Skocz do zawartości

tłumik przelotowy


tompsonbravo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a więc cała prawda o pustych wydechach jest taka. zimą założyłem nowy pysty komin do kawy zx9r z 2001r. motor był odpalany co 2,3 tygodnie rozgrzewany i zostawiony na następne tygodnie .. gdy zrobiło się ciepło wyjechałem nim na droge i zacoł sie zalewać ,, dławić,, paliwem ... wymieniłem świece bez zmian. czyszczenie gażników i synchro też niepomogło.. sprawdziłem zawory były wpożo,,mechanicy w serwisie powiedzieli że się wypalił zawór i trzeba robić głowice niepozwoliłem bo ciśnienie na wszystkich garach pokazało 11 wziołem bryke do domu przyjechał mechanik samochodowy i po chwili głębszej refleksji stwierdzł że wina jest w tym że spaliny wywala zbyt szybko , założyliśmy stary orginalny tłumik i jak ręką odjął,, pracuje jak mażenie. niepotrzebnie wywaliłem tylko kase poto żeby było troche głośniej bzdura .. koszty to 150 świece, 100 synchro 300 przestuj w serwisie(niepotrzebny) i 500 komin niepolecam zakładania tłumików przelotowych... POZDRO DLA WSZYSTKICH :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pusty" wydech to NIE "przelot".Zasadnicza roznica,ale wyraznie duzo ludzi ma problem ze spocesowaniem tej informacji na poziomie przedszkola :banghead:

Domorosli mechanicy nie powinni sie za to zabierac bo rezultaty sa jak na zalaczonym obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężanie 11bar a mechanik mówi że zawór wypalony.... :clap: :banghead:

 

Tak czy inaczej, nawet z wolnym wydechem silnik nie powinien robić takich scen, zapewne masz jakiś drobny problem z dolotem, który się potęguje na wolnym wydeszku.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc cała prawda o pustych wydechach jest taka. zimą założyłem nowy pysty komin do kawy zx9r z 2001r. motor był odpalany co 2,3 tygodnie rozgrzewany i zostawiony na następne tygodnie .. gdy zrobiło się ciepło wyjechałem nim na droge i zacoł sie zalewać ,, dławić,, paliwem ... wymieniłem świece bez zmian. czyszczenie gażników i synchro też niepomogło.. sprawdziłem zawory były wpożo,,mechanicy w serwisie powiedzieli że się wypalił zawór i trzeba robić głowice niepozwoliłem bo ciśnienie na wszystkich garach pokazało 11 wziołem bryke do domu przyjechał mechanik samochodowy i po chwili głębszej refleksji stwierdzł że wina jest w tym że spaliny wywala zbyt szybko , założyliśmy stary orginalny tłumik i jak ręką odjął,, pracuje jak mażenie. niepotrzebnie wywaliłem tylko kase poto żeby było troche głośniej bzdura .. koszty to 150 świece, 100 synchro 300 przestuj w serwisie(niepotrzebny) i 500 komin niepolecam zakładania tłumików przelotowych... POZDRO DLA WSZYSTKICH :buttrock:

 

A wystarczylo gruntownie przeregulowac gazniki.

 

SYNCHRONIZACJA - to nie regulacja skladu mieszanki i nie jest lekiem na cale zlo z gaznikami.

 

I tutaj calkowicie sie zgadzam z Tomkiem. Zalozyles przeloty nie majac zadnej wiedzy na temat mechaniki. Warsztat gdzie oddales tez ciekawie podszedl do sprawy.

Ps. podobnych tematow bylo pelno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warsztat podszedł standardowo: jak kawasaki to zawory. A że duże pieniądze za tym idą..... rozumiesz....

