Skocz do zawartości

"Przegazówka", "międzygaz"


enZo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety to jedna z niewielu rzeczy z jaką się z nim nie zgadzam. Cały artykuł porównuje to jednego motocykla. Ale wątpię żeby nie było czuć "szarpnięcia" przy zrzucaniu biegu w Intruderze, właśnie na nim oparty jest cały artykuł.

Ja rozumiem słowo "międzygaz" poprzez dodanie gazu między biegami.. sama nazwa wskazuje, "przegazówka" też jest dobrym słowem. Od kiedy zacząłem używać, nie czuję uderzeń w czachę od plecaczka ;)

 

Pzdr

...i to jest najlepsza odpowiedź, stosować czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie sprawa jest jasna jak słońce

red. Potyński wie tyle o jeździe na motocyklu co ja o grze na skrzypcach

zresztą wystarczy spojrzeć na jego pozycję na motocyklu

z kumplem już ją nazwaliśmy: "na potasa" :biggrin:

 

a w sumie już chciałem Tomka podpytać czy się czasem z Potyńskim nie pokłócił

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrzucam bez gazu, to szarpnie (jak jade na stojąco to nawet można spaść) i zaczyna wyć (nie lubie tego :P ) wiec uzywam :)

swoją drogą jak Pan Potyński jeździ moto ważącym tyle co mój dom, to może u niego nie czuć :P

Co do hamowania to nawet nie wiem, ale chyba hamuję dwoma palcyma, sprzęgło wciskam całą ręką (chyba że jeżdzę niby "taktycznie" to 2 palcami aby wspomóc się wysprzęgleniem :P )

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się do innej części artykułu pana Potyńskiego . Chodzi mi o pozycję którą przyjmuje na motocyklu pan Dziawer . Redaktor naczelny pisze że się "znawcy" się czepiają , a jego redakcyjny kolega mimo tego kręci super czasy w Poznaniu . Są przecież kanony jazdy na motocyklu które powinno promować wydawnictwo takie jak ŚM . Młodzi ludzie zaczynający swoją przygodę z motocyklami na pewno czytają , oglądają zdjęcia i biorą z nich przykład . Pan redaktor porównał jazdę na motocyklu do gry na gitarze , ja porównam do gry w piłkę . Strzelając z czuba można zdobyć piękną bramkę ale nie jest to powód do nauki tej techniki w szkółkach piłkarskich jako podstawowego sposobu uderzania piłki . Moim zdaniem poważne czasopismo powinno promować prawidłowe wzorce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są przecież kanony jazdy na motocyklu które powinno promować wydawnictwo takie jak ŚM

...

Moim zdaniem poważne czasopismo powinno promować prawidłowe wzorce .

 

Powinno promować wzorce, ale jeśli nie chce, olewa wzorce albo po prostu nie potrafi ich powielać i właśnie promować, to najlepiej usprawiedliwić ten fakt krytykując innych. W sumie mając tak masowy środek przekazu do dyspozycji tj ŚM można namieszać ludziom w głowach. Niech wszyscy robią tak źle jak redaktory i myślą że robią dobrze.

Pozdrawiam, Daniel Piecychna
Szkolenia motocyklowe w Lublinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż musiałem sprwdzić co ten młot wypisuje. noi rzeczywiscie wypisuje pokaze wam: :banghead:

Międzygaz. Otóż takiego słowa nie ma w polskim słowniku motocyklowym. Międzygaz to określenie odnoszące się do czynności przeprowadzanych na zespołach napędowych, stosowanych w bardzo archaicznych konstrukcjach samochodowych, z niesynchronizowaną skrzynią biegów. Każdy kto kiedykolwiek miał okazję ujeżdżać starą Warszawę czy Żuka, będzie wiedział o czym mowa. Zmiana biegu (szczególnie w dół) wymagała wyrównania prędkości obrotowej wałków skrzyni biegów. W tym celu, aby zejść z trójki na dwójkę, należało najpierw wrzucić luz, puścić sprzęgło, dodać gazu, wcisnąć sprzęgło i zapiąć kolejny bieg. Tyle i tylko tyle. Jak powszechnie wiadomo, w motocyklach nie ma możliwości wrzucenia luzu między biegami (oczywiście poza 1 i 2), więc międzygazu wykonać się nijak nie da. Można za to stosować jakieś przegazówki, przygazówki, czy jakkolwiek by nazwać dodanie gazu na wysprzęglonej skrzyni biegów. Swoją drogą zastanawiam się w ogóle nad zasadnością przeprowadzania takiej operacji, bo z pewnością nie może być to podyktowane dbałością o stan skrzyni biegów. Jeżeli motocykl jest dobrze skonstruowany, to i skrzynia biegów przeważnie bywa idiotoodporna i poradzi sobie z każdym, nawet najmniej doświadczonym motocyklistą, który stosuje się jedynie do wskazówek podanych w instrukcji obsługi: jak chcesz zmienić bieg, to wciśnij sprzęgło i zmień. Chociaż z drugiej strony, może zdarzają się w motocyklach takie "skrzynie biegów specjalnej troski", które wymagają bardziej zaawansowanej obsługi?

 

Weźcie nie wierzcie w to bo można zwątpić... Bierzcie moto i w droge, poto ono jest. Międzygaz działa, nawet mi (mi rzadko co wychodzi).

