kuba1100 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 K..wa!Tomek!Co Ty Pi...lisz?Na To właśnie na takich ,małych rondach,kompaktowych,dochodzi do częstych stłuczek,spowodowanych złym użyciem kierunkowskazu.LEWEGO!Porozmawiaj z policjantami z drogówki oni ci to wytłumaczą.Zazwyczaj chodzi o to ,że taki kierowca nie zdąży włączyć prawego zanim zacznie zjeżdżać z ronda./jedzie szybko,mały odcinek/Inny ,który stoi niepotrzebnie się denerwuje,że gość zjeżdża bez prawego kierunku/ciągle na lewym/i w końcu wyjeżdża prosto pod tego,co akurat jechał dookoła.Takie to trudne dla ciebie?Najgorsze jest to,co potwierdza powyższy artykuł,każdy instruktor szkoli inaczej.Więc nie ma się co dziwić że jest tyle wypadków na rondach. A swoją drogą,to jednak instruktorzy powinni przechodzić gęstą selekcję,szkolenie kilkumiesięczne,egzamin,teoretyczny jak i praktyczny i dopiero wtedy powinni zostać dopuszczeni do szkolenia innych.Tak np.jest w USA ale np.też na Cyprze.Przecież to od WAS zależy w dużej mierze życie innych. pozdr i więcej rozwagi, a nie trwania w przekonaniu że to JA i tylko JA wiem najlepiej. ps.Przecież ronda są na całym świecie i tam ludzie sobie radzą bez problemu.Ale pewnie tam,są szkoleni przez profesjonalistów i co najważniejsze,ci szkoleniowcy mówią jednym językiem, czego i wam życzę Co do USA i szkolenia tamtejszych kierowców to lepiej się zapytać tych co tam mieszkają. I lepiej nie pytać bo akurat w tym kraju to jest żenada. Natomiast co do selekcji instruktorów to podpisuję się pod nią obiema rękami. To również żenada. Co nie znaczy, że każdy instruktor to idiota bez doświadczenia i wiedzy. Tu powtarzam po raz kolejny-rondo, skrzyżowanie o ruchu okrężnym, czy jak je inaczej nazwiemy-NIE JEST ŻADNYM ŁUKIEM, ANI ZAKRĘTEM!!!! Jest to specyficzny typ SKRZYŻOWANIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zooq Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Komu ja mam niby sygnalizować, że moim zamiarem jest objechanie przynajmniej 3/4 ronda? Innych kierowców interesuje tylko to, czy zjeżdżam z tego ronda. I to jest NIEZBĘDNA sygnalizacja. Kierunkowskaz lewy może tylko niepotrzebny zamęt wprowadzić (czy przypadkiem nie zmienia pasa? Czy jedzie z tym lewym kierunkowskazem do następnego zjazdu, czy może zjedzie dopiero na 3, a może to jego 7 okrążenie?). Mi, jako kierowcy włączającemu się do ruchu, lewy kierunkowskaz nie mówi absolutnie nic. I tak nie wjadę, bo nie mam po prostu pewności 'w które lewo' szanowny kierowca chce skręcać. bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Wg przepisów to chyba wjeżdżam na drogę, po której, nie zmieniając kierunku ruchu (nie zagłębiajmy się w fizykę etc), mogę bezkarnie jeździć dookoła... są takie "ronda" o wielu pasach ruchu gdzie możesz jeździć dookoła bez kierunkowskazów, gdzie nie zmieniasz pasa ruchu podczas objeżdżania ronda, ale są i ronda, na których tak po prostu nie zrobisz hehe albo lepiej zapodajcie sobie rondo kaponiera poznań na googlemaps - tam jest jeszcze lepiej :bigrazz: a to też jest "rondo" oznaczone znakami c12 widać wyraźne zmiany kierunku jazdy na skrzyżowaniu! Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 (edytowane) bzdura Bardzo konkretna wypowiedz :clap: Panowie specjaliści, mam pytanie jako laik, czy na takim rondzie http://szkola.wi.ps.pl/2002/karta_rowerowa...stwo/rondo2.gif według Was, jeżeli wyjadę z lewej strony (pojazd nr 1) i chce dojechać do miejsca w którym wyjechałem (zawrócić) to powinienem mieć włączony kierunkowskaz przez cale okrążenie w lewo, a przy zjeździe w prawo? (zjazd w prawo rzecz oczywista) Edytowane 22 Grudnia 2009 przez grzesiek78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 zainteresowanych proszę o wejście na googlemaps, znajdźcie rondo rataje w poznaniu i powiększcie na maxa doskonale widać jak rozrysowane są pasy ruchu i jak są oznaczone to właśnie to oznaczenie determinuje nas do zajęcia odpowiednich pasów ruchu w zależności od tego gdzie chcemy dalej podążać no i tutaj Ajriszkofi może jeszcze bardziej Cię zaskoczę, ale na tym "rondzie" kierunkowskazu w prawo używamy tylko i wyłącznie jeśli skręcamy od razu w prawo bądź gdy zmieniamy pas ruchu jeśli na tym "rondzie" jedziemy prosto lub w lewo, ew. gdy zawracamy nie używamy prawego kierunkowskazu do zjazdu (no chyba że zmieniamy