 

Przeloty nie są złe, sam mam. Tyle że silniki na wtrysku się do nich częściowo dostosowują, a optymalnie można ustawić power Commanderem. Ale ty masz gaźniki i skład mieszanki trzeba ręcznie. Przelot ogólnie zubaża mieszankę powodując takie efekty jak napisałeś. trudność poprawnej regulacji mieszanki polega na tym, że trzeba mieć dość drogi sprzęt i wiedzę. W uproszczeniu przy wystąpieniu takich objawów można wykręcić wszystkie śruby składu mieszanki o pół obrotu (wzbogacic na wolnych obrotach). Powinno się poprawić ale nie gwarantuje nic, bo może być lewe powietrze, poziom paliwa no masa usterek. noi to taka rzeźba w gównie. Poprostu tak się nie robi.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszajac wylot musisz ZAWSZE zwiekszyc ilosc mieszanki doprowadzonej do cylindra.

 

Wykrecenie śruby o pol obrotu- ok- moze w Twoim. Kazdy gaznik jest inaczej zbudowany, w jednym robiac to samo wzbogacisz, w drugim zubozysz, a w trzecim zmienisz calkowita ilosc mieszanki. Wszystko zalezy od typu gaznika.

 

 

jezeli zainwestowales w nowy wydech zaprowadz do kogos kto sie na tym zna, najlepiej byloby zalozyc tez np. jakies stozki(K&N a nie allegro za 20zl) i Dynojety, no ale to juz zabawa kosztowna.

 

jezeli nie to przynajmniej zwiekszyc o pare jednostek dysze glowne i pobawic sie z iloscia dostarczanego powietrza, zeby ustawic na stechiometryczna lub chociaz w poblizu niej.

 

ale sadzac po tych postach to ani na siebie nie mozesz liczyc, ani na serwis. Niestety, życie. Sadzac po fachowosci serwisu nawet synchronizacji Ci dobrze nie zrobili.

 

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszajac wylot musisz ZAWSZE zwiekszyc ilosc mieszanki doprowadzonej do cylindra.

 

Wykrecenie śruby o pol obrotu- ok- moze w Twoim. Kazdy gaznik jest inaczej zbudowany, w jednym robiac to samo wzbogacisz, w drugim zubozysz, a w trzecim zmienisz calkowita ilosc mieszanki. Wszystko zalezy od typu gaznika.

jezeli zainwestowales w nowy wydech zaprowadz do kogos kto sie na tym zna, najlepiej byloby zalozyc tez np. jakies stozki(K&N a nie allegro za 20zl) i Dynojety, no ale to juz zabawa kosztowna.

 

jezeli nie to przynajmniej zwiekszyc o pare jednostek dysze glowne i pobawic sie z iloscia dostarczanego powietrza, zeby ustawic na stechiometryczna lub chociaz w poblizu niej.

 

ale sadzac po tych postach to ani na siebie nie mozesz liczyc, ani na serwis. Niestety, życie. Sadzac po fachowosci serwisu nawet synchronizacji Ci dobrze nie zrobili.

pzdr:)

 

Kolego magneto,przy udzielaniu porad wypadaloby cos na ten temat wiedziec.Uzycie stozkow w takim typie silnika jak zx9r to najszybsza i najbardziej skuteczna metoda na totalne zniszczenie krzywej mocy nie wspomne juz o braku doladowania ramair i wplywie podgrzanego powietrza na utrate osiagow.

Generalnie w sportach wyprodukowanych w ostatnich dwudziestu paru latach nalezy unikac tego jak zarazy.

Mozna rozne rzeczy zmieniac czy tez modyfikowac ale puszke powietrzna nalezy zostawic w spokoju.

 

Stozki owszem mozna uzyc ale nie w tego typu motocyklach czy tez silnikach.

 

 

Ilosc motocykli w klasie wyscigow supersport/superstock/superbike/motogp ktore mialy stozki zamiast puszki powietrznej w ostatnich 25 latach- 0 (zero).

