Dyzio Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 Cześć!Tak sobie przeglądam ten temat i nie mogę jednego zrozumieć: po co te kłótnie, osobiste wycieczki itd. Przecież każdy z nas wypowiadając się w jakiejkolwiek sprawie na forum robi to z własnej nieprzymuszonej woli dla dobra innych. Wiele wyniosłem z lektury i gdyby tak wszyscy uczestnicy dyskusji usunęli wzajemnie sprowokowane wypowiedzi byłaby to jedna z najbardziej rzeczowych dyskusji na forum.PozdrawiamDyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 Cześć!Wiele wyniosłem z lektury i gdyby tak wszyscy uczestnicy dyskusji usunęli wzajemnie sprowokowane wypowiedzi byłaby to jedna z najbardziej rzeczowych dyskusji na forum.Jesteś zatem człowiekiem o stalowych nerwach, jakkolwiek w pełni masz rację. Ja niestety nie potrafię nie dostrzec czyjegoś zadufania i przerośniętego ego i skupić się na konkretach. A szkoda bo pewnie czegoś bym się nauczył. Ale tak już ze mną jest ,że jeżeli ktoś próbuje mnie przez 90% czasu przekonać że wszystko wie a wszyscy inni nie wiedzą nic, to jakoś trudno mi się skupić na pozostałych 10%. Pozdrówka Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Czesc. Wszelkie dysputy sa cenne, ale tylko wtedy, gdy uczestnicy darza sie szacunkiem, i co najwazniejsze, nie narzucaja swoich racji bedac przekonanym o ich absolucie. Dyskutowac poprostu trzeba umiec. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Witam!Jak już pisałem wcześniej dla tych wszystkich, którzy chcą praktycznie poczuć to o czym się tu dyskutuje ( counterstering ) polecam poćwiczenie tego. Nie mając motocykla z kierownicą przyspawaną do ramy, wydaje mi się, że można to wyczuć np: jadąc dość szybko na prostej drodze slalomem, wtedy gdy starasz się jak najszybciej przerzucić motocykl z jednego przechyłu w drugi bardzo dobrze czuć jaką siłę należy przyłożyć do kierownicy i jak skierowaną. Można też spróbować jadąc bez trzymanioa kierownicy skręcać raz w prawo raz w lewo i obserwować ruchy kierownicy. Życzę bezpiecznych i owocnych ćwiczeń. Ciekawe kto na mnie napadnie :?: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 11 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 zz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 14 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 zz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saszka Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 WitamPrawie zawsze wykonujemy kontrskręt (counterstering) przed wejściem w łuk. W większości przypadków (tzn. spokojna jazda) podświadomie. Większość z motocyklistów nie zdaje sobie nawet z tego sprawy, ponieważ kąt skrętu podczas tego manewru jest bardzo mały (zależny od parametrów motocykla, prędkości wzdłużnej i zamierzonego toru jazdy np. przy pojedynczej zmianie pasa ruchu i prędkości 60 km/h wynosi ok. 0,8-1,5 deg) a poprzez to praktycznie niezauważalny. Również moment przykładany do kierownicy podczas kontrskrętu (wykonywanego nieświadomie) wynosi ok.8-10 Nm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saszka Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 Zjawiska zachodzące podczas wchodzenia w łuk nie zostały jednak w postach jasno wytłumaczone. Ale to chyba nie jest konieczne.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Purkrabek Opublikowano 14 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2003 Doskonaly temat i artykul, Janusz. Countersteering mozna sprowadzic do jednej, krotkiej, praktycznej definicji: skrecaj w prawo naciskajac mocno prawy koniec kierownicy w dol. Przez dzialanie dzwigniowe wzgledem osi obrotu kierownicy to wlasnie spowoduje lekki skret kierownicy w lewo i jednoczesnie pochylenie motocykla w prawo: wszystko co potrzeba! Jesli potrzebny jest "na gwalt" wiekszy przechyl w prawo, mozna sobie pomoc "kopniakiem" lewego kolana w bak. Dobry temat, warty kontynuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 . Ciekawe kto na mnie napadnie :?: :) No wiec ja na ciebie napadne, Siecki, bo mam powod. Mam do ciebie pretensje, bo z twojego powodu przegralem dolara. :D . no to siecki masz przerabane, wisisz gosciowi dolara, straszna to suma, nie wiem jak sie wyplacisz, chyba do konca zycia bedziesz musial tyrac :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Marca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 . Ciekawe kto na mnie napadnie :?: :) No wiec ja na ciebie napadne, Siecki, bo mam powod. Mam do ciebie pretensje, bo z twojego powodu przegralem dolara. :D . no to siecki masz przerabane, wisisz gosciowi dolara, straszna to suma, nie wiem jak sie wyplacisz, chyba do konca zycia bedziesz musial tyrac :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:A poza tym Janusz jest from Canada i będzie problem z bankowym transferem waluty do niego :D :D :D Przecież nie można wysyłać w kopercie, bo to łamanie przepisów o ruchu dewizowym :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 16 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 zz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 A poza tym Janusz jest from Canada i będzie problem z bankowym transferem waluty do niego :D :D :D Przecież nie można wysyłać w kopercie, bo to łamanie przepisów o ruchu dewizowym :lol: Nie ma już reglamentacji dewizowej, można wysyłać kasę w kopercie. Reglamentacja dotyczy już tylko dużych sum pieniędzy i sprowadza się do obowiązku notyfikacyjnego (obowiązku poinformowania odpowiednich organów :) ). Co do artykułu, uważam, że wrzucenie go na forum było baaaardzo mądrą decyzją Janusza. We wszystkich wypowiedziach Janusza, z których każda była zarówno bardzo wartościowa, jak i bardzo konfliktogenna, nie wystąpiło jasne wytłumaczenie: PO CO?Jedynym, czego mi brakowało, było uzasadnienie celowości zastanawiania się nad teorią skręcania motocyklem. Byłem przekonany, że jest to czysto naukowe gadanie, bo jak ktoś długo jeździ, to mimowolnie musi stosować niezbędne do skręcania techniki. Teraz wiem, że rozważania mają taki cel, by nauczyć się, co robić, by manewr był jak najefektywniejszy. Nie trzeba bujać dupy, wyginać się na siedzeniu, tylko countersteer'ować :D Artykuł Mr. Code daje dużo do myślenia. Wiedząc, jak skręcić efektywnie i czego nie robić (bo i tak nie ma efektów) można rzeczywiście uratować się przed wypadkiem. Dzięki Janusz. A tego dolara zaoszczędzisz na ślizgaczach na kolana, jak będziesz jeździł swoim nowym traktorem zamiast motocyklem :D Pozdróweczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 Kurrrrrde ludzie to rzeczywiście działa. Żeby skręcić w lewo trza skręcić w prawo. I od razu moto się pięknie kładzie w lewą stronę i elegancko skręca. Zauważyłem (od razu mówię że jestem raczej zielony w temacie jazdy) że countersteering pozwala bardzo precyzyjnie wyznaczyć moment rozpoczęcia skrętu. Na pewno też pozwala szybciej pochylić sprzęta.Lekkie szarpnięcie w przeciwną stronę i już. Tak jak ktoś to już wcześniej zauważył, na pewno podświadomie wszyscy robią bardzo lekki countersteering, ale chyba warto go zacząć stosować świadomie. :) :D :D Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QuadMan Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 Cześć Wszystkim. W temacie jazdy na moto jestem jeszcze baaardzo zielony, ale na quadzie przy szybszej jeździe trzeba koniecznie stosować countersteering, bo inaczej nie da się sensownie skręcać. Nara. QuadMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.