Skocz do zawartości

Survival dla enduraka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ruszam na wiosnę w dłuższą trasę po Europie [i nie tylko] - nacisk na wschód i południe. Preferowane bezdroża, omijam czarne i większe miasta. Jadę z tym co upcham do wora, śpię gdzie popadnie, mąka, jaja w proszku, kasza i inne podstawowe artykuły za pożywienie. Ale to ja. I z tym sobie poradzę.

 

 

Natomiast co zabrać ze sobą dla motocykla? Suzuki DR 350s.

 

Na razie przewidziałem:

 

Narzędzia:

* wszystkie klucze, kombinerki itp.

* klucz świeca, łyżki do opony

 

Części:

* zapasowa dętka, łaty

* świeca

* żarówki

* filtr oleju, paliwa

 

Inne:

* pompka

* smar do łańcucha

* wd40

 

Może jeszcze jakieś zapasowe ogniwo do łańcucha? Wszystkie linki będą nowe.

 

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśme wzmacniana tą srebrną, Preparat Slime do naprawiania dętek bez rozbiórki koła, badz piankę Holts samochodową do naprawy kól samochodów (obydwie to bardzo przydatne rzeczy)

Latarke, telefon satelitarny jak masz,GPS takie rzeczy to chyba sa oczywiste.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojawił się zapasowy olej silnikowy no i coś wg uznania do łańcucha

 

Mając pompkę można dorzucić i ciśnieniomierz można wtedy zmieniać ciśnienie w zależności od tego po czym się jedzie.

 

Zapasowe typowe dla danego motocykla śrubki i nakrętki

 

Jak leża gdzieś zapasowe to moduł i regler wszak nigdy nie wiadomo kiedy im odwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki za odpowiedzi, właśnie wróciłem ze szkolenia w górach. Zabieram się z powrotem za topic.

 

A więc:

 

Taśme wzmacniana tą srebrną, Preparat Slime do naprawiania dętek bez rozbiórki koła, badz piankę Holts samochodową do naprawy kól samochodów (obydwie to bardzo przydatne rzeczy)

Latarke, telefon satelitarny jak masz,GPS takie rzeczy to chyba sa oczywiste.

 

W DRce mam oponę dętkową - nie widziałem tam preparatu do opon dętkowy-motocyklowych... mogę prosić jaśniej?

 

Na chwilę obecną jedzie ze mną:

 

Narzędzia:

* wszystkie klucze, kombinerki itp.

* klucz świeca, łyżki do opony

 

Części:

* zapasowa dętka, łaty

* świeca

* żarówki

* filtr oleju, paliwa

* szlaufik paliwowy

* zapinka do łańcucha

* klamka sprzęgła

* linka sprzęgła/gazu

*

 

Inne:

* pompka

* smar do łańcucha

* olej silnikowy

* wd40

* power tape

* druty, zipy, szybkozłączki itp.

* ciśnieniomierz

 

 

Nie wspominam o sprzęcie wyprawowo-survivalowym, to moja domena ;). Jeśli ktoś chce to wypiszę.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeden i drugi preparat ktory wymieniłem załata dętkę. Z tym że po uzyciu Holts'a poxniej dętke trzeba nową wstawić (stara będzie wypełniona pianką) Tak czy inaczej, te rzeczy dodałbym do listy nadobowiązkowych.

Trzymaki w oponach masz, to chyba rzecz jasna? ;)

 

Albo problem przebitych kół wyeliminuj w ogóle i załóż musy.Tylko niewiem, jak sie ten wynalazek sprawdza na takich dalekich trasach, niech sie wypowie ktoś kto ich uzywa.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeden i drugi preparat ktory wymieniłem załata dętkę. Z tym że po uzyciu Holts'a poxniej dętke trzeba nową wstawić (stara będzie wypełniona pianką) Tak czy inaczej, te rzeczy dodałbym do listy nadobowiązkowych.

Trzymaki w oponach masz, to chyba rzecz jasna? ;)

 

Albo problem przebitych kół wyeliminuj w ogóle i załóż musy.Tylko niewiem, jak sie ten wynalazek sprawdza na takich dalekich trasach, niech sie wypowie ktoś kto ich uzywa.

 

Trzymaki: Jakiś drugi "wentyl" w feldze mam wkręcony, więc chyba tak ;).

 

A co do tych preparatów, przepraszam za łopatologię, ale czy np. ten się sprawdzi:

http://www.slime.pl/10005.html

I mógłbyś mi przybliżyć instrukcję użycia, ([czyt:] złapałem gumę, teraz najpierw pompuję dętki i wpryskuję preparat, czy pryskać do flaka i dopiero pompować? itd)

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mógłbyś mi przybliżyć instrukcję użycia, ([czyt:] złapałem gumę, teraz najpierw pompuję dętki i wpryskuję preparat, czy pryskać do flaka i dopiero pompować? itd)

Obczaj se filmiki, tam jest wszystko jasno wytłumaczone :bigrazz:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tego preparatu m.in używalismy z powodzeniem podczas jazd w terenie. Instrukcję kolega wyżej podesłał dokłądnie co i jak.

 

A to jest drugi preparat, Holts. Ten nie wymaga używania pompki do kół.

http://www.motofakty.pl/artykul/sposob_na_...bita_opone.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...