pas ruchu w prawo) Lepszy przykład to Plac Cyryla Ratajskiego (tzw. Pigalak). Tam są jazdy-jest to KWADRATOWE rondo ze znakiem C-12 i A-7. I większość tam wjeżdżających używa PRAWEGO kierunkowskazu. A rzadko który zjeżdża zaraz na pierwszym zjeździe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 (edytowane) zainteresowanych proszę o wejście na googlemaps, znajdźcie rondo rataje w poznaniu i powiększcie na maxa doskonale widać jak rozrysowane są pasy ruchu i jak są oznaczone to właśnie to oznaczenie determinuje nas do zajęcia odpowiednich pasów ruchu w zależności od tego gdzie chcemy dalej podążać no i tutaj Ajriszkofi może jeszcze bardziej Cię zaskoczę, ale na tym "rondzie" kierunkowskazu w prawo używamy tylko i wyłącznie jeśli skręcamy od razu w prawo bądź gdy zmieniamy pas ruchu jeśli na tym "rondzie" jedziemy prosto lub w lewo, ew. gdy zawracamy nie używamy prawego kierunkowskazu do zjazdu (no chyba że zmieniamy pas ruchu w prawo) To zupełnie jak na rondzie babka w Warszawie - teoretycznie przy zjeździe nie używamy kierunkowskazu w prawo, bo nie zmieniamy pasa. I się zupełnie nie przejmujemy, bo jak ktoś nam w prawy boczek przywali, to z jego OC idzie. Ale cały czas nie otrzymałam odpowiedzi, co z rondem, gdzie układ wygląda tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e650c7ec5f642093.html Wg mojej wiedzy to jak jadę prosto lub w lewo: odpowiednio środkowy lub lewy pas. Staram się w miarę jazdy zmienić go na zewnętrzny, ale jeśli nie mogę to ustępuję wszystkim na środkowym i prawym i zjeżdżam nie do końca zgodnie z przepisami z pasa środkowego lub lewego (nie znalazłam nigdzie informacji, że zgodne z przepisami jest opuszczanie ronda z innego niż zewnętrzny pasa, jak komuś z zewnętrznego pasa przywalę to zawsze będzie moja wina). Kierunkowskazu w lewo nie wrzucam - nie widzę takiej potrzeby, przy skrzyżowaniu o takich gabarytach. Nikogo nie interesuje, jak długo skrajnym lewym czy środkowym pasem będę jechać, dopóki nie będę miała w planach go opuścić. ps. co to za rondo, na którym są oznaczenia poziome/sygnalizacja ;) Wtedy mamy po prostu posłuszne wykonywanie odgórnych poleceń sygnalizatora i malowanek, nie ma co takich przykładów szczególnie mocno roztrząsać. Edytowane 22 Grudnia 2009 przez ajriszkofi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 To zupełnie jak na rondzie babka w Warszawie - teoretycznie przy zjeździe nie używamy kierunkowskazu w prawo, bo nie zmieniamy pasa. I się zupełnie nie przejmujemy, bo jak ktoś nam w prawy boczek przywali, to z jego OC idzie. niekoniecznie jeśli nam w prawy boczek przywali kolo, który jechał razem z nami prosto a zjechał na nasz pas to masz rację ale jeśli w prawy boczek przywali nam kolo wjeżdżający na skrzyżowanie z prawej strony i jeśli miał zielone światło na wjeździe to my mu wymusiliśmy pierwszeństwo na rondzie babka jest troszkę inaczej bo kolo, który wjedzie na "rondo" z prawej jedzie dość długo "razem z nami" Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Ale ja się z Twoją interpretacją nie zgadzam. I tyle! Komu ja mam niby sygnalizować, że moim zamiarem jest objechanie przynajmniej 3/4 ronda? Innych kierowców interesuje tylko to, czy zjeżdżam z tego ronda. I to jest NIEZBĘDNA sygnalizacja. Kierunkowskaz lewy może tylko niepotrzebny zamęt wprowadzić (czy przypadkiem nie zmienia pasa? Czy jedzie z tym lewym kierunkowskazem do następnego zjazdu, czy może zjedzie dopiero na 3, a może to jego 7 okrążenie?). Mi, jako kierowcy włączającemu się do ruchu, lewy kierunkowskaz nie mówi absolutnie nic. I tak nie wjadę, bo nie mam po prostu pewności 'w które lewo' szanowny kierowca chce skręcać. Mówimy cały czas o rondach 'większych', nie mikrusach, gdzie wszyscy wjeżdżający na skrzyżowanie mogą sobie spojrzeć w oczy. Ale nie masz używać lewego przez cały czas jak poruszasz się po rondzie tylko przed wjazdem na rondo potem off i po czasie prawy zmiana pasa zjazd itp. Tak przynajmniej mnie uczono…. :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Bardzo konkretna wypowiedz :clap: Panowie specjaliści, mam pytanie jako laik, czy na takim rondzie http://szkola.wi.ps.pl/2002/karta_rowerowa...stwo/rondo2.gif według Was, jeżeli wyjadę z lewej strony (pojazd nr 1) i chce dojechać do miejsca w którym wyjechałem (zawrócić) to powinienem mieć włączony