Skocz do zawartości

Dziwna sprawa z regulacja zaworów


cebulasXT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, mam taki problem poniewaz robilem regulacje zaworow przy suzuki gs500.

i co dzwiwne luz jest rozny zalezy w jakiej pozycji jest krzywka.

podczas pracy silnika dosc glosno slychac zawory.

 

roznica luzu miedzy dwoma pozycjami to ok. 0,20-0,25mm wiec to troche duzo.

 

narazie to wszystko jest rozkrecone, jutro chce sie za to zabrac zanim uzyskam jakas rade w jakiej pozycji sprawdzac luz zeby bylo dobrze. dlatego tez musze wiedziec jakie plytki kupic

 

luz sprawdzam oczywiscie na zimnym silniku.

 

wrzucam foto podgladowe zebyscie wiedzieli o co chodzi http://img90.imageshack.us/img90/4456/020id.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do Twojego obrazka, to krzywka obrócona w lewo jest już w niedopuszczalnej pozycji.

Druga sprawa przypomnij sobie matematykę, albo zdobądź dane serwisowe do GSa.

Luz dla wszystkich zaworów to 0,03 - 0,08 mm, więc grubo poniżej tego co Ty podałeś. Trzaskanie zaworów jest w tym momencie zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie, mam taki problem poniewaz robilem regulacje zaworow przy suzuki gs500.

i co dzwiwne luz jest rozny zalezy w jakiej pozycji jest krzywka.

podczas pracy silnika dosc glosno slychac zawory.

 

roznica luzu miedzy dwoma pozycjami to ok. 0,20-0,25mm wiec to troche duzo.

 

narazie to wszystko jest rozkrecone, jutro chce sie za to zabrac zanim uzyskam jakas rade w jakiej pozycji sprawdzac luz zeby bylo dobrze. dlatego tez musze wiedziec jakie plytki kupic

 

luz sprawdzam oczywiscie na zimnym silniku.

 

wrzucam foto podgladowe zebyscie wiedzieli o co chodzi http://img90.imageshack.us/img90/4456/020id.jpg

 

Jak chcesz regulowac zawory jak nawet nie umiesz mierzyc luzu?

Tlok musi byc w GMP po zamknieciu zaworu ssacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz regulowac zawory jak nawet nie umiesz mierzyc luzu?

Tlok musi byc w GMP po zamknieciu zaworu ssacego.

 

Albo krzywka musi byc obrocona swoja okragla strona w strone szklanki , tak ja na twoim obrazku z krzywka skierowana w gore, a nie w bok. Masz tam 4 zawory wiec wielkiej filozofii w mierzeniu nie powinnio byc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: Niejeden już się pogubił na wartościach luzów w GS500E. W jednym serwisie nawet główny mechanik ze mną się kłócił że tak mały luz zaworowy to na pewno jest błąd w książce Motodata.

 

A druga sprawa jest taka że jeśli nie wiesz jak sprawdzać luz, jak ustawić wał, to ustaw tak jak wyżej Adam M. pisał - krzywka musi być "odwrócona" od szklanki/dźwigienki zaworowej. Tylko w niektórych silnikach wyczynowych ustawia się krzywkę pod odpowiednim kątem do szklanki.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: Niejeden już się pogubił na wartościach luzów w GS500E. W jednym serwisie nawet główny mechanik ze mną się kłócił że tak mały luz zaworowy to na pewno jest błąd w książce Motodata.

Tak podaje również Haynes. (0,03 - 0,08).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w czym problem. GS 500 to całkiem spoko sprtzęt, a regulacja zaworów nie sprawia większych problemów, przy odrobinie doświadczenia nie trzeba nawet zdejmować wałów, tylko można wcisnąć zawór i zamienić płytkę.

Ja zawsze mierzyłem luz w GMP, czyli w krzywkami na płasko i nie wnikałem w szczegóły. Zawsze też taka regulacja sprawdzała się w praktyce.

 

PS. Podany przez fabrukę luz to faktycznie 0,03 do 0,08 mm i należy się tego trzymać niezależnie od trgo co jakiś domorosły mechanik mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam. GS spoko sprzęcik. Ja je uwielbiam. :biggrin: A gaźniki....no faktycznie, czasem sprawiają problemy, ale to też da się obejść. Ja znacznie bardziej, a nawet najbardziej, nie lubię pracować na Kawasaki z silnikami serii 500 czyli GPZ, ER-5, EN500 itp. Dostęp do zaworów niby spoko ale trzeba się przebić przez gąszcz węży, odkręcić kilka elementów znad pokrywy głowicy, spuścić płyn....i po tym wszystko poskładać, zalać...a silnik jak klekotał tak klekocze. :biggrin: :banghead:

 

No i co mnie najbardziej wk....a w większości motocykli - czyszczenie uszczelki pokrywy zaworów gdy wcześniej ktoś poskładał to na silikon. :banghead:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest ten problem, w żadnym moto nie lubię spuszczać płynu, a po tym zalewać bo to żmudna zabawa jest.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość GS 500 i GPZtowatych jakie miałem przyjemność naprawiać należały do początkujących motocyklistów co się z tym wiąże każdy mechanik wie najlepiej. Sprzęty są przeważnie totalnie zaniedbane. Poza tym GS jest potwornie głośny co mnie irytuje ogromnie. Np. wezmę taka XJ 600 albo CB 500 i od razu inne podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie wiem.

Zawory sie spoko ustawia, ale czasami trafi sie GS nieposkromiony na gaznikach.

 

Wybitne zdolności głównego księgowego tej firmy doprowadziła do uruchomienia produkcji iglic w gaźnikach z aluminium co obniżyło koszt wyprodukowania motocykla o kilka centów.

Przed przystąpieniem do regulacji gaźników należy wymienić te iglice na nowe tylko ilu właścicieli wyraża zgodę na taki remont kapitalny?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...