ProRider69 Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 (edytowane) no właśnie każdy jeździ jak chce, ja już wrzucam szóstkę, zresztą i tak wcześniej większość na niej jeździłem, wskakuje na moto i nie marudzę :icon_razz: można zamknąć temat Edytowane 1 Maja 2010 przez ProRider69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Ci ktorzy chca zniszczyc silnik i szybciej go remontowac badz sprzedac niech jezdza na jak najwyzszych biegach z jak najmniejszymi predkosciami, tylko zeby pozniej ni ebylo placzu na forum ze mi cos w silniku stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 (edytowane) Czyli najlepiej jeździć tylko na 1 biegu na autostradzie? :icon_twisted: Wtedy silnikowi nic się nie stanie? :biggrin: Edytowane 2 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Interpretacja dowolna. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek H Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 To na którym biegu mam jeżdzić bo już nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Osobiscie uwazam ze minimalne predkosci obrotowe silnika (mowie o nowoczesnych jednostach wysokoobrotowych) to jest zakres 4-5 KRPM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Użytkownicy Hayabusy nie muszą czytać tego tematu. Mają tyle punktów lansu, że -5 od zapiętego biegu nei powinno im robić :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hondzia Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 To na którym biegu mam jeżdzić bo już nie wiem? Ja mam CBR XX. Trochę słabsza jednostka. Ja jeżdżę ekonomicznie przy 3000 obrotów, ale... nie staram się przy tych obrotach jakoś bardzo gwałtownie przyspieszać. Jak przyspieszam leciutko aby motor powoli się wkręcał na obroty. Wszak na torze nie jeżdżę i na czasie mi nie zależy. No i jak redukować mi się nie chce. To, że te motocykle mają wysoki moment obrotowy nie znaczy że mając 2,5 obrotów można dawać na maksa z niskiego biegu. Jeden, dwa razy możesz wiadomo. Ale rób tak notorycznie kilka tysięcy razy - coś się w końcu stanie z silnikiem. Najlepszy zakres to środkowy zakres. 3 tysiące jest OK a przy 4 tysiącach w ogóle już nie musisz się o nic martwić. Zresztą - to się słyszy - przy dodawaniu silnik nie ma prawa charczeć :biggrin: Poniżej 3 tysięcy staram się na wyższych biegach 4,5,6 w ogóle nie schodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Minimalna prędkość obrotowa silnika powinna być taka, z której da się swobodnie przyspieszać(oczywiście pod obciążeniem i bez szarpania). Bieg najwyższy w normalnej, nie wyczynowej maszynie jest naturalnie biegiem "przelotowym". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 jak już w temacie to jaka najniższa bezpieczna prędkość obrotowa silnika podczas jazdy dla dt 80 czy mtx 80 ?? 4 tys obr to już morderstwo czy jeszcze nie ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Osobiscie uwazam ze minimalne predkosci obrotowe silnika (mowie o nowoczesnych jednostach wysokoobrotowych) to jest zakres 4-5 KRPM. Czyli jadąc na 6-ce 90 km/h przy 3000 obr/min. niszczę silnik? Mimo że mogę swobodnie przyspieszać nawet z pasażerem a spalanie przy tej prędkości utrzymuje się w dolnej granicy podanej przez producenta (4,5 l/100km). Wedle zakresu wartości obrotowej silnika które podałeś (nie przekraczając przepisów) powinienem jeździć na trójce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lotnik Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Śmiganie szóstką na trasie przy przelotowej około 100-120 trochę nie bardzo ma sens, chyba że ktoś kupił moto aby traktować go jak jakiegoś diesla choć różnie ludzie twierdzą :banghead: Chce tu podkreślić, że utrzymywanie maszyny na jak najniższych obrotach dajmy koło 5 tys mając do dyspozycji calutkie 14 tys jakoś słabo się mi widzi, no czasem w mieście tak się jeździ:biggrin: Przecież lepiej wbić dajmy piątkę a mamy różnicy u mnie to około 500 obr i wtedy słyszeć że silnik już coś tam robi, a nie wydaje ledwo z siebie jakiś tam dźwięk, no na akrapovicu ładnie brzmi wtedy :icon_mrgreen: i nie trzeba co chwile redukować aby kogoś wyprzedzić lub przejść sprawnie sekcje zakrętów, bo ma się lepsze wyczucie maszyny :biggrin: pozdrawiam majówkowo :cool: Może jak troszke jeszcze podrosniesz to zmądrzejesz i zrozumiesz ze nie wszystki silniki mają po 14tys obr.min. Są takie które się bardzo dobrze czują przy 4 tys obr/min i mają wtedy na 6 biegu 120km/h. Np moje Varadero XL 1000. Ale pewnie nie słyszałeś jeszcze o tym bo tatuś kupił ci sporta, ale rozumu nie dał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 To jak na 6 biegu przy 120km/h mam 2300obr to nie ekonomicznie? :bigrazz: YUBY, nie szpanuj! :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 To jak na 6 biegu przy 120km/h mam 2300obr to nie ekonomicznie? :bigrazz: To nie modne :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qla Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Może jak troszke jeszcze podrosniesz to zmądrzejesz i zrozumiesz ze nie wszystki silniki mają po 14tys obr.min. Są takie które się bardzo dobrze czują przy 4 tys obr/min i mają wtedy na 6 biegu 120km/h. Np moje Varadero XL 1000. Dokładnie, na moje to zbytnie generalizowanie;] Silniki mają różne charakterystyki, i różnie działają przy danym biegu i prędkości. taki temat ma sens, jeśli porównuje się ten sam motocykl,z tym samym silnikiem... Cytuj Mój kanał Youtube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.