Skocz do zawartości

Co mu jest?


Groszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem takiej oto natury ze swoim zzr600(wersja USA):na wolnych obrotach chodzi dziwnie(nie wiem, brzmi to jakby któryś cylinder nie pracował-pracuje jak ciągnik trochę) i nierówno,po niedługim czasie bez przygazówki gaśnie(podkręciłem obroty - to o tyle lepiej,że już sam nie gaśnie).Jak mu się odkręci gaz szybkim ruchem, to się dławi, czasem nawet gaśnie przy czymś takim.Jak się odkręca powoli, to wchodzi na obroty.W czasie jazdy czuć, że brakuje mu mocy,od czasu do czasu strzeli.Świece nówki zmienione, iskra sprawdzałem, jest(no chyba,że zle sprawdzałem, ale sprawdzałem to była).W czasie jazdy czasem szarpnie, tak jakby gdzieś załapywał, zwłaszcza przy wyższych obrotach, ale za chwilę znowu to samo.Co mu może być? :ehz: :ehz: :ehz: Gażniki myślę może po zimie zasyfiały, a może paliwo ?nie mam pojęcia.Co radzicie jeszcze sprawdzić zanim oddam gdzieś do warsztatu żeby mi sprawdzili te gazniki?Bardzo przoszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglada twoj filtr powietrza ?

Z twojego opisu wyglada to jak za bogata mieszanka, ale to wrozenie z fusow - musze miec moto przy sobie zeby naprawde ocenic co mu jest.

 

Adam M.

PS. Sprawdz po zapaleniu na wolnych obrotach temperature rur wydechowych - jak szybko i czy rownomiernie sie grzeja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!

Rozumiem,że przez internet nie da się naprawić motocykla, i przyznam się,bardzo tego żałuję :( Filtr powietrza jest ok,czysty. Z jednego wydechu lecą od początku ciepłe spaliny, a z drugiego chłodne.A skład mieszanki może się tak sam rozregulować?I tak miałem w planach czyszczenie i regulację gażników, i mam nadzieję,że to to jest przyczyną moich zmartwień, a nie coś poważniejszego.

Wesołych świąt (ateistom miłych dni ;) ).

 

PS:czy mogę nim w takim stanie się przejechać trochę, czy lepiej nie ruszać bo może się coś więcej stać?Ciężko jest wytrzymać kiedy słonko ślicznie świeci, cieplutko, a tu dziadw garażu stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. spróbuj wykręcić świece po (przynajmniej krótkiej) jeździe tak aby miały szanse się rozgrzać.

Jeżeli będą czarne sprawa jasna- za dużo paliwa. Jeżeli białe, masz prawdopodobnie zabrudzone gaźniki po zimie osadami z benzyny.

Możesz spróbować wlać jakiegoś siuwaxu czyszczącego układ paliwowy. Ale lepiej z tym uważać, kupić renomowanej firmy ( nie jakąś podróbkę) ale i tak istnieje niebezpieczeństwo że takie coś może zaszkodzić membranom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem.Nie było poprawy.Wykręcałem świece po krótkiej przejażdżce to były raczej mokre.Jezdziłem takim jaki był, to powiem szczerze jakby się rozjeżdził, jakby lepiej chodził.Zwłaszcza jak zalałem świeżego paliwa.Ale nadal pracuje nierówno, ma jakby większe wibracje i wyrażnie odczuwalny spadek mocy.Może to przewody wysokiego napięcia?Zobaczymy,.Muszę go gdzieś oddać do znachora, tylko najpierw kasy trochę wyczarować :clap: pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jak nie miales czyszczonych gaznikow po zimie , i nie spuszczales paliwa z komor plywakowych na zimowa drzemke to napewno czeka Cie czyszczenie i synchro,w kable iswiece nie wierze chyba ze naprawde sa bardzo stare, lepiej zbieraj kase na speca od gaznikow i na przyszlosc pamietaj przed snem zimowym zbiornik do pelna a z gaznikow spuscic paliwo. Kiedys w dawnych czasach w polskim paliwie zamiast badziewnej ekologi byl badziewnie trujacy rakotworczy czteroetylek olowiu(taki dodatek przeciwstukowy w paliwie) i nie bylo takich problemow z gaznikami.Teraz mamy ekopaliwa i syf w gaznikach po odparowaniyu etyliny.Pozdrawiam.Janek . P.S. Wreszcie nauczylem sie czyscic gazniki- niestety u Rycha juz nie pracuje bo jestem teraz mundurowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobny problem przy mojej kawie ZX7, tyle że miał dziure w mocy i chodził jak traktor dopiero jak sie rozgrzał. Okazało sie,że to była wina fajki (pęknięta) i iskra uciekała.

Możesz sprawdzić też czy może elektryka (jakiś przewód) od pompki paliwowej Ci nie padł (albo cała pompka sie nie zrąbała) :mrgreen:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako lajkonik zupełny :) dodam że podobną sytuację miałem kiedyś w samochodzie - praca jak traktor na wolnych, jak szybko wcisnąłęm gaz to gasł :) a jak wolno to sie kręcił ale był bardzo słaby - przyczyna okazała sie dziecinnie prosta do usunięcia - skrajny cylinder łapał lewe powietrze co tak zubożało mieszanke że na wolnych nie pracował w ogóle - w moto nie masz kolektora ale przyjrzyj sie króćcom może po zimie jakieś pęknięcia są

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...