Skocz do zawartości

Wycie na III, IV biegu Bandit 1200


wypor81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!!!

 

Mam Bandita 1200 S 2003 r i następujący problem na 3 i 4 biegu słychac wycie, od razu napisze że skrzynie wymieniłem na inną, ponieważ w mojej po rozebraniu silnika zauważyłem na zębatkach 4 i 5 biegu wżery na zębach. Podczas całej operacji sprawdziłem łożyska na wałku zdawczym. Po złożeniu silnika w całośc i uruchomieniu dźwięk nie zniknął no to pomyślałem że to może łańcuch więc założyłem kompletny napęd DID-a no i co oczywiście dalej wyje!!! :banghead:

 

Skończyły mi się pomysły!!!!

 

Jak macie jakieś rady bądź sugestie to z góry dziękuje!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawia się w Banditach, gdzie agresywnie przyspieszano na niższych biegach.

Przeciążenia oddziaływane na zębatki biegów powodują ich szybkie zużywanie i przez to huczą. Można z tym żyć, albo trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawia się w Banditach, gdzie agresywnie przyspieszano na niższych biegach.

Przeciążenia oddziaływane na zębatki biegów powodują ich szybkie zużywanie i przez to huczą. Można z tym żyć, albo trzeba wymienić.

Odnosząc sie do tego co napisałeś to raczej wyłoby na 1,2 biegu, problem polega na tym że na nowej skrzyni wyje tak samo jak na starej no chyba że mam mega pecha i kupiłem drugą walniętą skrzynie :biggrin:,może to łożysko tylniego koła? chociaż kiedy miałem ściągnięty łańcuch to koło kręciło sie cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas całej operacji sprawdziłem łożyska na wałku zdawczym.

Ale sprawdziłeś tylko te łożyska? Jak reszta silnika wyglądała i inne łożyska? Zakładam też że nowa skrzynia nie miała podobnych wżerów.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosząc sie do tego co napisałeś to raczej wyłoby na 1,2 biegu,

Właśnie, że jest to bolączka biegów 3 i 4. Poczytaj w internecie.

 

Edycja: Czemu ktoś sprzedawał skrzynię? Może właśnie dlatego, że wyła :D

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawdziłeś tylko te łożyska? Jak reszta silnika wyglądała i inne łożyska? Zakładam też że nowa skrzynia nie miała podobnych wżerów.

Srawdziłem tylko tylnie bo mam wrażenie że dźwięk dochodzi z tyłu i słychac go bardziej przy przyśpieszaniu. Jeśli chodzi o nową skrzynie to jej zęby były w idealnym stanie. pozostała częśc silnika wyglądała ok.

 

Skąd miałeś tą skrzynie zapasową? Juz raz też trafiłem, ze gosc odał na warsztat moto w którym padła 2 ale dodał też zapasową skrzynie.....w której rownież była uszkodzona 2.

 

Skrzynie kupiłem od ludzi którzy handlują częściami i ponc wyciągneli ją z sprawnego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odbiegnę od tematu ze swoją tezą ale:

Przyjrzyj się oponą czy nie są np. poząbkowane.

Poząbkowana opona może dawać odgłosy padniętego łożyska "wycia".

W pewnym zakresie prędkości o ile nie zagłusza ich silnik.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie na skutek zużycia nastąpiło powiększenie odległości kół zębatych co spowodowało zwiększenie luzu miedzy zębowego. Oddaj skrzynie do dobrego tokarza on będzie na pewno potrafił pomierzyć odpowiednie luzu, to najszybsza i najpewniejsza metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz skrzynię i obejrzyj ślady współpracy zębów. Najprawdopodobniej zwiększył Ci się luz międzyzębny jak to koledzy wcześniej napisali wskutek oddalenia od siebie osi wałków skrzyni. W związku z tym ślad współpracy będzie przesunięty w stronę głowy zęba.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów!!!

 

Mam Bandita 1200 S 2003 r i następujący problem na 3 i 4 biegu słychac wycie, od razu napisze że skrzynie wymieniłem na inną, ponieważ w mojej po rozebraniu silnika zauważyłem na zębatkach 4 i 5 biegu wżery na zębach. Podczas całej operacji sprawdziłem łożyska na wałku zdawczym. Po złożeniu silnika w całośc i uruchomieniu dźwięk nie zniknął no to pomyślałem że to może łańcuch więc założyłem kompletny napęd DID-a no i co oczywiście dalej wyje!!! :banghead:

 

Skończyły mi się pomysły!!!!

 

Jak macie jakieś rady bądź sugestie to z góry dziękuje!!!

 

Z Twojego opowiadania wynika, że kupiłeś skrzynię z używki i sprawdziłeś przed zamontowaniem łożyska na wałku zdawczym. A sprawdzałeś przed demontażem luz międzyzębny na starej skrzyni?

Nie sprawdziłeś łożysk na wałku sprzęgłowym?

Przed zamknięciem silnika wypadałoby sprawdzić na tej drugiej skrzyni czy luz międzyzębny się zmniejszył.

Czeka Cię ponowna rozbiórka silnika i weryfikacja wszystkich łożysk skrzyni oraz zakup nowych zębatek 3go i 4go biegu.

Koledzy już pisali o awaryjności tej skrzyni.

 

Ps. wiem, że nowe zębatki są drogie ale i sam motocykl nie jest tani.

w końcu to B12

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomocne informacje! luzu mniędzy zębnego nie sprawdzałem ani na starej ani na "nowej", bo nie przyszło mi to do głowy.

W takim razie mam następne pytanie czy z taka usterką można jeździc bo narazie nie mam ochoty ani funduszy robic to jeszcze raz!

Może wiecie gdzie można oprócz serwisu kupic takie zębatki w niedużej kasie. bo w servisie zaśpiewali około 1800zł za 4 zębatki!!!!!

 

Mam jeszcze jedno pytanie słyszałem że do B12 mała zębatka łańcucha powinna miec nakładki gumowe co zapewnia cichą prace widziałem taką u mojego brata w CBR 1100XX po bokach miała takie krążki gumowe.

 

Na chwile obecną dziękuje wszystkim za poświęcony mi czas no i oczywiście za pomocne rady!!

Edytowane przez wypor81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...