jaro_600 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Jak sprawdzić ustawienie skoro manual podaje dwie pozycje wałków rozrządu: 1. ustawienie krzywek prostopadle do lini górnej części głowicy 2. oraz ustawienie wałków za pomocą "t-mark" Tak dla przykładu: 4 cylinder, zawory ssące gdy mierzę, wg. metody 1 luz wynosi 0,11 mm, a za pomocą drugiej metody 0,13, więc różnica jest. Moje pytanie, która metodę wy praktykujecie. Drugie pytanko jeżeli już mierzę, wg. 2 metody to mam takie wartości po stronie ssącej: (od 0,1-0,2 mm) 1 cylinder - ob zawory po 0,15 mm 2cylinder - wynik 0,12 i 0,16 mm - spora rozbieżność 3 cylinder - wynik po 0,16 mm 4 cylinder - 0,13 i 0,14 mm Czy takie wartości wymagają ingerencji w ustawienie luzu zaworowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Daj ta strone z manuala na serwis zdjeciowy bo jakies bzdury piszesz. T mark jest na wale korbowym, nie rozrzadu, walki rozrzadu ustawiasz za pomoca kresek na nich i ilosci osiek lancucha miedzy nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 obie pozycje są prawidłowe, różnica wynika najprawdopodbniej ze zużycia krzywek. Tam gdzie wypada ci 11setek luzu jest już niebezpiecznie i wypadałoby trochę luzu dodać. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Dzięki za zainteresowanie. A więc tak pisząc "t-mark" oczywiście mam na myśli znak na wale korbowym. Zapodaje strony z manuala może coś wyjaśnią. http://zapodaj.net/c00cb7d5d3bb.jpg.html http://zapodaj.net/fd3344ce4703.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 (edytowane) z tego co ja wyczytalem na podanych przez Ciebie stronach to nalezy kierowac sie jedynie znakiem T - naciecia na walkach jak widac nie tworza jednej lini przy prawidlowym ustawieniu znaku T ( mowie o tych oznaczonych cyfra 1) Edytowane 8 Grudnia 2009 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Moze zaczniemy od tego co chcesz zrobic. Strony ktore podales nie omawiaja ustawienia rozrzadu tylko fabryczna metode mierzenia luzow zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Chcę zmierzyć luz zaworowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Przy ustawianiu luzów zaworowych najłatwiej Ci będzie ustawiać te luzy w momencie ustawienia tłoka w GMP na każdym cylindrze osobno,czyli w skrócie najpierw pierwszy cylinder ustawiasz tłok w GMP w (momencie oczywiście zapłonu mieszanki )następnie kolejny cylinder i kolejny i kolejny.a jeżeli chodzi o znaki jak już byś miał potrzebę ściągania wałków rozrządu to kierujesz się znakiem T na wale i znakami na kołach zębatych na wałku oraz iloscia pinów.I tak ustawiasz znak T na wale następnie wałek wydechowy tak ażeby strzałka pod cyferka 1 pokrywała się idealnie z płaszczyzna głowicy ,następnie przykładasz wałek dolotowy tak ażeby iość pinow miedzy strzałka przy 2 na wałku wydechowym a strzałką przy 3 na wałku dolotowym wynosiła 13. dokręcasz wałki następnie napinacz i gotowe.oczywiście po skręceniu wszystkiego jeszcze raz sprawdź wszystko bo tu nie ma miejsca na pomyłki.Aha i jeszcze jedno zanim wykręcisz napinacz poluzuj sobie śrubę na napinaczu te na 17 (chyba ) klucz a i jak wkrecasz napinacz to oczywiście najpierw go skasuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 OK twoje rady są cenne gikser. Z ustawieniem rozrządu dam sobie radę, bardziej chodzi mi o ten luz zaworowy. Z dokonanych przeze mnie pomiarów wynika, że muszę podregulować na pewno po stronie ssącej na 2 cylindrze zawór z wynikiem 0,12 mm trzeba ująć z płytki 0,04 mm żeby wymiary się wyrównały. Ponadto regulacji wymagają zawory na 4 cylindrze odpowiednio muszę płytki zeszlifować po 0,03 mm i 0,02 mm żeby uzyskać na obu 0,16mm. Trzymam się pomiarów ustalonych. wg metody polegającej na ustawieniu wału na "t-mark" i mierzeniu luzu na cylindrach wskazanych w manualu. Teraz tak czy zebranie z płytki, np. 0,03 mm wymaga użycia maszyny, tzw. magnesówki, czy też zrobię to ręcznie na jakimś drobnym papierze lub płaskim kamieniu szlifierskim. Póki co dowiedziałem się, że zebranie z płytki tak małej ilości materiału może być niemożliwe na magnesówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 nie ma mowy o jakimkolwiek recznym scieraniu plytek!!!! kwestia szlifowania maszynowego tez od dawna dzieli mechanikow. po prostu kup odpowiednie plytki. na przyklad tu: http://www.allegro.pl/listing/search.php?s...=1&category=156 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) No tak ale wymiary różnią się co 0,05mm co doprowadzi do sytuacji że na jednym cylindrze zawory będą różnić się szczeliną. Chyba że to nie problem. Generalnie potrzebuje 3 płytki więc nie biorę tu pod uwagę kwesti finansowych. Co do szlifowania płytek czytałem, że ważne jest jej ustawienie po zeszlifowaniu, chodzi o to żeby stronę szlifowaną dać od strony szklanki, a nie zaworu. Dodam że u mnie są płytki podszklankowe. Próbowałem ręcznie taką płytkę szlifować na kamieniu i jakiś tam efekt jest ale muszę dziś zaopatrzyć się w mikrometr następnie przypomnieć sobie jak się go używa i dopiero wtedy będę działał dalej. Edytowane 9 Grudnia 2009 przez jaro_600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Próbowałem ręcznie taką płytkę szlifować na kamieniu i jakiś tam efekt jest ale muszę dziś zaopatrzyć się w mikrometr następnie przypomnieć sobie jak się go używa i dopiero wtedy będę działał dalej. Tak się wykańcza w PL motocykle. Kufa płytka kosztuje ~25zł :banghead: W ciągu doby napisało 3 "oszczędzaczy" którzy wolą szlifować/toczyć/spawać swoje motocykle - przecież to nie JELCZ którego się traktuje spawarką... Adam i Piotrek czy przez te lata jesteście jeszcze w stanie czytać te bzdury, czy może tak się uodporniliście że nie zauważacie tego..? Pozdro all :flesje: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Piszesz jakbys handlował tymi płytkami. W motocyklu szlifuje sie wiele innych elementów i wcale nie trzeba ich szybko wymieniać, chociażby zawory, których przylgnie można dotrzeć i po sprawie. Ilość materiału którą chce zebrać z płytki jest niewielka max 0,04 mm stąd problem techniczny, a nie "ideowy" bo jeszcze nie wiem czy maszyna jest to w stanie zebrać. Wszystki informacje które uzyskałem na tym forum używając opcji "szukaj", a wypowiadały sie na ten temat osoby naprawiające motocykle zawodowo wskazują na to że w tak niewielkim zakresie można płytkę zeszlifować. Natomiast jeżeli jesteś w posiadaniu jakiś technologicznych przeciwskazań co do szlifowania płytek zaworowych to proszę się nimi podzielić. Wcale nie chcę zaoszczędzić tych 100 zł uważam natomiast, że w przypadku mojego motocykla, gdzie jest rozbieżność pomiędzy zaworami na cylindrze lepszy będzie szlifowanie w celu wyrównania szczelin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Panowie czasem dzieki szlifowaniu mozna ustawić luz zaworowy idealnie na wszystkich zaworach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) Do Klapka - ze 100 razy szlifowałem płytki i NIC nigdy się nie stało, miejskie legendy doprowadzają mnie do rozpaczy. Autoryzowane DOBRE (zaznaczam!) serwisy szlifują płytki, nawet czasami się z chłopakami wymienialiśmy swoimi zapasami. Trzeba spełnić tylko kilka warunków (odpowiednie szlifowanie - stabilne i pewne umocowanie w maszynie, rozmagnesowanie płytki po zabiegu i zamontowanie jej odpowiednią stroną). EDIT - doczytałem teraz, że Twoja wypowiedź dotyczyła szlifowania na kamieniu. Jaro - ustawiaj zawory w GMP i tyle. Edytowane 9 Grudnia 2009 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.