Skocz do zawartości

Remont Jawa 350 DeLux


xDefQon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z rozpołowieniem silnika jawa 350 delux. pierwszy raz rozpolawiam taki silnik i nie mogę odkręcic tego: KLIK

 

Są to sruby odpowiedzialne za mocowanie silnika... jak moge je odkręcic? potrzebuje długiego wkrętaka? Prosze o pomoc ^^

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Potrzebujesz duży, płaski śrubokręt i odkręcisz bez problemu. Nie baw się innymi, mniejszymi, bo wyrobi się rowek w śrubach i będzie problem. Pamiętaj, że mechanika to nie kowalstwo - dobre narzędzia to podstawa ;)

<<=== BORN TO RIDE ===>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem z nimi problem ale dobry śrubokręt i trochę brutalnej siły i daje rade. Ważne żebyś miał dobry śrubokręt bo tak popsujesz śruby tak jak ci już pisali. Patent ze śrubokrętem i kluczem też jest dobry ale ważne wtedy żeby mocno dociskać śrubokręt bo bez tego i tak nie przekręcisz. Opukaj śruby i jakoś pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej ktoś pisał - porządny wkrętak z miejscem na klucz płaski. Wkrętak musi być na szerokość śruby i ciasno wchodzić w rowek. Przykładasz go, uderzasz we wkrętak młotkiem, dociskasz mocno i kluczem na wkrętaku odkręcasz. W takich sytuacjach przydaje się tzw. impact driver do którego zakładasz końcówkę płaską wkrętaka i uderzasz w to młotkiem. Urządzenie jest tak skonstruowane ze pod wpływem uderzenia obraca się końcówka i popuszcza każdą śrubę, nawet najbardziej zapyziałą. :biggrin:

 

 

Tego plastikowego elementu z oczkiem na przewód nie musisz odkręcać. To jest włącznik kontroli luzu.

 

PS. Czemy DeLuxe? Przeca to zwykła Zjawa jest, od luksusu dzieli ją milion lat świetlnych i dinozaury. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej ktoś pisał - porządny wkrętak z miejscem na klucz płaski. Wkrętak musi być na szerokość śruby i ciasno wchodzić w rowek. Przykładasz go, uderzasz we wkrętak młotkiem, dociskasz mocno i kluczem na wkrętaku odkręcasz. W takich sytuacjach przydaje się tzw. impact driver do którego zakładasz końcówkę płaską wkrętaka i uderzasz w to młotkiem. Urządzenie jest tak skonstruowane ze pod wpływem uderzenia obraca się końcówka i popuszcza każdą śrubę, nawet najbardziej zapyziałą. :biggrin:

Tego plastikowego elementu z oczkiem na przewód nie musisz odkręcać. To jest włącznik kontroli luzu.

 

PS. Czemy DeLuxe? Przeca to zwykła Zjawa jest, od luksusu dzieli ją milion lat świetlnych i dinozaury. :biggrin:

Może to DeLux to jakieś skojarzenie do alkoholu spożywanego podczas jej naprawy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo moi drodzy koledzy może to dla was dziwne,ale w Jawach był model nazywany DeLux.

W modelu 634(wśród "jawerów" nazywana jest tęczówką) charakteryzował się on : lakierem wiśniowym z kolorowymi paskami na zbiorniku,które przechodziły na pokrywy boczne,miała chromowane boczki i coś jeszcze czego nie pamiętam.

W modelu 638 był to model 638,5.Oblachowanie jak w 634, też chrom na błotnikach, silnik od TS

Wcale nie chodziło o jakiś luxus,tylko o nazwę handlową. Tak samo jak dla niektórych model Californian to abstrakcja. A był wytwarzany do czasów kivaczek do 2000 roku.

 

A co do tematu. Tak jak pisali wyżej,popukaj po nich i dobry wkrętak. Najlepiej do tego nadawał się taki składany który był w oryginalnym zestawie narzędzi w Jawie. Na niego niema bata. Przy składaniu użyj śrub z łbem na imbus. Łatwiej w przyszłości je odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo moi drodzy koledzy może to dla was dziwne,ale w Jawach był model nazywany DeLux.

W modelu 634(wśród "jawerów" nazywana jest tęczówką) charakteryzował się on : lakierem wiśniowym z kolorowymi paskami na zbiorniku,które przechodziły na pokrywy boczne,miała chromowane boczki i coś jeszcze czego nie pamiętam.

W modelu 638 był to model 638,5.Oblachowanie jak w 634, też chrom na błotnikach, silnik od TS

Wcale nie chodziło o jakiś luxus,tylko o nazwę handlową. Tak samo jak dla niektórych model Californian to abstrakcja. A był wytwarzany do czasów kivaczek do 2000 roku.

 

A co do tematu. Tak jak pisali wyżej,popukaj po nich i dobry wkrętak. Najlepiej do tego nadawał się taki składany który był w oryginalnym zestawie narzędzi w Jawie. Na niego niema bata. Przy składaniu użyj śrub z łbem na imbus. Łatwiej w przyszłości je odkręcić.

No i już wiadomo skąd to DeLuxe :biggrin: Przynajmniej nikt tego nie będzie z wódką kojarzył ;) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak z polskimi SHL M11 Lux. Zamiast Lux powinno być "żenada". :biggrin:

 

Bez młotka do Jawy nie podchodź. :icon_twisted:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z rozpołowieniem silnika jawa 350 delux. pierwszy raz rozpolawiam taki silnik i nie mogę odkręcic tego: KLIK

 

Są to sruby odpowiedzialne za mocowanie silnika... jak moge je odkręcic? potrzebuje długiego wkrętaka? Prosze o pomoc ^^

...zaopatrz się w "śrubokręt udarowy" (nawiasem mówiąc czasem niezbędna rzecz przykładowo przy odkręcaniu docisku sprzęgła w rusku - lub kilkukrotnie używanych "zjechanych" śrub); :icon_mrgreen:

Ustawiasz go na "lewy obrót", przykładasz do śruby, "traktujesz go" młotkiem z góry i nie ma siły żeby się nie odkręciło (nawiasem mówiąc nic więcej nie musisz robić poza mocnym trzymaniem go w jednym położeniu) :biggrin: ;

Po odkręceniu śrub dorób sobie ściągacz do karterów - inaczej ciężko (a czasem i boleśnie dla silnika) będzie go rozpołowić....

Pozdr.

 

Ps;

Na zdjęciu jednym z elementów zaznaczonych na czerwono jest zdaje się czujnik luzu.....tego nie musisz wykręcać.......

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...