Skocz do zawartości

1 czy 2 wałki rozrządu, 2 czy 4 zawory na cyl?


pannonia75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Qurim, poczytałem pobieżnie o tym moto i na zdjęciach to nijak nie przypomina silnika z samochodu i nawet TU nic nie wspomniano o Oplu (tak wiem, że to mało wiarygodne źródło).

EDIT - Dobra mój błąd, jest o tym wzmianka http://www.motofakty.pl/artykul/munch_mammut_2000_2.html :D

 

 

Munch Mammut to chyba największy i najbardziej spektakularny sukces polskiej myśli technicznej ostatnich lat. W materiale jest wspomniane o oplowskim bloku silnika tylko. We wszystkich dostępnych źródłach, które widziałem jest przedstawiony jako całkowicie polska konstrukcja. Szkoda, że marka jest niemiecka :icon_evil: I nie mylcie starego Mammuta 1600 z nowym 2000.

Edytowane przez kamikazemario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem..

Gurim napisał ..."Np. Munch Mammut miał silnik 2.0 Turbo z Opla Calibry""

gdzie tu jest 2000???????

Ten model wyszedł na światło dzienne jak wiem w 66 roku-mówie o Mammut-bez napisu 2000.

To jeszcze Calibry nie było-------Raczej Commodore..

 

Pierwszy Munch Mammut miał silnik adaptowany prze Friedela z samochodu NSU Printz.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toz to chyba logiczne, że stary munch nie mógł mieć silnika turbo z Calibry, i mowa o tym nowszym.

PS. O starym Munchu też jest wzmianka, że posiadał samochodowy silnik http://www.motofakty.pl/artykul/munch_mammut_2000.html

 

 

Polecam czytać zagraniczne artykuły...bo mniej w nich przekłaman......

 

http://www.khulsey.com/motorcycles/vintage...ycle_Munch.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam czytać zagraniczne artykuły...bo mniej w nich przekłaman......

 

http://www.khulsey.com/motorcycles/vintage...ycle_Munch.html

 

Ale nawet w oficjalnych publikacjach potrafią napisać tylko część prawdy nie wspominając ani słowem o polskich korzeniach tego motocykla.

Prawdą jest że zmontowano tylko 15 egzemplarzy tego motocykla ale niemiaszki zapomniały dodać że 13 sztuk zostało zmontowanych w Polsce i to jedyne które potrafią jeździć. Właściciel marki Munch z niewiadomych względów postanowił przenieść montaż do niemiec i zmontować resztę.

Kilka miesięcy składali dwa egzemplarze i żaden z nich nie został uruchomiony bo brakło im złotych rączek polskich mechaników :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet w oficjalnych publikacjach potrafią napisać tylko część prawdy nie wspominając ani słowem o polskich korzeniach tego motocykla.

Prawdą jest że zmontowano tylko 15 egzemplarzy tego motocykla ale niemiaszki zapomniały dodać że 13 sztuk zostało zmontowanych w Polsce i to jedyne które potrafią jeździć. Właściciel marki Munch z niewiadomych względów postanowił przenieść montaż do niemiec i zmontować resztę.

Kilka miesięcy składali dwa egzemplarze i żaden z nich nie został uruchomiony bo brakło im złotych rączek polskich mechaników :biggrin:

Hehe...to prawda...i polskich inżynierów;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet w oficjalnych publikacjach potrafią napisać tylko część prawdy nie wspominając ani słowem o polskich korzeniach tego motocykla.

Prawdą jest że zmontowano tylko 15 egzemplarzy tego motocykla ale niemiaszki zapomniały dodać że 13 sztuk zostało zmontowanych w Polsce i to jedyne które potrafią jeździć. Właściciel marki Munch z niewiadomych względów postanowił przenieść montaż do niemiec i zmontować resztę.

Kilka miesięcy składali dwa egzemplarze i żaden z nich nie został uruchomiony bo brakło im złotych rączek polskich mechaników :biggrin:

 

Czy to nie żenujące?

Znowu jesteśmy "chłopcami od wycierania europejskiej d...." - a kiedyś byliśmy potęgą i to nie tylko motocyklową. Tłukliśmy wszystkich "niegrzecznych" sąsiadów - a teraz co....?!

Mało która strona zagraniczna wspomina o polskiej historii motocyklowej (i nie tylko) :banghead:

 

 

 

Wielkie hasła typu globalne ocieplenie itp.

Pomysł dobry ale zobacz rozmiary głowicy.

Proste pytanko:

Ile polskich nowych motocykli (o niezużytych jeszcze podzespołach, nie cieknących olejem) wyjeżdża z polskich fabryk co roku?

Odpowiedź jasna :(

"oddajcie Cezarowi co należy do Cezara..."

Jak do tej pory wielu z nas dosiada bądź dosiadało "nieco" przechodzonych "junaków".

Możesz kupić nowy motocykl w Polsce ale ktoś inny zgarnie za to laury - a jak na razie do nas upycha się wszelkiego rodzaju pojazdy, które dawno nie spełniają norm EU.

Ja więc się pytam - o jaką globalną działalność tu chodzi?

Może o taką: jak ma śmierdzieć, jak ma dymić, to dla czego u nas - złom do Polski, a "my" zbudujemy coś lepszego.

 

Zauważ że tylko imperia które ograbiły inne kraje dookoła zaczynają rozmawiać o ekologii - dla czego ?

 

... Bo mają z tego pieniądze.

 

Zostawmy im te rozważania a sami zajmijmy się poprawą jakości życia w Polsce, co przełoży się wkrótce na czystość i dbałość o środowisko.

Ja osobiście wolę wybór "ten tłok, a nie tamten... bo jest taki, siaki , owaki" a nie "skąd wsiąść na nowe bo stare się rozlatują"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że temat nie jest o jakimś konkretnym problemie pozwolę sobie na małego OT

 

co by się stało gdyby w silniku takim jak w xl600 czyli singlu na 4 zaworach wyjąć dwigienki odpowiadające za uchylanie jedego zaworu ssącego i jednego zaworu wydechowego (da się to nawet latwo zrobić ze względu na konstrukcję klawiaturki)? jest szansa zeby to chodziło?jaki byłby efekt?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...