cebulasXT Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 witajcie, mam taki problem poniewaz robilem regulacje zaworow przy suzuki gs500. i co dzwiwne luz jest rozny zalezy w jakiej pozycji jest krzywka. podczas pracy silnika dosc glosno slychac zawory. roznica luzu miedzy dwoma pozycjami to ok. 0,20-0,25mm wiec to troche duzo. narazie to wszystko jest rozkrecone, jutro chce sie za to zabrac zanim uzyskam jakas rade w jakiej pozycji sprawdzac luz zeby bylo dobrze. dlatego tez musze wiedziec jakie plytki kupic luz sprawdzam oczywiscie na zimnym silniku. wrzucam foto podgladowe zebyscie wiedzieli o co chodzi http://img90.imageshack.us/img90/4456/020id.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Nawiązując do Twojego obrazka, to krzywka obrócona w lewo jest już w niedopuszczalnej pozycji. Druga sprawa przypomnij sobie matematykę, albo zdobądź dane serwisowe do GSa. Luz dla wszystkich zaworów to 0,03 - 0,08 mm, więc grubo poniżej tego co Ty podałeś. Trzaskanie zaworów jest w tym momencie zrozumiałe. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 witajcie, mam taki problem poniewaz robilem regulacje zaworow przy suzuki gs500. i co dzwiwne luz jest rozny zalezy w jakiej pozycji jest krzywka. podczas pracy silnika dosc glosno slychac zawory. roznica luzu miedzy dwoma pozycjami to ok. 0,20-0,25mm wiec to troche duzo. narazie to wszystko jest rozkrecone, jutro chce sie za to zabrac zanim uzyskam jakas rade w jakiej pozycji sprawdzac luz zeby bylo dobrze. dlatego tez musze wiedziec jakie plytki kupic luz sprawdzam oczywiscie na zimnym silniku. wrzucam foto podgladowe zebyscie wiedzieli o co chodzi http://img90.imageshack.us/img90/4456/020id.jpg Jak chcesz regulowac zawory jak nawet nie umiesz mierzyc luzu? Tlok musi byc w GMP po zamknieciu zaworu ssacego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Jak chcesz regulowac zawory jak nawet nie umiesz mierzyc luzu? Tlok musi byc w GMP po zamknieciu zaworu ssacego. Albo krzywka musi byc obrocona swoja okragla strona w strone szklanki , tak ja na twoim obrazku z krzywka skierowana w gore, a nie w bok. Masz tam 4 zawory wiec wielkiej filozofii w mierzeniu nie powinnio byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 :biggrin: Niejeden już się pogubił na wartościach luzów w GS500E. W jednym serwisie nawet główny mechanik ze mną się kłócił że tak mały luz zaworowy to na pewno jest błąd w książce Motodata. A druga sprawa jest taka że jeśli nie wiesz jak sprawdzać luz, jak ustawić wał, to ustaw tak jak wyżej Adam M. pisał - krzywka musi być "odwrócona" od szklanki/dźwigienki zaworowej. Tylko w niektórych silnikach wyczynowych ustawia się krzywkę pod odpowiednim kątem do szklanki. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 :biggrin: Niejeden już się pogubił na wartościach luzów w GS500E. W jednym serwisie nawet główny mechanik ze mną się kłócił że tak mały luz zaworowy to na pewno jest błąd w książce Motodata. Tak podaje również Haynes. (0,03 - 0,08). Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 GS 500E jak ja tego nienawidzę naprawiać .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 GS 500E jak ja tego nienawidzę naprawiać .... ...Aaaaaalee dlaczeeeego? :flesje: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Nie wiem w czym problem. GS 500 to całkiem spoko sprtzęt, a regulacja zaworów nie sprawia większych problemów, przy odrobinie doświadczenia nie trzeba nawet zdejmować wałów, tylko można wcisnąć zawór i zamienić płytkę. Ja zawsze mierzyłem luz w GMP, czyli w krzywkami na płasko i nie wnikałem w szczegóły. Zawsze też taka regulacja sprawdzała się w praktyce. PS. Podany przez fabrukę luz to faktycznie 0,03 do 0,08 mm i należy się tego trzymać niezależnie od trgo co jakiś domorosły mechanik mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Nie wiem w czym problem. Ja tez nie wiem. Zawory sie spoko ustawia, ale czasami trafi sie GS nieposkromiony na gaznikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 (edytowane) Aaatam. GS spoko sprzęcik. Ja je uwielbiam. :biggrin: A gaźniki....no faktycznie, czasem sprawiają problemy, ale to też da się obejść. Ja znacznie bardziej, a nawet najbardziej, nie lubię pracować na Kawasaki z silnikami serii 500 czyli GPZ, ER-5, EN500 itp. Dostęp do zaworów niby spoko ale trzeba się przebić przez gąszcz węży, odkręcić kilka elementów znad pokrywy głowicy, spuścić płyn....i po tym wszystko poskładać, zalać...a silnik jak klekotał tak klekocze. :biggrin: :banghead: No i co mnie najbardziej wk....a w większości motocykli - czyszczenie uszczelki pokrywy zaworów gdy wcześniej ktoś poskładał to na silikon. :banghead: Edytowane 27 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 nie lubię pracować na Kawasaki z silnikami serii 500 czyli GPZ, ER-5, EN500 itp. Grzeszysz. Praca latwa, szybka i przyjemna. Tylko zabawa ze spuszczaniem plynu chlodniczego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) No właśnie to jest ten problem, w żadnym moto nie lubię spuszczać płynu, a po tym zalewać bo to żmudna zabawa jest. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Większość GS 500 i GPZtowatych jakie miałem przyjemność naprawiać należały do początkujących motocyklistów co się z tym wiąże każdy mechanik wie najlepiej. Sprzęty są przeważnie totalnie zaniedbane. Poza tym GS jest potwornie głośny co mnie irytuje ogromnie. Np. wezmę taka XJ 600 albo CB 500 i od razu inne podejście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Ja tez nie wiem. Zawory sie spoko ustawia, ale czasami trafi sie GS nieposkromiony na gaznikach. Wybitne zdolności głównego księgowego tej firmy doprowadziła do uruchomienia produkcji iglic w gaźnikach z aluminium co obniżyło koszt wyprodukowania motocykla o kilka centów. Przed przystąpieniem do regulacji gaźników należy wymienić te iglice na nowe tylko ilu właścicieli wyraża zgodę na taki remont kapitalny? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.