Skocz do zawartości

22 sposoby na to, by sobie popsuć motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki dzięki :). Fajnie, że doceniacie moją robotę sprzed kilku lat. Teraz faktycznie pewnie bym dopisał więcej punktów. Miał być to tekst dla początkujących, by nie dale się oni robić w wała przez mechaników-amatorów, czy też nie wpadali sami na rewelacyjne pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki :). Fajnie, że doceniacie moją robotę sprzed kilku lat. Teraz faktycznie pewnie bym dopisał więcej punktów. Miał być to tekst dla początkujących, by nie dale się oni robić w wała przez mechaników-amatorów, czy też nie wpadali sami na rewelacyjne pomysły.

 

A więc do roboty, jest zima i masz więcej czasu.

Tekst Twojego autorstwa do uzupełnienia i można go wkleić na forum.

Może wtedy będzie mniej durnych pytań z zakresu mechaniki wirtualnej a początkujący motocyklista nie będzie wkręcany w duże koszty przez kolejnych oszustów warsztatowych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie...czemu nie? Tekst pisany ogólnodostępny.

Zapewne P. zarzucił ironią...

 

Najbardziej spodobał mi się punkt: "14. Wymiana wydechu na otwarty i po sprawie. Większa moc gratis". Polecam do poczytania niektórym specjalistom z działu "TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO, Niesłyszą cie?-Zmień to!!!".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej spodobał mi się punkt: "14. Wymiana wydechu na otwarty i po sprawie. Większa moc gratis". Polecam do poczytania niektórym specjalistom z działu "TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO, Niesłyszą cie?-Zmień to!!!".

 

Tekst Pawła pisany był 5 lat temu i od tego czasu wiele się zmieniło. Kilka motocykli ma już na tyle rozbudowany układ pamięci sterowania wtryskiem i zapłonem, że radzi sobie z otwartymi wydechami co wcale nie oznacza bezkarności stosowania otwartych wydechów we wszystkich motocyklach zwłaszcza na gaźnikach.

Można raczej krytykować firmy i różnej maści budy reklamujące prostowanie tarcz hamulcowych, spawanie ram aluminiowych i nie tylko.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze pomimo rozbudowania układów wtryskowych wyposażenia ich w namiastkę SI oraz mnogości czujników nadal ich możliwości samo adaptacyjne są bardzo ograniczone ze względu na ekologie. Przynajmniej takie jest moje zdanie jednak niewątpliwym guru tutaj jest cziken.

 

 

Co do samego tekstu świetny, lekki, ironiczny. Nie długi wiec nie odstrasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment o wydechach dotyczył układów "otwartych" (nie wiem, czy to dobrze zaznaczyłem w tekście), a nie np. dedykowanej końcówki z homologacją. Tak na prawdę, chciałem tylko zwrócić uwagę na niektóre elementy i skłonić ludzi do odrobiny zastanowienia, zanim zaczną grzebać przy motocyklu :).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekst Pawła pisany był 5 lat temu i od tego czasu wiele się zmieniło. Kilka motocykli ma już na tyle rozbudowany układ pamięci sterowania wtryskiem i zapłonem, że radzi sobie z otwartymi wydechami co wcale nie oznacza bezkarności stosowania otwartych wydechów we wszystkich motocyklach zwłaszcza na gaźnikach.

Można raczej krytykować firmy i różnej maści budy reklamujące prostowanie tarcz hamulcowych, spawanie ram aluminiowych i nie tylko.

 

Kupując wydech przelotowy np. w USA mam od razu pod zdjęciem produktu informację o konieczności wgrania odpowiedniego wsadu ECU np. http://www.danddexhaust.com/catalog/2008/11/54611.htm Requires a Triumph factory download (as noted in the instructions).. Polscy importerzy podchodzą do tematu oszczędnościowo i najczęściej pomijają tę kwestię. Wydaje mi się że nie chcą odstraszać potencjalnych klientów widmem dodatkowych kosztów wgrania "sportowego" wsadu ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment o wydechach dotyczył układów "otwartych" (nie wiem, czy to dobrze zaznaczyłem w tekście), a nie np. dedykowanej końcówki z homologacją. Tak na prawdę, chciałem tylko zwrócić uwagę na niektóre elementy i skłonić ludzi do odrobiny zastanowienia, zanim zaczną grzebać przy motocyklu :).

