Skocz do zawartości

Wymiana silnika w motocyklu


Toolman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo od pewnego czasu silnik w pojeździe jest traktowany jako część zamienna, więc można go wymieniać bez zgłaszania tego faktu w wydziale komunikacji celem zmiany nr. w dowodzie rej. bo takich nie ma.

 

Moje pytanie brzmi: czy dotyczy to każdego silnika z innego modelu/marki?

 

Czy jedynym kryterium doboru silnika jest poj. zapisana w dowodzie rejestracyjnym, tzn. czy można np. zamontować w MZ jakikolwiek silnik o poj 250ccm.np. 4T?

 

Czy montując silnik o innej pojemności należy zgłosić ten fakt w WK?

 

Zaznaczam że chodzi mi o prawny aspekt tematu a nie "mechaniczny" dlatego zamieściłem temat w tym dziale.

 

Czy ktoś już przez to przechodził?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałby to być legalny swap to rejestracja jako SAM byłaby najbardziej odpowiednim rozwiązaniem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdu już zarejestrowanego nie zarejestrujesz ponownie jako SAM.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi: czy dotyczy to każdego silnika z innego modelu/marki?

 

Czy montując silnik o innej pojemności należy zgłosić ten fakt w WK?

 

IMHO - opierając się na interpretacji czyli analizie "zamysłu ustawodawcy" (nie znalazłem zapisów, które mówiłyby coś innego, ale może ktoś mnie poprawi) powiedziałbym, że nie każdy - skoro część zamienna, to taka sama bądź analogiczna. poza tym, co już ma znaczenie dla odpowiedzi, dowód rejestracyjny zawiera dane takie jak moc itp, czyli po ich zmianie należałoby je zgłosić

to samo dotyczy zmiany pojemności, ponieważ ona również figuruje w dowodzie. czyli numer silnika nie jest istotny, ale już jego parametry wpisane w dokumenty pojazdu - owszem

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: w zasadzie można zmieniać silnik na dowolny ale tylko trzymając się parametrów z dowodu czyli:mocy/pojemności. W praktyce pewnie tylko pojemności bo mocy i tak nikt nie jest w stanie sprawdzić podczas zwykłej kontroli drogowej ani nawet na przeglądzie.Ciekawe tylko jak wygląda kwestia ingerowania w zasadniczą konstrukcje pojazdu bo montaż innego silnika może wymagać pewnych operacji typu "tu dospawać tam uciąć". I czy po takich ingerencjach nie trzeba robić jakiegoś specjalnego przeglądu?

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: w zasadzie można zmieniać silnik na dowolny ale tylko trzymając się parametrów z dowodu czyli:mocy/pojemności. W praktyce pewnie tylko pojemności bo mocy i tak nikt nie jest w stanie sprawdzić podczas zwykłej kontroli drogowej ani nawet na przeglądzie.Ciekawe tylko jak wygląda kwestia ingerowania w zasadniczą konstrukcje pojazdu bo montaż innego silnika może wymagać pewnych operacji typu "tu dospawać tam uciąć". I czy po takich ingerencjach nie trzeba robić jakiegoś specjalnego przeglądu?

Pojazd nie jest homologowany z Tym silnikiem, który zamierzasz włożyć

normalnie czegoś takiego na przeglądzie nie powinni zaakceptować, no chyba że mają "wyj.bane"

w razie kontroli policja też może mieć na to w....... ale wcale nie musi i wtedy mogą zacząć się schody

na razie u nas wszystko jest w miarę liberalne ale za jaki czas może się to zmienić, zauważ że np w Niemczech jasno jest określone w papierach nawet jakie opony są dopuszczone do zastosowania w danym pojeździe

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemczech jasno jest określone w papierach nawet jakie opony są dopuszczone do zastosowania w danym pojeździe

 

KS pisał, że już nie ;) ale moja kanapa kilka lat temu zza odry przyjechała z tuvem, że jest zgoda na założenie opon, które były

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok- czyli nie jestem na bieżąco :bigrazz:

pamiętam, że gdy miałem gsx-a to w "brief" wpisane było naprawdę wszystko co było nieseryjne (konsole podnóżków, owiewka, kierownica i coś tam jeszcze)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd nie jest homologowany z Tym silnikiem, który zamierzasz włożyć

normalnie czegoś takiego na przeglądzie nie powinni zaakceptować, no chyba że mają "wyj.bane"

w razie kontroli policja też może mieć na to w....... ale wcale nie musi i wtedy mogą zacząć się schody

 

Ale pewnie w razie ew. kolizji były by spore problemy z ubezpieczeniem gdyby wyszły na jaw tego tupu zabiegi przy motocyklu.

 

Chyba gra nie warta świeczki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poczytałem na forum fiacików i mam trochę jasności w temacie. Aczkolwiek obawiam się że w kwestii jednośladów panowie ze SKP maja bardziej olewacki/liberalny stosunek do jednośladów wynikający pewnie z ich niewiedzy. No bo któż "normalny" odróżni silnik np. GSXF600 od GSXF750 ? A takie "przekładki" się zdarzają ( i nie tylko takie) Ot po prostu kolejny pusty przepis.

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

Witam , mam problem , po wymianie silnika w motorowerze z 50 CC na 125 CC na początku wszystko ok , później nie był palony przez około 2 miesiące . Jakoś odpaliłem ale było ciężko , pojechałem do kolegi i wrócić nie mogłem . Męczyłem go , nawet na zaciąg nie dał rady , okazało się że problem jest z prądem , bezpiecznik ale o dziwo nie spaliny tylko szkiełko pęknięte , wymieniłem na nowy , po kilku próbach odpalenia kolejny poszedł , tym razem rozkruszylo szkiełko ale drucik nienaruszony . Oryginalny silnik był z rozrusznikiem elektrycznym i nożnym , teraz jest tylko z kopajka . . Różnica jest także w regulatorze napięcia , stary jest kostka na 5 kabli a w komplecie do nowego silnka dali regulator na 4 kable , więc podpiąłem pod stary regulator ponieważ taka jest instalacja . Może któraś z tych rzeczy tworzy zwarcie ? Do tego akumulator rozładowuje się gdy motor jest zgarazowany . To jest motorower Junak 904 sport . Proszę o pomoc  . Może być tel 667092340 za pomoc się odwdzięczę . Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...