Skocz do zawartości

GSX-R "dziura w gazie"


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem - Suka GSX-R 750 1993. Moto chodzi ładnie, ale ma przycięcie w wychodzeniu z wolnych obrotów. Pierwszy pomysł - jak zwykle świece - zostały nie raz zalane w okresie zimowania ( z tym się spotkałem ostatnio, ale sprzęt gubił zapłony i strzelał w wydech - tutaj tego nie ma). Mam jadnak wątpliwości, czy to wystarczy - i tak na pewno zmnienię je na nowe. Silnik po pierwszym zdławieniu wkręca się elegancko i jest ok. Ktoś (JAKIŚ MECHANIK) rzucił hasło "membrany" ale nie mam przekonania czy to jest to - po przekroczeniu 2000 obr wszystko jest ok, po przegazówce wszystko wraca to normy bez zawieszania obrotów itp. Może macie jakieś pomysły na co zwrócić uwagę w czasie rozbrajania gaźników? Pewnie wiecej się wyjaśni jak to zrobię :-)

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OD Ryśka dostałem następujące info :

"filtr prawie nówka -przejechal 300km (HifloFiltro)

wydech- MICRON "

 

Sztorm7 - tak jak pisałem - widać to nawet w czasie ruszania (zorbiłem rundkę przed warsztatem i wystarczyło). Obroty 1000, puszczasz sprzęgło, powoli dodajesz gazu, dodajesz i .... przyduszenie obrotów, potem gwałtowny skok i wszystko idzie ok już od około 1500 - 2000 obrotów :?

Tak jakby sprzet dostawał za dużo paliwa (albo za mało powietrza). Nie wiem nic o ustawieniu gaźników, jak ke wyjmę to zobaczę jak są wkręcone śruby mieszanki i jak się to ma do danych fabrycznych.

 

POzdro, Paweł

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Chyba nie za bardzo wam pomogę natomiast miałem identyczny proble w XJ 600, z tym że dziura niestety nie znikała po rozgrzaniu. Wymieniłem świece i nic, wymieniłem przewody i fajki też nie pomogło, rozebrałem gaźniki wyczyściłem i zrobiłem synchro oczywiście też nie pomogło. Jedna ze śrub regulacyjnych była lekko obrobiona więc została wymieniona i to też nic nie dało. Natomiast przy rozkręcaniu zauważyłem że membrany były lekko zniszczone może nie całkiem ale zawsze więc może ten pomysł z membranami nie jest zły, trzeba by je dokłądnie obejrzeć. W każdym razie ja jeździłem tak prawie cały sezon i sporzedałem z tą "dziurą w gazie"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w GSXRze jest rozwiązany zapłon ale kiedyś słyszałem że tak może się objawiać usterka impulsatora zapłonu. Tzn uszkodzenie jest niewyczuwalne na wolnych obrotach a powyżej pewnej granicy obrotów chodzi dobrze, natomiast na średnich obrotach mogą zapłony wypadać i objawia się to spadkiem mocy i obrotów.

A propos membran to nie wydaje mi się żeby jeden gaźnik mógł tak spowolnić pracę całego silnika, a w równoczesne uszkodzenie wszystkich gaźników jest raczej nieprawdopodobne

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w górnym zakresie obrotów ?? chodzi normalnie ?

Na myśl mi jeszcze przychodzi zatkanie niektórych dysz w gaźniku.

Są różne konstrukcje gaźników i były też takie w których zaraz za przepustnicą była mała dysza która odpowiadała za płynnośc przejścia pomiędzy niskimi a średnimi obrotami kiedy to zaczynała już dobrze pracować dysza główna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze gazniki to typowe CV Mikuni, a poniewaz filtr jest wysoko przeplywowy i tlumik tez nieorginalny to moze byc troszke za ubogi na przejsciu z wolnych na srednie. Mozna sprawdzic kilka podstawowych rzeczy ale boje sie ze trzeba bedzie sie pobawic.

Sprawdzic trzeba czy nic nie przytkane, m.in filterki na zaworkach iglicowych o ktorych malo kto wie i nikt nie czysci. jezeli beda przytkane to nic bym nie robil tylko zlozyl i juz, jezeli wszystko jest czyste to podniosl bym poziom o 1mm - to powinno zlikwidowac dziure w mocy.

Najpierw przed rozebraniem przejechalbym sie na lekkim ssaniu i sprawdzil czy dziura jest / nie ma / jest jeszcze gorsza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety:( suza dostala dzis nowe CR9EK i nic... dziura jak byla tak jest nadal. Nie pomogla tez zmiana wydechu na oryginalny. Co do paliwa to raczej niemozliwe bo przejechalem juz 400mil i staralem sie tankowac na roznych stacjach.Nie pozostalo nic wiecej jak gazniki......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam No i znow problem zimowo-gaznikowy. Jak dokladne czyszcenie nie pomoglo, to niestety czeka Cie wymiana dysz na i zabawa w regulacje. Jak by to byly membrany to oprocz dziur ( nie 1 dziury) w obrotach , swiece czarne jak bys nie krecil powietrzem, no i spalanie za duze.Mielismy kiedys przypadek z GSXR 750 ze co gaznik to inny zestaw dysz, pomoglo dopiero dobranie mniejszycvh dysz i mniejsze powietrze( ten GSXR mial gaznik od GSXF- 750). Zycze powodzenia!! Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...