Skocz do zawartości

Przelotówka - na jakim biegu u was


ProRider69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie każdy jeździ jak chce, ja już wrzucam szóstkę, zresztą i tak wcześniej większość na niej jeździłem, wskakuje na moto i nie marudzę :icon_razz: można zamknąć temat

 

Edytowane przez ProRider69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci ktorzy chca zniszczyc silnik i szybciej go remontowac badz sprzedac niech jezdza na jak najwyzszych biegach z jak najmniejszymi predkosciami, tylko zeby pozniej ni ebylo placzu na forum ze mi cos w silniku stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej jeździć tylko na 1 biegu na autostradzie? :icon_twisted: Wtedy silnikowi nic się nie stanie? :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na którym biegu mam jeżdzić bo już nie wiem?

Ja mam CBR XX. Trochę słabsza jednostka. Ja jeżdżę ekonomicznie przy 3000 obrotów, ale...

nie staram się przy tych obrotach jakoś bardzo gwałtownie przyspieszać. Jak przyspieszam leciutko aby motor powoli się wkręcał na obroty. Wszak na torze nie jeżdżę i na czasie mi nie zależy. No i jak redukować mi się nie chce. To, że te motocykle mają wysoki moment obrotowy nie znaczy że mając 2,5 obrotów można dawać na maksa z niskiego biegu.

Jeden, dwa razy możesz wiadomo. Ale rób tak notorycznie kilka tysięcy razy - coś się w końcu stanie z silnikiem. Najlepszy zakres to środkowy zakres. 3 tysiące jest OK a przy 4 tysiącach w ogóle już nie musisz się o nic martwić.

Zresztą - to się słyszy - przy dodawaniu silnik nie ma prawa charczeć :biggrin:

 

Poniżej 3 tysięcy staram się na wyższych biegach 4,5,6 w ogóle nie schodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalna prędkość obrotowa silnika powinna być taka, z której da się swobodnie przyspieszać(oczywiście pod obciążeniem i bez szarpania). Bieg najwyższy w normalnej, nie wyczynowej maszynie jest naturalnie biegiem "przelotowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już w temacie to jaka najniższa bezpieczna prędkość obrotowa silnika podczas jazdy dla dt 80 czy mtx 80 ??

 

4 tys obr to już morderstwo czy jeszcze nie ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie uwazam ze minimalne predkosci obrotowe silnika (mowie o nowoczesnych jednostach wysokoobrotowych) to jest zakres 4-5 KRPM.

 

Czyli jadąc na 6-ce 90 km/h przy 3000 obr/min. niszczę silnik? Mimo że mogę swobodnie przyspieszać nawet z pasażerem a spalanie przy tej prędkości utrzymuje się w dolnej granicy podanej przez producenta (4,5 l/100km). Wedle zakresu wartości obrotowej silnika które podałeś (nie przekraczając przepisów) powinienem jeździć na trójce...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiganie szóstką na trasie przy przelotowej około 100-120 trochę nie bardzo ma sens, chyba że ktoś kupił moto aby traktować go jak jakiegoś diesla choć różnie ludzie twierdzą :banghead: Chce tu podkreślić, że utrzymywanie maszyny na jak najniższych obrotach dajmy koło 5 tys mając do dyspozycji calutkie 14 tys jakoś słabo się mi widzi, no czasem w mieście tak się jeździ:biggrin: Przecież lepiej wbić dajmy piątkę a mamy różnicy u mnie to około 500 obr i wtedy słyszeć że silnik już coś tam robi, a nie wydaje ledwo z siebie jakiś tam dźwięk, no na akrapovicu ładnie brzmi wtedy :icon_mrgreen: i nie trzeba co chwile redukować aby kogoś wyprzedzić lub przejść sprawnie sekcje zakrętów, bo ma się lepsze wyczucie maszyny :biggrin:

pozdrawiam majówkowo :cool:

Może jak troszke jeszcze podrosniesz to zmądrzejesz i zrozumiesz ze nie wszystki silniki mają po 14tys obr.min. Są takie które się bardzo dobrze czują przy 4 tys obr/min i mają wtedy na 6 biegu 120km/h. Np moje Varadero XL 1000.

 

Ale pewnie nie słyszałeś jeszcze o tym bo tatuś kupił ci sporta, ale rozumu nie dał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jak troszke jeszcze podrosniesz to zmądrzejesz i zrozumiesz ze nie wszystki silniki mają po 14tys obr.min. Są takie które się bardzo dobrze czują przy 4 tys obr/min i mają wtedy na 6 biegu 120km/h. Np moje Varadero XL 1000.

 

 

 

Dokładnie, na moje to zbytnie generalizowanie;]

 

Silniki mają różne charakterystyki, i różnie działają przy danym biegu i prędkości. taki temat ma sens, jeśli porównuje się ten sam motocykl,z tym samym silnikiem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...