kamikazemario Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 (edytowane) Qurim, poczytałem pobieżnie o tym moto i na zdjęciach to nijak nie przypomina silnika z samochodu i nawet TU nic nie wspomniano o Oplu (tak wiem, że to mało wiarygodne źródło). EDIT - Dobra mój błąd, jest o tym wzmianka http://www.motofakty.pl/artykul/munch_mammut_2000_2.html :D Munch Mammut to chyba największy i najbardziej spektakularny sukces polskiej myśli technicznej ostatnich lat. W materiale jest wspomniane o oplowskim bloku silnika tylko. We wszystkich dostępnych źródłach, które widziałem jest przedstawiony jako całkowicie polska konstrukcja. Szkoda, że marka jest niemiecka :icon_evil: I nie mylcie starego Mammuta 1600 z nowym 2000. Edytowane 31 Stycznia 2010 przez kamikazemario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Toz to chyba logiczne, że stary munch nie mógł mieć silnika turbo z Calibry, i mowa o tym nowszym. PS. O starym Munchu też jest wzmianka, że posiadał samochodowy silnik http://www.motofakty.pl/artykul/munch_mammut_2000.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Czytaj ze zrozumieniem.. Gurim napisał ..."Np. Munch Mammut miał silnik 2.0 Turbo z Opla Calibry"" gdzie tu jest 2000??????? Ten model wyszedł na światło dzienne jak wiem w 66 roku-mówie o Mammut-bez napisu 2000. To jeszcze Calibry nie było-------Raczej Commodore.. Pierwszy Munch Mammut miał silnik adaptowany prze Friedela z samochodu NSU Printz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzykrzy Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Toz to chyba logiczne, że stary munch nie mógł mieć silnika turbo z Calibry, i mowa o tym nowszym. PS. O starym Munchu też jest wzmianka, że posiadał samochodowy silnik http://www.motofakty.pl/artykul/munch_mammut_2000.html Polecam czytać zagraniczne artykuły...bo mniej w nich przekłaman...... http://www.khulsey.com/motorcycles/vintage...ycle_Munch.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Polecam czytać zagraniczne artykuły...bo mniej w nich przekłaman...... http://www.khulsey.com/motorcycles/vintage...ycle_Munch.html Ale nawet w oficjalnych publikacjach potrafią napisać tylko część prawdy nie wspominając ani słowem o polskich korzeniach tego motocykla. Prawdą jest że zmontowano tylko 15 egzemplarzy tego motocykla ale niemiaszki zapomniały dodać że 13 sztuk zostało zmontowanych w Polsce i to jedyne które potrafią jeździć. Właściciel marki Munch z niewiadomych względów postanowił przenieść montaż do niemiec i zmontować resztę. Kilka miesięcy składali dwa egzemplarze i żaden z nich nie został uruchomiony bo brakło im złotych rączek polskich mechaników :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Ale nawet w oficjalnych publikacjach potrafią napisać tylko część prawdy nie wspominając ani słowem o polskich korzeniach tego motocykla. Prawdą jest że zmontowano tylko 15 egzemplarzy tego motocykla ale niemiaszki zapomniały dodać że 13 sztuk zostało zmontowanych w Polsce i to jedyne które potrafią jeździć. Właściciel marki Munch z niewiadomych względów postanowił przenieść montaż do niemiec i zmontować resztę. Kilka miesięcy składali dwa egzemplarze i żaden z nich nie został uruchomiony bo brakło im złotych rączek polskich mechaników :biggrin: Hehe...to prawda...i polskich inżynierów;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Co powiecie o tym? http://www.youtube.com/watch?v=kU8mkSml0CE Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Ale nawet w oficjalnych publikacjach potrafią napisać tylko część prawdy nie wspominając ani słowem o polskich korzeniach tego motocykla. Prawdą jest że zmontowano tylko 15 egzemplarzy tego motocykla ale niemiaszki zapomniały dodać że 13 sztuk zostało zmontowanych w Polsce i to jedyne które potrafią jeździć. Właściciel marki Munch z niewiadomych względów postanowił przenieść montaż do niemiec i zmontować resztę. Kilka miesięcy składali dwa egzemplarze i żaden z nich nie został uruchomiony bo brakło im złotych rączek polskich mechaników :biggrin: Czy to nie żenujące? Znowu jesteśmy "chłopcami od wycierania europejskiej d...." - a kiedyś byliśmy potęgą i to nie tylko motocyklową. Tłukliśmy wszystkich "niegrzecznych" sąsiadów - a teraz co....?! Mało która strona zagraniczna wspomina o polskiej historii motocyklowej (i nie tylko) :banghead: Co powiecie o tym? http://www.youtube.com/watch?v=kU8mkSml0CE Wielkie hasła typu globalne ocieplenie itp. Pomysł dobry ale zobacz rozmiary głowicy. Proste pytanko: Ile polskich nowych motocykli (o niezużytych jeszcze podzespołach, nie cieknących olejem) wyjeżdża z polskich fabryk co roku? Odpowiedź jasna :( "oddajcie Cezarowi co należy do Cezara..." Jak do tej pory wielu z nas dosiada bądź dosiadało "nieco" przechodzonych "junaków". Możesz kupić nowy motocykl w Polsce ale ktoś inny zgarnie za to laury - a jak na razie do nas upycha się wszelkiego rodzaju pojazdy, które dawno nie spełniają norm EU. Ja więc się pytam - o jaką globalną działalność tu chodzi? Może o taką: jak ma śmierdzieć, jak ma dymić, to dla czego u nas - złom do Polski, a "my" zbudujemy coś lepszego. Zauważ że tylko imperia które ograbiły inne kraje dookoła zaczynają rozmawiać o ekologii - dla czego ? ... Bo mają z tego pieniądze. Zostawmy im te rozważania a sami zajmijmy się poprawą jakości życia w Polsce, co przełoży się wkrótce na czystość i dbałość o środowisko. Ja osobiście wolę wybór "ten tłok, a nie tamten... bo jest taki, siaki , owaki" a nie "skąd wsiąść na nowe bo stare się rozlatują" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 jako że temat nie jest o jakimś konkretnym problemie pozwolę sobie na małego OT co by się stało gdyby w silniku takim jak w xl600 czyli singlu na 4 zaworach wyjąć dwigienki odpowiadające za uchylanie jedego zaworu ssącego i jednego zaworu wydechowego (da się to nawet latwo zrobić ze względu na konstrukcję klawiaturki)? jest szansa zeby to chodziło?jaki byłby efekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 słabszy by był i to dużo ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 XL juz jest słabe, a co dopiero jak jej wyłączyć 2 zawory :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Ciekawy pomysł. Niech ktoś spróbuje jak będzie miał rozebranego singla :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 wiele nie trzeba rozbierać - ogranicz unoszenie przepustnicy choćby tulejką i przytkaj wydech - na jedno wyjdzie. To tak jakby dać gaźnik o gardzieli połowe mniejszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 wiele nie trzeba rozbierać - ogranicz unoszenie przepustnicy choćby tulejką i przytkaj wydech - na jedno wyjdzie. To tak jakby dać gaźnik o gardzieli połowe mniejszej że będzie mniej mocy to raczej jasne, ale jak zmieni sie charakterystyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Będzie bardziej ciągnął od dołu jak od góry. Nie powiem mocniejszy bo będzie słabszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.