Vlaad Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 To daje zdecydowana poprawe, ale kosztuje. Adam M.Zaciekawiłeś mnie Adam. Możesz napisać gdzie można znaleźć takie cewki :?: Może warto zainwestować. W związku z tym pytanie:Czy poza wymianą cewek, układ zapłonowy i elektryczny wymaga jeszcze jakichś modyfikacji, np kondensator, akumulator, alternator, przewody wys. napięcia :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Hehe, `sky is the limit` jak to mowia w Hameryce, wszystko mozna poprawic w zaleznosci co tam teraz masz bedzie cie to kosztowalo duzo, albo b.duzo.Zreszta co ja mam sie produkowac - wejdz sobie na stronehttp://www.dynaonline.com i poogladaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Cieszę się, że moje "głupie" pytanie wywołało temat cewek. :clap: Czewgoś zawsze się nauczę.Dzięki Hiszpan za wyjaśnienia, to do mnie trafia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2004 a czy cewka 6 voltowa (np. trabant :clap: ) nie da 2 x wiekszego napiecia jak podlaczymy ja do instalacji 12V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Tu może pojawić się problem izolacji samej cewki i jej chłodzenia.Izolacja cewki nie była obliczana na tak wysokie napięcia i najzwyklej może dostać przebicia.A także bilans cieplny nie był obliczany dla takich warunków i cewka po prostu może się przepalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Musiałbyś użyć cewki od stareńkiego Trabancika...bo posiadam taki wehikuł z '85 roku i instalacja jest 12Voltowa :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 hehe przeciez zartowalem, mialem kiedys trabanta w ktorym zachcialo mi sie zmienic instalacje na 12V, i zmienilem, poza cewkami i silniczkiem od wycieraczek, a ze mialem problemy z reglerem pojechalem do elektryka samochodowego, spytalem go czy ta cewka nie strzeli, odparl ze nie. wogole zabral sie do roboty w nowej bialej kurtce, cos tam grzebal a ja siedzialem w srodku i tylko mi mowil zapal, zgas, wlacz zaplon, wylacz. i gdy tak sobie grzebal nagle jak nie duplo, az wyskoczylem z samochodu, patrze na goscia a on geba cala czarna, kurtka cala w czarne cetki zlewajace sie jakas smola, pytam go "co sie stalo?" a on tylko patrzy i krzyczy " COOOOO? glosniej nic nie slysze". cewka poprostu nie wytrzymala i wybuchla, i tak mial gosc szczescie ze oczu nie stracil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 ...prosze, prosze. Nie znam zbyt wielu trabantowiczów, a tutaj na forum spotykam :) U mnie jest nawet 12V fabrycznie, także nie mam takiego kłopotu. Czy cewki do Trabiego są aż tak drogie, że nie mogłeś kupić wersji 12 woltowej? U mnie jedna będzie prawdopodobnie do wymiany, bo coś zacieplutka ostatnio się robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QuadMan Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Cześć, Wszystkim. a czy cewka 6 voltowa (np. trabant :) ) nie da 2 x wiekszego napiecia jak podlaczymy ja do instalacji 12V ? Redziu, to wcale nie jest takie głupie. Kiedyś, w zamierzchłych czasach kombinowałem z zapłonami elektronicznymi w katamaranach. Z zapłonem klasycznym - czyli układem cewka- przerywacz jest ten problem, że przy wyższych obrotach energia iskry drastycznie maleje - bo styki przerywacza są zbyt krótko zwarte, aby prąd w cewce zdążył narosnąć do odpowiednio dużej wartości.Dlatego w nowoczesnych układach zapłonowych stosuje się cewki o bardzo małej impedancji uzwojenia pierwotnego i ogranicznik prądu cewki.No więc taka cewka od Trabanta super się do tego nadaje - można jej użyć pod warunkiem zastosowania ogranicznika prądu kolektora tranzystora kluczującego i mamy stabilizację energii iskry - a przy okazji można uzyskać nieco większe napięcie na świecy - z praktyki około 20-30%.W układzie klasycznym - gwarantowany efekt jak u Redwatera :) :) :) :lol: . Po co to wszystko piszę ? Dla posiadaczy nowoczesnych motocykli pożytek z tego żaden, ale np. posiadacze weteranów ( z zapłonem bateryjnym ) mogą stosunkowo niewielkim kosztem poprawić parametry iskry, a co za tym idzie pracę silnika bez jakichś tam wymyślnych świec "sportowych" Nara. QuadMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 No już nie śmiej się tak ze "sportowości" świec...bo spalę się ze wstydu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.