Skocz do zawartości

Regulacja zaworów...


patrykt7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Motobracia.

 

Dzisiaj próbowałem wyregulować zawory w suzuki Burgman 125 2005r. mojego wujka. Zdjąłem pokrywę zaworów, pokręciłem wałem aż znaki były na przeciwko siebie zgodnie z serwisówką i wzięło mnie zdziwko... Otóż silnik zatrzymał się pomiędzy suwem wydechu a ssania... A przecież tłok powinien stanąć w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy... Mam rozumieć, że ktoś przestawił rozrząd czy ja popełniłem błąd? Bardzo proszę o szybkie odpowiedzi, gdyż rano znów lecę do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. :banghead:

 

Rozrządu nie musisz ustawiać na znakach przy regulacji, aczkolwiek powinno się zgodnie ze sztuką mechaniki. Jak mam wgląd na wałki rozrządu to sprawdzam luz gdy krzywka jest odwrócona od zaworu/dźwigienki, jak nie mam wglądu to robię na znaki. Taka metoda jest git dla ulicznych moto, przy silnikach wyczynowych czasem trzeba stosować odpowiedni kąt krzywki względem zaworu/dźwigienki, więc lepiej poszukać znaków.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. :banghead:

 

Rozrządu nie musisz ustawiać na znakach przy regulacji,

 

Qurim, po pierwsze to się nie denerwuj. Po drugie to, czy ja ustawiam rozrząd?

 

A wglądu do wałków rozrządu brak...

Edytowane przez patrykt7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy Wy jesteście aż tak wszechwiedzący, że odpowiadacie na zapytania lekceważąc i poniżając pytającego?

 

co do tematu... wiem,że zatrzymał się w tym a nie innym miejscu bo łatwo prześledzić ruchy tłoka i dźwigienek popychaczy zaworów, poza tym suw sprężania słychać...

 

Tak, mówię o znaku na wale i na karterze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

1. Suw ssania - tlok zasuwa w dol, zawor wydechowy zamknal sie, ssacy otworzyl sie.

2. Suw sprezania - tlok zasuwa do gory, oba zawory sa zamkniete, na koncu tlok osiaga GMP.

3. Suw pracy - tlok zasuwa w dol, oba zawory sa zamkniete

4. Suw wydechu - tlok zasuwa do gory, otwiera sie zawor wydechowy, na koncu tlok osiaga GMP i jednoczesnie zamyka sie zawor wydechowy i otwiera ssacy.

 

Jak widzisz, GMP mamy dwa razy. Wal wykonuje dwa obroty przy jednym pelnym cyklu, a Ty trafiles akurat na tzw. "mijanke" zaworow. Jak obrocisz wal o jeden obrot, to znaki znowu beda we wlasciwym polozeniu, a zawory beda zamkniete.

 

Byc moze tez jeszcze mylisz znacznik na wale korbowym ze znacznikami na walkach rozrzadu. Te na walkach sluza do wlasciwego ustawienia rozrzadu przy zakladaniu np. nowego lancuszka. One zawsze beda naprzeciwko siebie przy tym samym suwie tloka, bo walki rozrzadu wykonuja jeden pelny obrot co dwa pelne obroty walu korbowego.

Znacznik na wale moze pomoc we wlasciwym ulozeniu walu do wyregulowania zaworow, choc jak juz widzisz prace zaworow to nie jest to takie potrzebne ;).

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...