Skocz do zawartości

Suzuki GN 250


GEN 250
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najprostsza regulacja, to kręc aż moto zacznie chodzić równo i bez dławienia wkręcac sie na obroty to tak w skrócie. Jednak zanim to zrobisz, obejrzyj świece - da Ci ona sygnał czy mieszanka nie ma zbyt duzo paliwa lub powietrza.

A jak motocykl chodzi bez zarzutu, świeca ma jasnobrązowy kolor to zostaw śrubkę w spokoju ;) Prosciej nie umie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie to kolega pewnie wykręcił śrubkę bez liczenia ile było ustawione. :biggrin: :banghead:

 

Wykręć 1.5 obr jako wersję początkową i zobacz jak moto śmiga.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, umyłem gaźnik GN 250 (najtrudniejszt temat dla mnie) oprócz sruby uchylającej przepustnicę jest ta NAJwazniejsza. ILE obrotów ją wykręcić. B. proszę o sposób najprostszej regulacji.

Pozdro i byle do wiosny.

 

Należy śrubą składu mieszanki kręcić aż do uzyskania możliwie wysokich stabilnych obrotów. Następnie należy wykręcić śrubę regulującą uchylenie przepustnicy do uzyskania możliwie niskich wolnych obrotów. Czynność tą należy powtarzać do czasu, aż kręcąc śrubą składu mieszanki nie będzie dało się uzyskać wyższych stabilnych obrotów. Zazwyczaj wykręcanie śrubki powoduje wzbogacanie mieszanki, ale w przypadku niektórych gaźników bywa również odwrotnie.

Zakładam, że poziom paliwa w komorze pływakowej masz OK,,,

Kolor świecy daje dużą pewność czy skład mieszanki jest odpowiedni, ale tylko gdy moto pojeździ pod obciążeniem. W garażu na jałowym biegu ta obserwacja nie będzie miarodajna.

Serwisy korzystają z testowych świec tzw. colortune - koszt np. na allegro około 200 PLN

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitam, dzięki dla Eljota, Qurima i Arniego. Przed moją cikością świeca była moim zadaniem zbyt jasna (uboga). Pływak podnioslm jak servisówka nakazuje, śruba przed myciem miała ok. 2,5 obrotu (wykręcona), podobnie zostawiłem.

Z Waszą podpowiedzią gaźnik będę regulował w wolnej chwili. Rajcuje mnie, jak coś zrobię sam (z podpowiedziami Waszymi). Rozrusznik, luzy zaworowe, olej w lagach i inne drobiazgi z powodzeniem narazie się udało. Ale ten gaźnik to jak rozbrajanie wielozapalnikowej bombki :bigrazz:

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitam, dzięki dla Eljota, Qurima i Arniego. Przed moją cikością świeca była moim zadaniem zbyt jasna (uboga). Pływak podnioslm jak servisówka nakazuje, śruba przed myciem miała ok. 2,5 obrotu (wykręcona), podobnie zostawiłem.

Z Waszą podpowiedzią gaźnik będę regulował w wolnej chwili. Rajcuje mnie, jak coś zrobię sam (z podpowiedziami Waszymi). Rozrusznik, luzy zaworowe, olej w lagach i inne drobiazgi z powodzeniem narazie się udało. Ale ten gaźnik to jak rozbrajanie wielozapalnikowej bombki :bigrazz:

Dzięki i pozdrawiam.

 

Bez obaw, paluszków nie oberwie podczas eksplozji :biggrin: .

Szczęście że to "gienek" z jednym gaźnikiem.

Gdybyś zaczynał takie zabawy z gaźnikami w silniku wielocylindrowym to też palce nie ucierpią a najwyżej portfel może implodować.

GN250 powinien mieć 2 obroty na śrubie składu mieszanki i poziom paliwa 27.4mm+\-1mm

Powodzenia

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nadszedł czas na regulację gaźnika, Jak jest wykręcona 2 obr. chodzi dobrze ale nie odpala na ssaniu, jak 3 obr wykr to odpala na ssaniu i też chodzi dobrze ;). Wykręcanie w tym motku to wzbogacanie mieszanki czy zubożenie? Świeca o obu przypadkach jasno beżowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy od konstrukcji gaznika - sruba regulacyjna moze regulowac zarowno przeplyw powietrza jak i mieszanki.

Odkrecajac ja w tym pierwszym wypadku zubazasz, a w drugim wzbogacasz mieszanke.

Radze zakupic lub sciagnac z netu serwisowke i duzo rzeczy sie wyjasni.

Takim zgrubnym sposobem dla sprawdzenia co sruba reguluje jest sprawdzenie jej polozenia. Zwykle gdy sruba umiejscowiona jest przed czescia korpusu w ktorej chodzi przepustnica sruba reguluje powietrze, gdy za mieszanke.

Jezeli masz gaznik na stole to rpowniez mozesz sprawdzic polaczenia gniazda sruby i wykombinowac czy sa to kanaliki powietrzne czy paliwowe.

jak napisano wyzej sruba te reguluje sklad mieszanki na wolnych, nastepne przyrzady regulacyjne to iglica z rozpylaczem i rozmiary dysz, oraz podciecia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...