xDefQon Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam mam problem z rozpołowieniem silnika jawa 350 delux. pierwszy raz rozpolawiam taki silnik i nie mogę odkręcic tego: KLIK Są to sruby odpowiedzialne za mocowanie silnika... jak moge je odkręcic? potrzebuje długiego wkrętaka? Prosze o pomoc ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Siema. Potrzebujesz duży, płaski śrubokręt i odkręcisz bez problemu. Nie baw się innymi, mniejszymi, bo wyrobi się rowek w śrubach i będzie problem. Pamiętaj, że mechanika to nie kowalstwo - dobre narzędzia to podstawa ;) Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Dobra metoda na odkręcenie tego to dobry śrubokręt z przetłoczeniem na kluczyk, jeden mocno dociska do śruby a drugi delikatnie kluczykiem kręci, każdą śrube tak odkręciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Ja zawsze stuknę kilka razy niezbyt mocno młotkiem i śruby puszczają. Z wyczuciem trzeba a nie prać żeby kartery popękały :biggrin: bo znam i takich, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xDefQon Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 dziwne ale śrubki uparte są mocno xD nie idzie ich odkrecic ale popróbuje może cos z tego wyjdzie :) dziekówa za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korczi Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Też miałem z nimi problem ale dobry śrubokręt i trochę brutalnej siły i daje rade. Ważne żebyś miał dobry śrubokręt bo tak popsujesz śruby tak jak ci już pisali. Patent ze śrubokrętem i kluczem też jest dobry ale ważne wtedy żeby mocno dociskać śrubokręt bo bez tego i tak nie przekręcisz. Opukaj śruby i jakoś pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 (edytowane) Jak wyżej ktoś pisał - porządny wkrętak z miejscem na klucz płaski. Wkrętak musi być na szerokość śruby i ciasno wchodzić w rowek. Przykładasz go, uderzasz we wkrętak młotkiem, dociskasz mocno i kluczem na wkrętaku odkręcasz. W takich sytuacjach przydaje się tzw. impact driver do którego zakładasz końcówkę płaską wkrętaka i uderzasz w to młotkiem. Urządzenie jest tak skonstruowane ze pod wpływem uderzenia obraca się końcówka i popuszcza każdą śrubę, nawet najbardziej zapyziałą. :biggrin: Tego plastikowego elementu z oczkiem na przewód nie musisz odkręcać. To jest włącznik kontroli luzu. PS. Czemy DeLuxe? Przeca to zwykła Zjawa jest, od luksusu dzieli ją milion lat świetlnych i dinozaury. :biggrin: Edytowane 20 Lutego 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Jak wyżej ktoś pisał - porządny wkrętak z miejscem na klucz płaski. Wkrętak musi być na szerokość śruby i ciasno wchodzić w rowek. Przykładasz go, uderzasz we wkrętak młotkiem, dociskasz mocno i kluczem na wkrętaku odkręcasz. W takich sytuacjach przydaje się tzw. impact driver do którego zakładasz końcówkę płaską wkrętaka i uderzasz w to młotkiem. Urządzenie jest tak skonstruowane ze pod wpływem uderzenia obraca się końcówka i popuszcza każdą śrubę, nawet najbardziej zapyziałą. :biggrin: Tego plastikowego elementu z oczkiem na przewód nie musisz odkręcać. To jest włącznik kontroli luzu. PS. Czemy DeLuxe? Przeca to zwykła Zjawa jest, od luksusu dzieli ją milion lat świetlnych i dinozaury. :biggrin: Może to DeLux to jakieś skojarzenie do alkoholu spożywanego podczas jej naprawy :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Bo moi drodzy koledzy może to dla was dziwne,ale w Jawach był model nazywany DeLux. W modelu 634(wśród "jawerów" nazywana jest tęczówką) charakteryzował się on : lakierem wiśniowym z kolorowymi paskami na zbiorniku,które przechodziły na pokrywy boczne,miała chromowane boczki i coś jeszcze czego nie pamiętam. W modelu 638 był to model 638,5.Oblachowanie jak w 634, też chrom na błotnikach, silnik od TS Wcale nie chodziło o jakiś luxus,tylko o nazwę handlową. Tak samo jak dla niektórych model Californian to abstrakcja. A był wytwarzany do czasów kivaczek do 2000 roku. A co do tematu. Tak jak pisali wyżej,popukaj po nich i dobry wkrętak. Najlepiej do tego nadawał się taki składany który był w oryginalnym zestawie narzędzi w Jawie. Na niego niema bata. Przy składaniu użyj śrub z łbem na imbus. Łatwiej w przyszłości je odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Bo moi drodzy koledzy może to dla was dziwne,ale w Jawach był model nazywany DeLux. W modelu 634(wśród "jawerów" nazywana jest tęczówką) charakteryzował się on : lakierem wiśniowym z kolorowymi paskami na zbiorniku,które przechodziły na pokrywy boczne,miała chromowane boczki i coś jeszcze czego nie pamiętam. W modelu 638 był to model 638,5.Oblachowanie jak w 634, też chrom na błotnikach, silnik od TS Wcale nie chodziło o jakiś luxus,tylko o nazwę handlową. Tak samo jak dla niektórych model Californian to abstrakcja. A był wytwarzany do czasów kivaczek do 2000 roku. A co do tematu. Tak jak pisali wyżej,popukaj po nich i dobry wkrętak. Najlepiej do tego nadawał się taki składany który był w oryginalnym zestawie narzędzi w Jawie. Na niego niema bata. Przy składaniu użyj śrub z łbem na imbus. Łatwiej w przyszłości je odkręcić. No i już wiadomo skąd to DeLuxe :biggrin: Przynajmniej nikt tego nie będzie z wódką kojarzył ;) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 To tak jak z polskimi SHL M11 Lux. Zamiast Lux powinno być "żenada". :biggrin: Bez młotka do Jawy nie podchodź. :icon_twisted: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 (edytowane) Witam mam problem z rozpołowieniem silnika jawa 350 delux. pierwszy raz rozpolawiam taki silnik i nie mogę odkręcic tego: KLIK Są to sruby odpowiedzialne za mocowanie silnika... jak moge je odkręcic? potrzebuje długiego wkrętaka? Prosze o pomoc ^^ ...zaopatrz się w "śrubokręt udarowy" (nawiasem mówiąc czasem niezbędna rzecz przykładowo przy odkręcaniu docisku sprzęgła w rusku - lub kilkukrotnie używanych "zjechanych" śrub); :icon_mrgreen: Ustawiasz go na "lewy obrót", przykładasz do śruby, "traktujesz go" młotkiem z góry i nie ma siły żeby się nie odkręciło (nawiasem mówiąc nic więcej nie musisz robić poza mocnym trzymaniem go w jednym położeniu) :biggrin: ; Po odkręceniu śrub dorób sobie ściągacz do karterów - inaczej ciężko (a czasem i boleśnie dla silnika) będzie go rozpołowić.... Pozdr. Ps; Na zdjęciu jednym z elementów zaznaczonych na czerwono jest zdaje się czujnik luzu.....tego nie musisz wykręcać....... Edytowane 20 Lutego 2010 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Cześć dziewczyny :biggrin: Gdzie można nabyć taki śrubokręt udarowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) Szukaj w sklepach z narzędziami (w kastoramie raczej nie będzie) :crossy: @ Aaa to zwracam honor ! Edytowane 28 Lutego 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Szukaj w sklepach z narzędziami (w kastoramie raczej nie będzie) :crossy: ale w castoramie jest bankowo - kupowałem dwa razy :flesje: Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.