Skocz do zawartości

Woda w oleju tt600r


qba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przez odmę a reczej pękniecie w wężu dostała sie do silnika pewna ilość wody z rzeki (Wieprz całkiem czysta). Moto chodziło do konca jazdy normlanie, po zgaszeniu zauważyłem szarość w okienku, i następnie zlałem to całe gówno. Mój pomysł jest kupić nowy filtr + tani olej zalać pojeździć zlać i zalać olejem docelowym. Dobrze tak? czy porozbierać troche?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przez odmę a reczej pękniecie w wężu dostała sie do silnika pewna ilość wody z rzeki (Wieprz całkiem czysta). Moto chodziło do konca jazdy normlanie, po zgaszeniu zauważyłem szarość w okienku, i następnie zlałem to całe gówno. Mój pomysł jest kupić nowy filtr + tani olej zalać pojeździć zlać i zalać olejem docelowym. Dobrze tak? czy porozbierać troche?

masz na celu przepłukanie całego układu nowym olejem później go zlać i dać znów nowy olej i ma być wszystko oka hmmm zdaje mi się że to by wszystko załatwiło jeśli nie pozostały tam żadne drobinki piachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to albo robic porzadnie czyli rozbierac i czyscic albo poprostu jak napisales zalac swiezym olejem, odpalic, niech pochodzi, zlac powtorzyc operacje i zalac odpowiednim, z tym ze gwarancji nie dostaniesz na taka robote...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlej ten olej, zalej jakis nowy tani olej, wymien filtr, idz polatac chwile na tym i rozgrzej silnik bardzo dobrze, zlej olej na gorącym silniku wykrec filtr i wstaw nowy oraz zalej docelowym oleju. Sprawdzone nie raz po podtopieniu motocykla.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlej ten olej, zalej jakis nowy tani olej, wymien filtr, idz polatac chwile na tym i rozgrzej silnik bardzo dobrze, zlej olej na gorącym silniku wykrec filtr i wstaw nowy oraz zalej docelowym oleju. Sprawdzone nie raz po podtopieniu motocykla.

Pozdrawiam

 

 

Dzieki trzeba mi było włąsnie potwierdzenia mojego myślenia. Napisze po łikendzie co i jak wyszło ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz na forum quadzik.pl czy jakieś podobne to się podbudujesz, tam chłopaki co tydzień topią silniki i to dużo gorzej niż Ty:) Jednego z nich znam, po każdym topieniu płuka silnik tanim olejem, ale 2-3 razy, bo ma droższy sprzęt, no i on jak topi, to wody ma więcej niż oleju. Myślę że jedno płukanie załatwi problem. Zresztą będziesz widział po kolorze tego co spuścisz.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nowym oleju docelowym i tym przejsciowym mozesz miec jeszcze szarosc w okienku , to resztki wody , wyparuja ale nie odrazu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlej ten olej, zalej jakis nowy tani olej, wymien filtr, idz polatac chwile na tym i rozgrzej silnik bardzo dobrze, zlej olej na gorącym silniku wykrec filtr i wstaw nowy oraz zalej docelowym oleju. Sprawdzone nie raz po podtopieniu motocykla.

Pozdrawiam

 

Jedyne logiczne rozwiązanie ale z zalaniem następnego oleju wypada poczekać do całkowitego wystygnięcia silnika jednocześnie należy zdjąć wąż łączący odmę silnika z obudową filtra powietrza lub zdjąć pokrywę filtra i wyjąć wkładkę. W procesie stygnięcia pozwolimy na odparowanie resztek wody pozostającej w zakamarkach silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij jeszcze co wypłynęło z tym olejem. Może być tam piach. Kiedyś piaskowałem a później szkiełkowałem silnik bez jego rozbierania i tak się złożyło :biggrin: :icon_biggrin: że zapomniałem zatkać odpowietrzenie w korku skrzyni biegów. Wymieniłem olej 2 razy. Wszystko gra do dziś. Skrzynia nie ma filtru, w silniku jest. To lepiej. Ale mimo wszystko zwróć uwagę co wypłynęło z olejem. Wymieniaj olej aż będzie czysty.

Możesz zrobić tak jak góral z mlekiem. Jego mleko od owcy nie ma bakterii bo on przecedza je przez gęstą szmatę ;-)

powodzonka

Edytowane przez BIL

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z identycznym przypadkiem w YAMAHA GRIZZLY, tyle że tam w oleju nie było piachu ani żadnego innego dziwnego syfu ale sama oliwa wyglądał jak mleko i dopiero dwie wymiany oleju(na jednym filtrze) pomogły całkowicie wypłukać stary biały olej(zmieszany z wodą) za trzecim razem zalałem olej docelowy. Napisz jaką barwę miał olej który zlałeś, to też jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto się doktoryzować na temat wody w oleju bo to też jest w pewnym sensie środek smarny.

Jedyny problem w tym, że w wysokich temperaturach wiąże się ze związkami siarki zawartymi w oleju powodując szynką korozję metali.

Rozgrzać silnik i spuścić oleistą maź

poczekać aż wystygnie a w między czasie wymienić filtr oleju

zalać nowym olejem i dalej eksploatować.

NIE używać do płukania silnika oleju firmy "BELEJAKI" no zawsze część oleju zostaje w zakamarkach głowicy,chłodnicy i skrzyni biegów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...