kierunkowskaz przez cale okrążenie w lewo, a przy zjeździe w prawo? (zjazd w prawo rzecz oczywista) I wreszcie ktoś zrozumiał-wg poznańskich egzaminatorów-TAK. Wjazd i całe okrążenie z lewym kierunkowskazem, a zbliżając się do wyjazdu (jak mawia nawigacja-4 zjazd) włączasz prawy kierunkowskaz. Jeżeli zrobisz inaczej to oblewasz. Ale może tylko w Poznaniu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 niekoniecznie jeśli nam w prawy boczek przywali kolo, który jechał razem z nami prosto a zjechał na nasz pas to masz rację ale jeśli w prawy boczek przywali nam kolo wjeżdżający na skrzyżowanie z prawej strony i jeśli miał zielone światło na wjeździe to my mu wymusiliśmy pierwszeństwo na rondzie babka jest troszkę inaczej bo kolo, który wjedzie na "rondo" z prawej jedzie dość długo "razem z nami" Ja mówię o przywaleniu w prawy boczek przez pana na pasie "bardziej prawym" przy zjeździe. trudno o możliwość, że przywali nam w prawy bok ktoś wjeżdżający na rondo, bo sygnalizacja działa tak, że nieszczególnie jest to wykonalne. Dlatego olać skrzyżowania o ruchu o krężnym z ruchem sterowanym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e650c7ec5f642093.html na tym "rondzie" na niektórych zjazdach nie widzę nawet przeciwwskazań aby opuścić "rondo" nawet z wewn. pasa ruchu, niemniej pierwszeństwo mają ci na pasach po prawej od nas (mogą dalej jechać rondem, a mogą także z prawego pasa wjechać przy zjeździe bezpośrednio na skrajny lewy pas) oczywiście kierunek zarówno do zmiany pasa ruchu jak i do zjazdu z "ronda" lewego kierunkowskazu na tym "rondzie" także bym nie włączał jadąc dookoła a używałbym go do zmian pasów ruchu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Ale nie masz używać lewego przez cały czas jak poruszasz się po rondzie tylko przed wjazdem na rondo potem off i po czasie prawy zmiana pasa zjazd itp. Tak przynajmniej mnie uczono…. :icon_razz: Przed wjazdem na rondo? O ludzie, trzymajcie mnie - komu wtedy dajesz znać, że chcesz jechać w lewo/zawrócić? Panu za Tobą, który zjedzie w drugą w prawo? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Ja mówię o przywaleniu w prawy boczek przez pana na pasie "bardziej prawym" przy zjeździe. trudno o możliwość, że przywali nam w prawy bok ktoś wjeżdżający na rondo, bo sygnalizacja działa tak, że nieszczególnie jest to wykonalne. Dlatego olać skrzyżowania o ruchu o krężnym z ruchem sterowanym... nie masz racji, niestety przy wzmożonym ruchu to może, i zdarza się ja bym nie olewał tematu, gdy to samo skrzyżowanie będzie miało wyłączoną sygnalizację świetlną nic nam się zmienia jeśli chodzi o używanie kierunkowskazów i zajmowanie pasów ruchu, natomiast kwestia jeśli ktoś w nas lub przed nas wjedzie z prawej zmienia się diametralnie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 I wreszcie ktoś zrozumiał-wg poznańskich egzaminatorów-TAK. Wjazd i całe okrążenie z lewym kierunkowskazem, a zbliżając się do wyjazdu (jak mawia nawigacja-4 zjazd) włączasz prawy kierunkowskaz. Jeżeli zrobisz inaczej to oblewasz. Ale może tylko w Poznaniu..... Wiec mam następne pytanie, co z tym zapisem w kodeksie ruchu drogowego Art 22.5 Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Gdzie w w/w sytuacji zmieniam pas/kierunek ruchu ? I dla czego policja wypowiada się w ten sposób? "O interpretację tego problemu redakcja Mojeauto.pl poprosiła funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego. O to co odpowiedzieli. Wojciech Traczyk, mojeauto.pl/ 2006-08-23 14:33 Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu. Ponieważ przy wjeździe na rondo nie zmieniamy kierunku jazdy (skręt jest wymuszony jedynie geometrią jezdni), więc bezzasadne jest w takim przypadku użycie kierunkowskazu. Użycie lewego kierunkowskazu może oznaczać tylko i wyłącznie chęć zmiany pasa ruchu" pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Cytat z Wikipedia:"W Polsce spotyka się ronda wybudowane niezgodnie ze sztuką organizacji ruchu drogowego, a przez to niespełniające tych podstawowych zadań." I po co w takim razie to całe bicie piany? W naszym kochanym kraju specjaliści budowy dróg i mostów doktoryzują się w temacie "Jak można za duże pieniądze spier....ć każdy przejazd kolejowy" nie mówiąc już o łataniu dziur w jezdni :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.