Skocz do zawartości

COUNTERSTEERING


Janusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Tak sobie przeglądam ten temat i nie mogę jednego zrozumieć: po co te kłótnie, osobiste wycieczki itd. Przecież każdy z nas wypowiadając się w jakiejkolwiek sprawie na forum robi to z własnej nieprzymuszonej woli dla dobra innych. Wiele wyniosłem z lektury i gdyby tak wszyscy uczestnicy dyskusji usunęli wzajemnie sprowokowane wypowiedzi byłaby to jedna z najbardziej rzeczowych dyskusji na forum.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Wiele wyniosłem z lektury i gdyby tak wszyscy uczestnicy dyskusji usunęli wzajemnie sprowokowane wypowiedzi byłaby to jedna z najbardziej rzeczowych dyskusji na forum.

Jesteś zatem człowiekiem o stalowych nerwach, jakkolwiek w pełni masz rację. Ja niestety nie potrafię nie dostrzec czyjegoś zadufania i przerośniętego ego i skupić się na konkretach. A szkoda bo pewnie czegoś bym się nauczył. Ale tak już ze mną jest ,że jeżeli ktoś próbuje mnie przez 90% czasu przekonać że wszystko wie a wszyscy inni nie wiedzą nic, to jakoś trudno mi się skupić na pozostałych 10%. Pozdrówka

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jak już pisałem wcześniej dla tych wszystkich, którzy chcą praktycznie poczuć to o czym się tu dyskutuje ( counterstering ) polecam poćwiczenie tego. Nie mając motocykla z kierownicą przyspawaną do ramy, wydaje mi się, że można to wyczuć np: jadąc dość szybko na prostej drodze slalomem, wtedy gdy starasz się jak najszybciej przerzucić motocykl z jednego przechyłu w drugi bardzo dobrze czuć jaką siłę należy przyłożyć do kierownicy i jak skierowaną. Można też spróbować jadąc bez trzymanioa kierownicy skręcać raz w prawo raz w lewo i obserwować ruchy kierownicy.

Życzę bezpiecznych i owocnych ćwiczeń.

 

Ciekawe kto na mnie napadnie :?: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prawie zawsze wykonujemy kontrskręt (counterstering) przed wejściem w łuk. W większości przypadków (tzn. spokojna jazda) podświadomie. Większość z motocyklistów nie zdaje sobie nawet z tego sprawy, ponieważ kąt skrętu podczas tego manewru jest bardzo mały (zależny od parametrów motocykla, prędkości wzdłużnej i zamierzonego toru jazdy np. przy pojedynczej zmianie pasa ruchu i prędkości 60 km/h wynosi ok. 0,8-1,5 deg) a poprzez to praktycznie niezauważalny. Również moment przykładany do kierownicy podczas kontrskrętu (wykonywanego nieświadomie) wynosi ok.8-10 Nm. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Purkrabek

Doskonaly temat i artykul, Janusz. Countersteering mozna sprowadzic do jednej, krotkiej, praktycznej definicji: skrecaj w prawo naciskajac mocno prawy koniec kierownicy w dol. Przez dzialanie dzwigniowe wzgledem osi obrotu kierownicy to wlasnie spowoduje lekki skret kierownicy w lewo i jednoczesnie pochylenie motocykla w prawo: wszystko co potrzeba! Jesli potrzebny jest "na gwalt" wiekszy przechyl w prawo, mozna sobie pomoc "kopniakiem" lewego kolana w bak.

 

Dobry temat, warty kontynuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
.

 

Ciekawe kto na mnie napadnie :?: :)

 

No wiec ja na ciebie napadne, Siecki, bo mam powod. Mam do ciebie pretensje, bo z twojego powodu przegralem dolara. :D

.

 

no to siecki masz przerabane, wisisz gosciowi dolara, straszna to suma, nie wiem jak sie wyplacisz, chyba do konca zycia bedziesz musial tyrac :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
.

 

Ciekawe kto na mnie napadnie :?: :)

 

No wiec ja na ciebie napadne, Siecki, bo mam powod. Mam do ciebie pretensje, bo z twojego powodu przegralem dolara. :D

.

 

no to siecki masz przerabane, wisisz gosciowi dolara, straszna to suma, nie wiem jak sie wyplacisz, chyba do konca zycia bedziesz musial tyrac :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A poza tym Janusz jest from Canada i będzie problem z bankowym transferem waluty do niego :D :D :D Przecież nie można wysyłać w kopercie, bo to łamanie przepisów o ruchu dewizowym :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym Janusz jest from Canada i będzie problem z bankowym transferem waluty do niego :D :D :D Przecież nie można wysyłać w kopercie, bo to łamanie przepisów o ruchu dewizowym :lol:

 

Nie ma już reglamentacji dewizowej, można wysyłać kasę w kopercie. Reglamentacja dotyczy już tylko dużych sum pieniędzy i sprowadza się do obowiązku notyfikacyjnego (obowiązku poinformowania odpowiednich organów :) ).

 

Co do artykułu, uważam, że wrzucenie go na forum było baaaardzo mądrą decyzją Janusza. We wszystkich wypowiedziach Janusza, z których każda była zarówno bardzo wartościowa, jak i bardzo konfliktogenna, nie wystąpiło jasne wytłumaczenie: PO CO?

Jedynym, czego mi brakowało, było uzasadnienie celowości zastanawiania się nad teorią skręcania motocyklem. Byłem przekonany, że jest to czysto naukowe gadanie, bo jak ktoś długo jeździ, to mimowolnie musi stosować niezbędne do skręcania techniki. Teraz wiem, że rozważania mają taki cel, by nauczyć się, co robić, by manewr był jak najefektywniejszy. Nie trzeba bujać dupy, wyginać się na siedzeniu, tylko countersteer'ować :D

Artykuł Mr. Code daje dużo do myślenia. Wiedząc, jak skręcić efektywnie i czego nie robić (bo i tak nie ma efektów) można rzeczywiście uratować się przed wypadkiem.

 

Dzięki Janusz.

 

A tego dolara zaoszczędzisz na ślizgaczach na kolana, jak będziesz jeździł swoim nowym traktorem zamiast motocyklem :D

 

Pozdróweczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurrrrrde ludzie to rzeczywiście działa. Żeby skręcić w lewo trza skręcić w prawo. I od razu moto się pięknie kładzie w lewą stronę i elegancko skręca. Zauważyłem (od razu mówię że jestem raczej zielony w temacie jazdy) że countersteering pozwala bardzo precyzyjnie wyznaczyć moment rozpoczęcia skrętu. Na pewno też pozwala szybciej pochylić sprzęta.Lekkie szarpnięcie w przeciwną stronę i już. Tak jak ktoś to już wcześniej zauważył, na pewno podświadomie wszyscy robią bardzo lekki countersteering, ale chyba warto go zacząć stosować świadomie. :) :D :D

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim.

 

W temacie jazdy na moto jestem jeszcze baaardzo zielony, ale na quadzie przy szybszej jeździe trzeba koniecznie stosować countersteering, bo inaczej nie da się sensownie skręcać.

 

Nara. QuadMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...