patrykt7 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam Motobracia. Dzisiaj próbowałem wyregulować zawory w suzuki Burgman 125 2005r. mojego wujka. Zdjąłem pokrywę zaworów, pokręciłem wałem aż znaki były na przeciwko siebie zgodnie z serwisówką i wzięło mnie zdziwko... Otóż silnik zatrzymał się pomiędzy suwem wydechu a ssania... A przecież tłok powinien stanąć w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy... Mam rozumieć, że ktoś przestawił rozrząd czy ja popełniłem błąd? Bardzo proszę o szybkie odpowiedzi, gdyż rano znów lecę do garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Przekręć wałem dalej o jeden pełen obrót - wtedy rozrząd ustawi się prawidłowo, pomiędzy suwem sprężania i pracy. 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Jak wyżej. :banghead: Rozrządu nie musisz ustawiać na znakach przy regulacji, aczkolwiek powinno się zgodnie ze sztuką mechaniki. Jak mam wgląd na wałki rozrządu to sprawdzam luz gdy krzywka jest odwrócona od zaworu/dźwigienki, jak nie mam wglądu to robię na znaki. Taka metoda jest git dla ulicznych moto, przy silnikach wyczynowych czasem trzeba stosować odpowiedni kąt krzywki względem zaworu/dźwigienki, więc lepiej poszukać znaków. MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 (edytowane) Jak wyżej. :banghead: Rozrządu nie musisz ustawiać na znakach przy regulacji, Qurim, po pierwsze to się nie denerwuj. Po drugie to, czy ja ustawiam rozrząd? A wglądu do wałków rozrządu brak... Edytowane 28 Grudnia 2009 przez patrykt7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 A wglądu do wałków rozrządu brak... to skąd wiesz ze: silnik zatrzymał się pomiędzy suwem wydechu a ssania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Wejdź na wikipedię i prześledź teorię pracy silnika czterosuwowego, a potem zastanów się nad swoim pytaniem. Jeśli nadal nie wiesz, to obróć walem korbowym o 360 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Musiałeś widziec wałki rozrządu skoro piszesz, że znaki były ustawione naprzeciwko siebie? Chyba, że miałeś na myśli znaki na wale? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Koledzy czy Wy jesteście aż tak wszechwiedzący, że odpowiadacie na zapytania lekceważąc i poniżając pytającego? co do tematu... wiem,że zatrzymał się w tym a nie innym miejscu bo łatwo prześledzić ruchy tłoka i dźwigienek popychaczy zaworów, poza tym suw sprężania słychać... Tak, mówię o znaku na wale i na karterze silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 No to ja nie wiem o co się Tobie rozchodzi. Jeśli wiesz, że tłok jest w GMP przed między suwem wydechu, a sprężania to przekręć wał o 360* lub wałek o 180* i masz pozycję do ustawiania luzów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Yo! 1. Suw ssania - tlok zasuwa w dol, zawor wydechowy zamknal sie, ssacy otworzyl sie. 2. Suw sprezania - tlok zasuwa do gory, oba zawory sa zamkniete, na koncu tlok osiaga GMP. 3. Suw pracy - tlok zasuwa w dol, oba zawory sa zamkniete 4. Suw wydechu - tlok zasuwa do gory, otwiera sie zawor wydechowy, na koncu tlok osiaga GMP i jednoczesnie zamyka sie zawor wydechowy i otwiera ssacy. Jak widzisz, GMP mamy dwa razy. Wal wykonuje dwa obroty przy jednym pelnym cyklu, a Ty trafiles akurat na tzw. "mijanke" zaworow. Jak obrocisz wal o jeden obrot, to znaki znowu beda we wlasciwym polozeniu, a zawory beda zamkniete. Byc moze tez jeszcze mylisz znacznik na wale korbowym ze znacznikami na walkach rozrzadu. Te na walkach sluza do wlasciwego ustawienia rozrzadu przy zakladaniu np. nowego lancuszka. One zawsze beda naprzeciwko siebie przy tym samym suwie tloka, bo walki rozrzadu wykonuja jeden pelny obrot co dwa pelne obroty walu korbowego. Znacznik na wale moze pomoc we wlasciwym ulozeniu walu do wyregulowania zaworow, choc jak juz widzisz prace zaworow to nie jest to takie potrzebne ;). Pzdr Edytowane 29 Grudnia 2009 przez zbyhu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dzięki zbyhu ;) Zawory ustawione ;) Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi