Skocz do zawartości

Małe pytanko


KARDAN-IN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Właśnie robię sobie remont silnika w moim motorze, czyli wymiana uszczelniaczy zaworowych bo trochę łykał oleju, ślizgaczy łańcuszka rozrządu, wstawie też mu nowe wszystkie zawory bo te się troszkę wyklepały sprawdziłem ich szczelność i na 8 zaworów 2 puszczają lekko.

Przed demontażem sprawdziłem ciśnienie sprężania i tak 1-3 gar po 10 bar, 2-9bar, 4-11bar, po zdjęciu głowicy i cylindra sprawdziłem tuleje cylindrów i powiem że jestem w lekkim pozytywnym szoku, gładzie są bez zużyć bez progów, i widać mocne ślady po honownicy nic tylko się cieszyć, ciekawe czy ktoś przedemną robił już remont? bo jak nie to te japońce są naprawde za-biste, a motor jest z roku 83, na tłokach też niema ani jednej ryski. Itu moje pytanie nr 1 zastanawiam się nad wymianą kpl. tłoków z pirścieniami, oczy wiście bez obróbki cylindrów ze względu na ich stan, ale niewiem czy warto jak wy byście zrobili, może ewentualnie same pierścienie tłokowe?

I jeszce jedno czy to pradwa że w made in japan motorkach nie szlifuje się wałów?do tej pory myślałem inaczej, ale przeczytałem to gdzieś w innym żródle.

I co sądzicie o wymianie panewek głownych wału i korbowodowych na takie same jakie są teraz tylko że nowe, coś da czy nie? a może pogorszy, dodam ze kiedy latem jeżdziłem to nie było słychać żadnych stuków. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Właśnie robię sobie remont silnika w moim motorze, czyli wymiana uszczelniaczy zaworowych bo trochę łykał oleju, ślizgaczy łańcuszka rozrządu, wstawie też mu nowe wszystkie zawory bo te się troszkę wyklepały sprawdziłem ich szczelność i na 8 zaworów 2 puszczają lekko.

Przed demontażem sprawdziłem ciśnienie sprężania i tak 1-3 gar po 10 bar, 2-9bar, 4-11bar, po zdjęciu głowicy i cylindra sprawdziłem tuleje cylindrów i powiem że jestem w lekkim pozytywnym szoku, gładzie są bez zużyć bez progów, i widać mocne ślady po honownicy nic tylko się cieszyć, ciekawe czy ktoś przedemną robił już remont? bo jak nie to te japońce są naprawde za-biste, a motor jest z roku 83, na tłokach też niema ani jednej ryski. Itu moje pytanie nr 1 zastanawiam się nad wymianą kpl. tłoków z pirścieniami, oczy wiście bez obróbki cylindrów ze względu na ich stan, ale niewiem czy warto jak wy byście zrobili, może ewentualnie same pierścienie tłokowe?

I jeszce jedno czy to pradwa że w made in japan motorkach nie szlifuje się wałów?do tej pory myślałem inaczej, ale przeczytałem to gdzieś w innym żródle.

I co sądzicie o wymianie panewek głownych wału i korbowodowych na takie same jakie są teraz tylko że nowe, coś da czy nie? a może pogorszy, dodam ze kiedy latem jeżdziłem to nie było słychać żadnych stuków. Dzięki

 

Pisałeś to bo Ci się nudzi czy rzeczywiście masz jakiś problem i szukasz lekarza?

1. Piszesz że tłoki ok a po chwili że chciałbyś je wymienić na nowe

2. W silniku nic nie stuka a zastanawiasz się czy nie przeszlifować wału korbowego

3. Jeśli zdjąłeś głowicę aby wymienić uszczelniacze to jak to się stało że z podniosłeś też cylindry do góry? No bo przecież wiesz że tłoki nie mają "rysek".

 

Odrób lepiej lekcje a potem poucz się a nie bierzesz się za pisanie w mechanice :banghead:

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś to bo Ci się nudzi czy rzeczywiście masz jakiś problem i szukasz lekarza?

1. Piszesz że tłoki ok a po chwili że chciałbyś je wymienić na nowe

2. W silniku nic nie stuka a zastanawiasz się czy nie przeszlifować wału korbowego

3. Jeśli zdjąłeś głowicę aby wymienić uszczelniacze to jak to się stało że z podniosłeś też cylindry do góry? No bo przecież wiesz że tłoki nie mają "rysek".

 

Odrób lepiej lekcje a potem poucz się a nie bierzesz się za pisanie w mechanice :banghead:

 

Pozdro all :flesje:

 

 

Cylinder zdjąłem żeby zobaczyć "lepiej" jak wygląda ślizg łańcucha rozrządu i okazało się że jest do wymiany, przy okazji obadałem też tłoki, aby wymienić ślizg łańcucha to trzeba rozpołowić silnik prawda?

Może żle myślę, ale skoro już robie ten silnik to warto by bylo zrobić to co trzeba i wszystko,a nie żeby tydzień po remoncie znów tam zaglądać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara japonia jest zajebista, z nowa juz gorzej.

Przede wszystkim nie tykaj dolu silnika, bo tylko cos zepsujesz chyba ze masz serwisowke, wiesz jak dobierac panewki, masz mikrometry i plastigauge.

