Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Pomału zabrałem się za naprawę mojej XBR-ki. Rozebrałem przód (lagi), zamówiłem uszczelniacze z olejem - jeszcze nie dotarły, dodatkowo okazało się, że tarcza hamulcowa jest do wymiany (miejscami cieńsza jest niż 4mm). To będzie największy wydatek, bo ponad 400 PLN. Klocki znowuż to koszt 50 PLN z przesyłką.

...a dokręciłem jeszcze łożysko główki ramy, teraz luzy się zniwelowały, ale nie wiem, czy nie obędzie się bez jego wymiany.

Edytowane przez tomjag

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Oryginalnie w główce ramy Hondy XBR montowane były kulkowe łożyska oporowe. Niestety, nie było to trwałe rozwiązanie, wymieniane, jako jedna z wad tego modelu.

 

https://docs.google....b1E5MTZtMy1hZFE

 

Obecnie można nabyć w serwisach lub na aukcjach internetowych, łożyska stożkowe dedykowane do danego modelu motocykla. Bezsprzecznie są bardziej trwałe. Najczęściej występują, jako komplety, razem z uszczelnieniami.

 

https://docs.google....ZHk3SjZkdzkyOTA

 

Jeżeli zatem po sprawdzeniu okaże się, że są to łożyska kulkowe, myślę, że warto zamienić je. Powodzenia.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę zdjęć z przeprowadzanej rewitalizacji motocykla. Zastanawiałem się nad "przeróbką" na typowego cafer racer-a, ale postanowiłem zostawić oryginalny wygląd.Tak mało ich jest, że szkoda psuć maszyny

post-60689-0-01603900-1348559387_thumb.jpg

post-60689-0-57880900-1348559399.jpg

post-60689-0-95092000-1348559411.jpg

post-60689-0-73565700-1348559422.jpg

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce pisać postu pod postem, ale edycja nie działa, więc przepraszam.

Jak już pisałem wymieniać będę uszczelniacze w zawieszeniu.

Dziś przyszły z Klasy i jest różnica w budowie uszczelniacza. Te, które były założone są podwójne, to znaczy posiadają sprężynki po obu stronach, a te, które kupiłem maja ją po jednej stronie. Być może jest to zmiana technologiczna, bo jednak motocykl lata swoje ma i wątpię, czy kiedykolwiek były w nim wymieniane te uszczelniacze, a może jest to po prostu uszczelniacz "gorszego" typu? Jak koledzy sądzicie, czy z czystym sumieniem mogę go założyć, czy lepiej poszukać innych, takich jak poprzednie?

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej wytrzymały? Wytrzyma chociaż sezon? Jeżeli nie to szkoda chyba zachodu, bo powiem szczerze, że z duszą na ramieniu i z manalem w ręku to rozbierałem. Nie chce się znowu na stres narażać ponownie na początku sezonu 2013.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff. Roboty postępują. Zrobiony tylny, wymienione uszczelniacze lag i olej, Wymieniony olej i filtr silnik, dokręcone łożysko główki ramy.Poczyszczone tu i tam. Czekam teraz na nową tarczę hamulcową, to założy się wraz z nowymi klocuszkami.

post-60689-0-30330400-1348829876.jpg

post-60689-0-03206800-1348829892.jpg

post-60689-0-09429000-1348829938_thumb.jpg

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja czyszczenie i dopieszczanie szczegółów zostawiłem na zimowe wieczory zastanawiam się tylko czy blacharz poradzi sobie z wyciągnięciem wgniecenia na baku wielkości 5 na 5 centymetrów i zastanawiam się jeszcze nad tym żeby zmienić olej w lagach na sztywniejszy bo strasznie miękkie zawieszenie jest puki co jeszcze pogoda dopisuje i stwierdziłem że jest czas na śmiganie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie. Po moim czyszczeniu nie chce coś zapalić, zalewa świece. Nie używałem wody do mycia, ani nie ruszałem gaźnika. Nie zapala ani na kikstarter, ani na rozrusznik. Iskra wydaje mi się coś cienka. gdzie szukać przyczyny?

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zacząłbym od sprawdzenia wszystkich połączeń elektrycznych, które odpowiedzialne są za zapłon. Konkretnie chodzi o pewność wszelkich połączeń wtykowych (moduł zapłonowy, stacyjka, wyłącznik awaryjny, cewka zapłonowa, itp.) oraz pod kątem ewentualnych uszkodzeń przewodów. Przewód biegnący od czujnika indukcyjnego zapłonu (znajduje się po prawej stronie silnika pod kołem zębatym napędzającym pompę olejową) jest ze względu na swoje położenie dość podatny na uszkodzenia mechaniczne. Połączenia natomiast z powodu wielu lat istnienia mogły po prostu zaśniedzieć. Dlatego warto je sprawdzić, ewentualnie wyczyścić i potraktować sprayem do połączeń elektrycznych. Mam nadzieję, że pomogą te czynności. A co ewentualnie dalej ?... Dalej, będziemy patrzeć... Powodzenia.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok! Dzięki serdeczne za podpowiedź. W chwili obecnej dopiero co wróciłem z OltimerBazaru we Wrocku i jestem trochę skonany. Jutro się za to wezmę. Jeszcze raz dzięki.

Edit....----->

No i po sprawie. Dzisiaj jeszcze raz wykręcona świeca wyczyszczona i wkręcona, posprawdzane wszystkie wtyczki. Starter i motocykl zagadał bez niczego! Chodzi równo i czysto! Pali na dotyk! Trochę jednak zepsuł mi przedwczoraj humor, jednak na szczęście wszystko OK! Jeszcze raz dzięki!

 

Dodatkowo zauważyłem, że jak się nagrzeje silniczek, to pachnie jak nówka :)

Edytowane przez tomjag

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...