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka powyżej nie czytałem ale znając życie to autor czepia się słownictwa, nie czynności. Zanim wsiadłem na pierwszy motorower to dużą wiedzę pana Kwiatkowskiego miałem w bani, włącznie ze słownictwem. Mineło wiele lat od tego czasu ale z tego co mi świta gdzieś w głowie to "międzygaz" określa czynność przy zmianie biegów w dawnych pojazdach, a szczególnie ciężarówkach. Zresztą znam to z opowiadań dziadka i ojca, zawodowych kierowców niegdyś. A "przegazówka" chyba odnosi się do współczesnego gazowania przy redukcji, tzw. blipping, o czym jest temat w dziale sportu motocyklowego.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potas się czepia, oj czepia

pisząc "międzygaz" myśli o technice redukowania z podwójnym wysprzęgleniem i międzygazem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepianie słownictwa mija się z celem, bo czy się wysprzęgla i wrzuca na luz, czy wciska się sprzęgło to w zasadzie chodzi o to samo, a i jakby na to nie spojrzeć, to dodanie gazu jest zawsze między dwoma biegami, więc tak czy inaczej można to nazwać międzygazem.. Ale jak to się nie podoba to zróbmy nowe słówko.. "Gazpomiędzy" albo Gazosprzęgło.. Tak, aby zadowolić ambicje słowotwórcze autora ;)

Człowiek człowiekowi motocyklistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą zastanawiam się w ogóle nad zasadnością przeprowadzania takiej operacji, bo z pewnością nie może być to podyktowane dbałością o stan skrzyni biegów. Jeżeli motocykl jest dobrze skonstruowany, to i skrzynia biegów przeważnie bywa idiotoodporna i poradzi sobie z każdym, nawet najmniej doświadczonym motocyklistą, który stosuje się jedynie do wskazówek podanych w instrukcji obsługi: jak chcesz zmienić bieg, to wciśnij sprzęgło i zmień.

 

Nie tylko czepia się "słówek", ale też zastanawia się...

Po prostu "wciśnij i zmień" - nie istotne kiedy i jak.

W takim razie skąd te wyskakujące biegi w używanych sprzętach z "idiotoodpornymi" skrzynkami biegów?

Najlepszy jest zwrot "z pewnością" ;o)

Edytowane przez piecyk

Pozdrawiam, Daniel Piecychna
Szkolenia motocyklowe w Lublinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sobie poczytałem i ręce opadają.

A spróbowałbyś, mądry teoretycznie kolego, dwoma palcami wyhamować rozpędzonego Intrudera 1500 LC z pierwszej serii, z jedną tarczą hamulcową, to może twoja teoria znalazłaby jakieś wyjątki.

i dalej

kolejna teza mówi o tym, by hamować tylko przodem, a tyłu używać jedynie na dohamowaniach, ewentualnie przy powolnych manewrach. Znowu kłania się Intruder LC, który przodem nie hamuje niemal wcale,

a w tym samym zdaniu redaktor przyznaje jednak, że

Intruder LC przodem nie hamuje niemal wcale, bo to jest jego wada konstrukcyjna

 

Jak to więc? Metoda zła, bo wadliwego motocykla się w ten sposób nie zatrzyma??

 

A ostatnie zdanie, to przysłowiowy strzał w stopę:

Chociaż z drugiej strony, może zdarzają się w motocyklach takie "skrzynie biegów specjalnej troski", które wymagają bardziej zaawansowanej obsługi? Coś jak z hamulcami w Intruderze 1500 LC.

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt mu nie broni jeździć jak chce, niemniej zanim coś napisze, w jakby nie było, opiniotwórczej gazecie, niech to chociaż przemyśli

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

red. Potyński wie tyle o jeździe na motocyklu co ja o grze na skrzypcach

zresztą wystarczy spojrzeć na jego pozycję na motocyklu

z kumplem już ją nazwaliśmy: "na potasa" :biggrin:

 

No i te"gustowne" wdzianka z ostatnich kilku numerów ŚM............. Pan Potyński odczuwa chyba nieodpartą potrzebę lansu na starość. Dużo bardziej ceniłem jego felietony w czasach gdy jeszcze były publikowane na ostatniej stronie, fair play tez było ciekawe. W momencie przeniesienia na pierwszą stronę miesięcznika Potas z numeru na numer zmieniał się nie do poznania.

 

P.S. Za "Wydry" ŚM to było coś :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze męczą mnie felietony Potyńskiego. Przydługie zdania, niepotrzebne owijanie w bawełnę, niby-śmieszne wtręty i maniera niespełnionego literata.

 

Wiem natomiast juz jak on hamuje i redukuje. Wali w hebel z pelnej garsci, a nie z dwoch palcow, bo nie potrzebuje reszty dloni do pracy gazem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i te"gustowne" wdzianka z ostatnich kilku numerów ŚM............. Pan Potyński odczuwa chyba nieodpartą potrzebę lansu na starość. Dużo bardziej ceniłem jego felietony w czasach gdy jeszcze były publikowane na ostatniej stronie, fair play tez było ciekawe. W momencie przeniesienia na pierwszą stronę miesięcznika Potas z numeru na numer zmieniał się nie do poznania.

 

P.S. Za "Wydry" ŚM to było coś :-(

O to ci chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...