysokie miejsce w teście opon do turystycznych enduro więc uznałem, że warto. I co? Mam węża. Z kuframi bocznymi powyżej 150 kmh boję się jechać, bez - powyżej 170 kmh też robi się niefajnie. Podobny problem dotyka XJR 1300 ojca - moto bez topcase'a powyżej 170 kmh robi się niestabilne, powyżej 190 można się zes*ać ze strachu, z kufrem problemy zaczynają się od 150 kmh. Do tego wszystkiego ostatnio kulnąłem się 17-letnim EN500 - osiągałem pod 150 kmh i był spokój, idealnie stabilnie. Naprawdę nie wierzę, żeby DL 1000 był mniej sztywny niż stary EN... No i tu pytanka: 1. Co jest przyczyną takiego zachowania się moto? Przecież jeśli na Battle Wingach było OK, a na Continentalach nie jest, to... wina opon? Ale te Conti to nówki, a Battle Wingi były zząbkowane, tylna była już łysawa... Nie kumam. 2. Jak wina opon - to raczej tyłu czy przodu? 3. Jak zaczyna mocno bujać - jaka jest technika wyprowadzania z tego stanu? Osobiście lekko wówczas wytracam prędkość hamując tyłem, w efekcie zawiecha się rozciąga a moto uspokaja. Ale kurcze, frustruje mnie to, że muszę kontrolować prędkość na niemieckich :bigrazz: :P autostradach. pozdr Edytowane 11 Maja 2010 przez LYsY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach i poprawności ich osadzenia na feldze. To pierwsza sprawa. Wiem, że były niedawno zakładane, ale różnie bywa z precyzją sprzętu pomiarowego w warsztztach. To raz. Sprawdź też poprawność ustawienia koła w osi. Chcąc nie chcą, jak jest krzywo, motocykl może się dziwnie zachowywać. Trzy - sprawdź bez kufra. Z tego co pamiętam, DL przy wyższych prędkościach nie jest bardzo stabilny, zdziwiło mnie więć, że nie miałeś wcześniej zastrzeżeń (dotyczy to praktycznie wszystkich sprzętów z wyższym zawieszeniem). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psikus89 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Sprawdź nastawy przedniego zawieszenia (skok, tłumienie odbicia i dobicia). Może obie lagi nie są jednakowo wyregulowane. Sam miałem z tym problem. Chociażby niewielki uchyb da odczuwalny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Bo w DL 1000 mamy taaaaaakie możliwości regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psikus89 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Konstrukcji V-Stroma nie znam, zwracam tylko uwagę na ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Hmm, na poprzednich oponach problemu nie było. A tak w ogóle mi się przypomniało, że jadąc z tymi kuframi i hamując przodem z niewielkich prędkości, również odczuwałem na kierze lekkie, takie ledwie wyczuwalne pływanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Miałeś wyważone koła po zmianie opon? Może odważnik mógł odpasc, czasem sie zdarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 (edytowane) Zakładam, że łożyska główki ramy są OK? Trudno, żeby we wszystkich motocyklach były wyrąbane. A wiecej ci nie napiszę, bo jesteś menda. Co napisałeś o TDMie? :biggrin: Sprzedaj to barachło i wróć do jedynego, co nie wariowało :icon_mrgreen: (tylko uważaj na zjazdach z autostrady) :buttrock: Edytowane 11 Maja 2010 przez MarianKa Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Jedno Ci powiem LYsY. Za szybko jeździsz. Zaczynam się o Ciebie martwić :icon_mrgreen: pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Jedno Ci powiem LYsY. Za szybko jeździsz. Zaczynam się o Ciebie martwić :icon_mrgreen: pozdr He, he . Przeproś tdm-kę, to coś się jeszcze podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Panowie, spokojnie, pewnie chodziło mu o 3VD, a ona do królowych piękności nie należy ;) Na 4TX i 900 aż miło się patrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Panowie, spokojnie, pewnie chodziło mu o 3VD, a ona do królowych piękności nie należy ;) Na 4TX i 900 aż miło się patrzy. Hehehe, miałem 4TX :icon_mrgreen: Na początku patrzyłem na toto jak na jeżozwierza ale potem mi się podobał w swojej inności :) A tekst w pierwszego posta dotyczył właśnie "potocznego" postrzegania tego moto jako brzydkiego. Z czym ja się osobiście nie zgadzam - zajebiście wspominam to moto. pozdr A wiecej ci nie napiszę, bo jesteś menda. Co napisałeś o TDMie? :biggrin: Sprzedaj to barachło i wróć do jedynego, co nie wariowało :icon_mrgreen: (tylko uważaj na zjazdach z autostrady) :buttrock: Hehehehe, co fakt to fakt :) Jak mi znajomy sprowadzał moto, to powiedziałem: TDM 900 albo DL 1000. No i trafił się DL 1000 :P TDM to zajebiste moto, nie jeździłem jeszcze na lepszym pod kątem trakcji na naszych "szwajcarskich" asfaltach... Kurka, zaraz mnie fani TDM zjedzą :icon_mrgreen: To była moja TDM: http://hmlysy.republika.pl/001.jpg pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Chodzą słuchy, że następna TDM to będzie liter, więc decyzja TDM czy V-Storm czy Varadero będzie jeszcze prostsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 w małym dl-u mam to samo, z kufrem centralnym od 170 zaczyna się robić nieprzyjemnie (bez kufra 200 km/h jest ok), opony mam takie same jak Ty i tez nówki, wcześniej metzelery tourance exp i wszystko było ok, radze sobie tak z tym zjawiskiem, ze staram się nie zwracać uwagi, choć wqurwia mnie to niemiłosiernie. ps. opony sa dobrze wyważone, były optymalizowane pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 (edytowane) w małym dl-u mam to samo, z kufrem centralnym od 170 zaczyna się robić nieprzyjemnie (bez kufra 200 km/h jest ok), opony mam takie same jak Ty i tez nówki, wcześniej metzelery tourance exp i wszystko było ok, radze sobie tak z tym zjawiskiem, ze staram się nie zwracać uwagi, choć wqurwia mnie to niemiłosiernie. ps. opony sa dobrze wyważone, były optymalizowane pzdr Może to te opony w takim razie... moje były wyważane statycznie i widziałem jak gość to robi, było zrobione dobrze... Wkurza mnie to, bo miałem niby gorsze gumy i było spoko, a teraz nie jest :( Edytowane 11 Maja 2010 przez LYsY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.