Jesli cghodzi o gore silnika to zmierz tloki mikrometrem a cylindry srednicowka ( jak nie masz to daj do zmierzenia w warsztacie naprawy silnikow ) i jezeli luzy miedzy nimi mieszcza sie w tolerancjach fabrycznych to wymieniasz tylko pierscienie ( ktore musza byc fabryczne ).

Pierscienie wsadzasz w cylindry, ustawiasz centrycznie korzystajac z jednego z tlokow i mierzysz przerwe na zamku szczelinomierzem mniej wiecej w polowie wysokosci tulei - one napewno beda do wymiany.

Jezeli wymieniasz same pierscienie, czy pierscienie z tlokami bez szlifu to tuleje dalej musza byc przehonowane, ale bez zbierania materialu - tylko na tyle zeby zrobic nowe rysy.

Dalej postepujesz zgodnie z przewodnikiem umieszczonym w watku "jak docierac nowy motor" przyklejonym na gorze dzialu mechanika ogolna.

 

PS. Skladasz na nowych uszczelkach uzywajac klucza dynamometrycznego i momentow z serwisowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Serwisówka jest, klucze zwykłei dynamometryczny jest szczelinomierz jest, sówmiarka jest, wakuometry są,niemam tylko mikrometru i tych plastiguage nie wiem gdzie to drugie można kupić może wy wiecie.

Narazie zamówiłem kpl. uszczelek silnikowych firmy Athene ponoć dobre cena 280 zł. Zamówiłem też ślizgi łańcucha oryg. 600 zł.Dla ciekawych powiem że koszt tego co chciałbym zrobić to 4000zł. oczywiście wszystko oryginał, po pomiarach może coś się wykluczy.

Dostawa tego co już zamówiłem troche się opużni do końca stycznia, więc przez ten czas będe pieścił silnik.

Wczoraj robiłem pomiar luzu pierścieni w rowkach tłoka i wg serwisówki listek szczelinomierza 0.18mm cyt, Limit mi nie wszedł, a dzisiaj sprawdze jaki jest luz na zamku po włożeniu pierścienia do cylindra. Najważniejszą sprawą teraz jest głowica i zawory, musze zrobić polerke i je dotrzeć .Słuhajcie czy wiecie jaką standardową długość ma nowy łańcuch rozrządu między 20 pinami? zmierzyłem mój i wyszło 148mm/na 157 limit, może jest nowy...?

 

Czas na wnoiski za taki koszt naprawy wiem można kupić motor czy silnik, ale przynajmniej wiem co sobie zrobie i czym będe jeżdził, a że lubie tą robotę to liczy się tylko to.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to o ile pamietam to GS 650 ma korbowody na igielkach a nie na panewkach wiec to co mowisz to abstrakcja, a po drugie w serii Gs Four glowna przyczyna spalania oleju sa wyrobione prowadnice zaworowe ktore sa wykonane jako otwory bezposrednio w aluminiowej glowicy, wiec jezeli chcesz naprawde dobrze zrobic ten silnik to oddaj glowice do porzadnego zakladu ktory podejmie sie wykonania prowadnic z zeliwa lub brazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to o ile pamietam to GS 650 ma korbowody na igielkach a nie na panewkach wiec to co mowisz to abstrakcja, a po drugie w serii Gs Four glowna przyczyna spalania oleju sa wyrobione prowadnice zaworowe ktore sa wykonane jako otwory bezposrednio w aluminiowej glowicy, wiec jezeli chcesz naprawde dobrze zrobic ten silnik to oddaj glowice do porzadnego zakladu ktory podejmie sie wykonania prowadnic z zeliwa lub brazu

 

 

Owszem były modele z silnikiem którego nawet wał korbowy był łożyskowany na łożyskach kulkowych. U mnie na wale są panewki a jeśli chodzi o korbowody to się mylisz u mnie korbowody są dzielone (stopy) i panewki rzecz jasna. Co do głowicy też masz racje są modele które mają wykonane prowadnice zaworów bezpośrednio w głowicy, ale ja mam to szczęście że w moim są prowadnice wymienne. Przedział produkcji tych modeli w tej klasie pojemnościowej to 1981-1983r więc modyfikacje w tym czasie nastąpiły.

 

Cylinder z tłokami dałem do pomiaru jutro będzie wiadomo co i jak.

 

Co byście polecili do uszczelnienia silnika przy montażu (NIE SILIKON) czy hermetik będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy hermetik będzie dobry?

 

Proszę nie pisz nic więcej...

edit:

 

ps. wczoraj miałeś 14 lat a dziś 26...

 

Pozdro all :flesje:

Edytowane przez Klapek

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli robisz tylko gore silnika to nie potrzeba tam zadnego szczeliwa oprocz plastikowych polksiezycow wchodzacych w sklad uszczelki pod pokrywe zaworow i usadowionych przy koncach walkow rozrzadu.

Pokrywy boczne ( na altek i sprzeglo ) tez powinny trzymac bez zadnej pomocy jesli uszczelki sa dobre, w mojej 1150 fabryczne uszczelki trzymaja bez pomocy szczeliwa.

 

Cyborg, jesli chodzi o brak prowadnic w serii GS to problem ten dotyczyl tylko pierwszych serii modelu 550, a nie 650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak wal pracuje cicho i bez oporow , to jaki jest ses w jego rozkrecaniu i mierzeniu ? pewki przy prawidlowym smarowaniu, sa niesmiertelne !

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...