Tyle w tym temacie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy tłumik odmienny od fabrycznego zmienia parametry slinka, czasem mocno na plus.

w motocyklach 4-ro suwowych [amatorskich czyli naszych] niema to większego znacznia z tej prostej przyczyny że hałas generowany przez ''pustą dzurę'' wynagradza wszelkie inne niedomagania.

w ekstrmalnych wypadkach dochodzi do wypadków jak wyżej.

moim zdaniem należy wymienić swiece na ''zimniejsze'', zastosować przegrodę w dolocie do tłumika

aby zwiększyć cisnienie, przeregulować skład mieszanki paliwowo powietrznej raczej ze wskzaniem na zubożenie, choć to zubożenie niejest takie oczywiste.

wszystko eksperymentalnie i chyba samemu, niema tutaj jakich precyzyjnych wskazań, a efekty pracy bez pomiarów na hamowni są zawsze mocno subiektywne.

, za wyjątkiem sytuacji kiedy kupimy wydech renomowanej fabryki który jest dedykowany do konkretnej marki i modelu i pojemności.

wtedy jest szystko napisane, podane na złotej tacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za moich czasow zrobiono takie porownanie wszystkich mozliwych tlumikow akcesoryjnych z fabrycznymi na tej samej hamowni i sie okazalo ze bardzo ciezko zrobic cos co bedzie dorownywalo fabryce w calym zakresie obrotow (pod wzgledem osiagow ).

Takze z tym dzialaniem na + to nie bylbym taki pewny.

Poprawa efektow dzwiekowych jest na pewno.

Ze stwierdzeniem ze mieszanke do akcesoryjnego tlumika trzeba zubozyc, to raczej tez sie niezgodze :)

Szybsze oproznianie w przelotowym ( juz nie mowie o dziurawym / pustym ) wydechu zubaza, a nie wzbogaca mieszanke, wiec co tu jeszcze zubazac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem w ręku gazetkę z dobrym artykułem o wydechach do 450 4T.

najlepszy wynik to była poprawa o ok 3KM mocy max i ok 4Nm w średnim zakresie .

w sumie tylko dobrze wyszło pod względem redukcji masy

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia wiem tyle że zamiana seryjnego wydechu w Suzuki RF600R na akcesoryjny, składany z 3 różnych (Akrap, Micron, Scorpion) dała tyle tyle że moment obr. zszedł troszkę niżej co jest odczuwalne w RF bo ona słabo ciągną z dołu, i minimalna poprawa ekonomii, na oko wyszło z 0.5L/100km ale na oko to w szpitalu umierają. :biggrin: Przyspieszeń nic, prędkości nic, hałasu dużo i +10 do lansu. :biggrin: Dopiero po zalaniu Shell V-Power Racing była wyraźnie odczuwalna różnica osiągów. Moment obr. znacznie niżej, jakby inne moto całkiem. Ale do Shell VPR ludzie mają mieszane uczucia i doświadczenia. Często nic nie odczuwają.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w motocyklach 4-ro suwowych [amatorskich czyli naszych] niema to większego znacznia z tej prostej przyczyny że hałas generowany przez ''pustą dzurę'' wynagradza wszelkie inne niedomagania.

w ekstrmalnych wypadkach dochodzi do wypadków jak wyżej.

moim zdaniem należy wymienić swiece na ''zimniejsze'', zastosować przegrodę w dolocie do tłumika

aby zwiększyć cisnienie, przeregulować skład mieszanki paliwowo powietrznej raczej ze wskzaniem na zubożenie, choć to zubożenie niejest takie oczywiste.

wszystko eksperymentalnie i chyba samemu, niema tutaj jakich precyzyjnych wskazań, a efekty pracy bez pomiarów na hamowni są zawsze mocno subiektywne.

, za wyjątkiem sytuacji kiedy kupimy wydech renomowanej fabryki który jest dedykowany do konkretnej marki i modelu i pojemności.

wtedy jest szystko napisane, podane na złotej tacy.

 

Wybacz, ale udzielasz odpowiedzi w dziale mechanika, a nie przy piwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...