 

...a jeżeli już ktoś koniecznie chce "otwarty" to taki wydech również się projektuje!

coś niecoś np. tu: http://www.zastec.pl/wydech.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o otwarte kominy (silniki zasilanie gaznikami), to czy jest to udokumentowane po ilu km (pi razy drzwi) może nastąpic wypalenie gniazd zaworowych ?

 

Każdy silnik jest inny- jak i użytkownik - jak będziesz dawał na maksa to może kilka godzin lub dni. Może przy spokojnej jeździe 1 sezon.

To jest pi x drzwi + oko -więc liczę z nieco innego wzoru :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik jest inny- jak i użytkownik - jak będziesz dawał na maksa to może kilka godzin lub dni. Może przy spokojnej jeździe 1 sezon.

To jest pi x drzwi + oko -więc liczę z nieco innego wzoru :wink:

 

Chyba żeś przesadził z tymi godzinami a nawet dniami...Widziałem głowice od F2 która latała na pustym kominie 2 lata a własciciel nie oszczędzał moto ani troche - nie było tam widoczne ŻADNE wypalenie na zadnym z gniazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można coś od siebie, to więcej porad dotyczących tego co mogą nam wkręcać właściciele motocykla który zamierzamy kupić. Brawo za punkt z synchronizacją gaźników, to fakt że nie jest to remedium na wszytsko, o czym przekonałem się sam w starej ZZR 600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba żeś przesadził z tymi godzinami a nawet dniami...Widziałem głowice od F2 która latała na pustym kominie 2 lata a własciciel nie oszczędzał moto ani troche - nie było tam widoczne ŻADNE wypalenie na zadnym z gniazd.

Zapytaj tego właściciela ile mu paliła ta F2 ?

A ja widziałem kilka lat temu w Holandii CBR600F1 z przebiegiem 100.000 km bez wymiany oleju,świec i akumulatora co wcale nie oznacza że powinniśmy takie traktowanie motocykla przyjąć za normalne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj tego właściciela ile mu paliła ta F2 ?

A ja widziałem kilka lat temu w Holandii CBR600F1 z przebiegiem 100.000 km bez wymiany oleju,świec i akumulatora co wcale nie oznacza że powinniśmy takie traktowanie motocykla przyjąć za normalne.

 

F2 była używana do stuntu (a to już nie jest normalne traktowanie motocykla) i z ogólnym przeznaczeniem na rozpierduche, więc wiadomo że spalanie było ponad normę ...Gaźniki nie były strojone pod pusty wydech, poniewaz po założeniu pustego komina i przejechaniu ok.1000 km świece po wykręceniu miały własciwy kolor, więc przyjeliśmy ze nie ma sensu się bawić w strojenie.

 

Dziwi mnie to że niektórzy pisza takie bzdury że gniazda w głowicy wypalą sie po paru dniach :banghead:

Sam się zdziwiłem że po 2 latach ostrego używania tego moto na pustym kominie głowica nie dostała po dupie...

F2/3 to moim zdaniem bardzo udane konstrukcje jeśli chodzi o żywotnośc i bezawaryjność silników.

 

Zrobił się trochę offtop może niech moderator wydzieli wątek bo myśle że jest ciekawy...

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę hondą vfr rc36 półtora roku na pustym kominie, poprzedni właściciel jeżdził ze dwa lata. Na razie wszystko jest ok. Fzr 1000 kupiona prze ze mnie na wydumkę też ma pusty wydech. Głowica jest obecnie rozebrana i nie ma śladu uszkodzeń na zaworach i gniazdach. Nie wiem jednak, jak długo fzr-a na pustych wydechach jeżdziła,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...