SebJaw Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Hej. Kto mi powie do jakich temperatur(max.) nagrzewa się olej w silniku podczas jazdy. Muszę dać do przewinięcia alternator, który pracuje w oleju więc potrzebuję tą informację aby odpowiednio zabezpieczyć cewki. Dzięki, pozdrawiam. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Jeżeli jest to silnik chłodzony cieczą to olej może mieć przy ostrej jeździe nawet do 120 stopni. W silnikach chłodzonych powietrzem nawet do 160. Dlatego też silniki chłodzone powietrzem powinny być zalewane lepszymi olejami najlepiej syntetycznymi o mniejszej zmienności lepkości w zależności od temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Czescmam taki zmyslny termometr wkrecany zamiast korka oleju (bardzo fajna rzecz)- jego dokladnosc sprawdzilem w wodzie przy wspoludziale 2 innych termometrow i do 50 stopni odchylenia byly gora 2-3 stopnie wiec nie jest zle. Temperature pokazuje w misce czyli u mnie chyba najgoretszym miejscu - z miski olej idzie na chlodnice i do glowicy.I tak jak jezdzilem w temp. ok 0 do +5 przy odslonietej chlodnicy olej w misce mial po dluzszej jezdzie 40 stopni a silnik byl niedogrzany, po zaslonieciu bylo 80 stopni i juz bylo OK, teraz w temp. 10-15 stopni i odslonietej chlodnicy temperatura w trasie przy szybkiej jezdzie to 85 stopni a wolnej 70, w miescie w zeszlym tygodniu po godzinie krecenia sie w korkach przy temp. powietrza +15 stopni olej mial ok. 95-100 stopni.Z tego co dowiedzialem sie w klubie Biga w Niemczech temperatura oleju w lecie przy szybkiej jezdzie moze dojsc do 120-130 stopni i to jest normalne - gorzej jak przekroczy 150-160 to znaczy ze albo oleju jest za malo albo cos jest nie tak z silnikiem. Musisz pamietac ze olej zachowuje wlasciwosci smarne do prawie 200 stopni (temp. zaplonu ok 205-210 stopni i 140 czy 150 stopni to pryszcz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Apropo temperatury to tez mam jedno pytanie jeszcze.Czy wszelkie śruby od róznych dekielków na silników, lub bezpośrednio w korpusie silnika musza byc ze specjalnego materiału o podwyższonej wytrzymałości na wysokie temperatury?Czy po prostu moge sobie wkręcić pierwsza z brzegu, bez względu czy cynowane czy nie, czy pokryte czymś inym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Temperatura nie ma z tym nic wspólnego. Z praktyki wiem, że w większości maszyn śruby sa klasy 8,8 albo 10,9 - czyli są to dośc dobre materiały (12,9 też bywa). Co do Twojej śruby - jak dasz 8,8 to w zupełności wystarczy. Nie zawsze są one oznaczone, najlepiej dobrac oruginalna i wtedy nie będziesz miał wątpliwości. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Ja nie mam pojęcia jak jadę czy mam właściwą temperaturę oleju. W moto chłodzonych cieczą można zawsze wyprowadzić sobie czujnik, temperatura cieczy jest niższa niż oleju. A jak to zrobić u mnie? Mam tylko chłodnicę oleju i dopóki cylindry nie będą czerwone to nic nie będe wiedział.a olej to leją motula syntetyka 5w40 lub 10w40 przyznam że nie wiem który lepszy, a w sklepie to "pan" mówi że to i to jest ok.może coś doradzicie? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2004 Wlej Motula 15W50 - on najlepiej sprawdzi się w silniku chłodzonym powietrzem w gorące lato. Odporność na temaperature oznacza drugi symbol - np. 40, 50 itp. Im jest większy, tym olej jest lepszy do wysokich temperatur. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Ja nie mam pojęcia jak jadę czy mam właściwą temperaturę oleju. może coś doradzicie? ;)Jeżeli chodzi o temp. oleju to zamiast korka oleju można wkręcić wskaźnik temperatury oleju. Louis oferuje takie cudo do wszystkich modeli motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Louis oferuje takie cudo do wszystkich modeli motocykliWidziałem. jestem ciekawy jak to się ma do słów Marlewa, który twierdzi że olej może się rozgrzać do 160 stopni. w louis-ie ta miarka ma "moc" do 120 stopni.Zastanawiam się jeszcze bo louis oferuje dwa takie wskaźniki, jeden za 50E a drugi za 25E. Czym one się różnią. Może coś wiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Louis oferuje takie cudo do wszystkich modeli motocykliWidziałem. jestem ciekawy jak to się ma do słów Marlewa, który twierdzi że olej może się rozgrzać do 160 stopni. w louis-ie ta miarka ma "moc" do 120 stopni.Zastanawiam się jeszcze bo louis oferuje dwa takie wskaźniki, jeden za 50E a drugi za 25E. Czym one się różnią. Może coś wiesz? Ja za wkręcany wskaźnik temperatury do XJR'y, na motobazarze dałem 50złp. No ale może te x Louisa są pozłacane, albo mają japońska elektronikę :clap: :mrgreen: :mrgreen: Dopisane.Poszedłem sprawdzić i to też Louis 8O ZbychoXJR1300 www.jim.siedlce.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Zapewne kupiłeś z...hmm....trzeciej ręki :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 12 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2004 I jaką masz zwykle temperaturę na pokładzie Zbycho? (oleju ofkors) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 W czasie jazdy 80 C ale wkręciłem go niedawno więc nie przeszedł jeszcze próby ogniowej czyli upałów, zakres do 140 C czerwone oznaczone od 120 do 140 C. Kupiony na oficjalnym stanowisku na motobazarze w Łodzi, w oryginalnym opakowaniu i .... mam nadzieję że nie z drugiego obiegu :mrgreen: Podczas jazdy trudno sprawdzić temperaturę, trzeba się wychylać ale stojąc na np. światłach .... ZbychoXJR1300 www.jim.siedlce.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Można też dostać wskaźnik montowany na kierownicy, ale te ceny :clap: : wsaźnik 50 EURO, mocowanie 5 EURO, czujnik temperatury 24 EURO, przewód (zasilanie + oświetlenie) 2 EURO, razem 81 EURO 8O . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2004 Można też dostać wskaźnik montowany na kierownicy, ale te ceny :) : wsaźnik 50 EURO, mocowanie 5 EURO, czujnik temperatury 24 EURO, przewód (zasilanie + oświetlenie) 2 EURO, razem 81 EURO 8O . Za taki bajer musisz placic :lol: To tez kwestia jak dobrze widoczny jest wskaznik wkrecany w miske -u mnie na szczescie nawet w czasie jazdy wystarczy zerkniecie w dol bez wychylania sie ale faktycznie jak wskaznika nie widac to zostaje wariant drogi z czujnikiem i zegarem na desce.Ja jestem na razie na etapie doposażania sprzeta w gadżety i poza termometrem wczoraj z Michalem montowalem licznik elektroniczny - albo Michal to geniusz !!! albo ja taki tepy jestem bo od 3 dni nie moglem wpisac danych a Michal po 10 minutach mial wszystko gotowe :oops: A olej wczoraj w cieplym przeciez dniu przy szybkiej jezdzie Katowicką (dla mnie szybka to 140 :clap: ) mial 90 stopni i ani troche wiecej po 20 km takiej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.