Skocz do zawartości

ustawienie zaworów


jaro_600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawdzić ustawienie skoro manual podaje dwie pozycje wałków rozrządu:

 

1. ustawienie krzywek prostopadle do lini górnej części głowicy

 

2. oraz ustawienie wałków za pomocą "t-mark"

 

Tak dla przykładu:

 

4 cylinder, zawory ssące gdy mierzę, wg. metody 1 luz wynosi 0,11 mm, a za pomocą drugiej metody 0,13, więc różnica jest.

 

Moje pytanie, która metodę wy praktykujecie.

 

Drugie pytanko jeżeli już mierzę, wg. 2 metody to mam takie wartości po stronie ssącej: (od 0,1-0,2 mm)

1 cylinder - ob zawory po 0,15 mm

2cylinder - wynik 0,12 i 0,16 mm - spora rozbieżność

3 cylinder - wynik po 0,16 mm

4 cylinder - 0,13 i 0,14 mm

 

Czy takie wartości wymagają ingerencji w ustawienie luzu zaworowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obie pozycje są prawidłowe, różnica wynika najprawdopodbniej ze zużycia krzywek.

Tam gdzie wypada ci 11setek luzu jest już niebezpiecznie i wypadałoby trochę luzu dodać.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

 

A więc tak pisząc "t-mark" oczywiście mam na myśli znak na wale korbowym.

 

Zapodaje strony z manuala może coś wyjaśnią.

 

http://zapodaj.net/c00cb7d5d3bb.jpg.html

 

http://zapodaj.net/fd3344ce4703.jpg.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja wyczytalem na podanych przez Ciebie stronach to nalezy kierowac sie jedynie znakiem T - naciecia na walkach jak widac nie tworza jednej lini przy prawidlowym ustawieniu znaku T ( mowie o tych oznaczonych cyfra 1)

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawianiu luzów zaworowych najłatwiej Ci będzie ustawiać te luzy w momencie ustawienia tłoka w GMP na każdym cylindrze osobno,czyli w skrócie najpierw pierwszy cylinder ustawiasz tłok w GMP w (momencie oczywiście zapłonu mieszanki )następnie kolejny cylinder i kolejny i kolejny.a jeżeli chodzi o znaki jak już byś miał potrzebę ściągania wałków rozrządu to kierujesz się znakiem T na wale i znakami na kołach zębatych na wałku oraz iloscia pinów.I tak ustawiasz znak T na wale następnie wałek wydechowy tak ażeby strzałka pod cyferka 1 pokrywała się idealnie z płaszczyzna głowicy ,następnie przykładasz wałek dolotowy tak ażeby iość pinow miedzy strzałka przy 2 na wałku wydechowym a strzałką przy 3 na wałku dolotowym wynosiła 13. dokręcasz wałki następnie napinacz i gotowe.oczywiście po skręceniu wszystkiego jeszcze raz sprawdź wszystko bo tu nie ma miejsca na pomyłki.Aha i jeszcze jedno zanim wykręcisz napinacz poluzuj sobie śrubę na napinaczu te na 17 (chyba ) klucz a i jak wkrecasz napinacz to oczywiście najpierw go skasuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK twoje rady są cenne gikser. Z ustawieniem rozrządu dam sobie radę, bardziej chodzi mi o ten luz zaworowy.

 

Z dokonanych przeze mnie pomiarów wynika, że muszę podregulować na pewno po stronie ssącej na 2 cylindrze zawór z wynikiem 0,12 mm trzeba ująć z płytki 0,04 mm żeby wymiary się wyrównały. Ponadto regulacji wymagają zawory na 4 cylindrze odpowiednio muszę płytki zeszlifować po 0,03 mm i 0,02 mm żeby uzyskać na obu 0,16mm.

 

Trzymam się pomiarów ustalonych. wg metody polegającej na ustawieniu wału na "t-mark" i mierzeniu luzu na cylindrach wskazanych w manualu.

 

Teraz tak czy zebranie z płytki, np. 0,03 mm wymaga użycia maszyny, tzw. magnesówki, czy też zrobię to ręcznie na jakimś drobnym papierze lub płaskim kamieniu szlifierskim. Póki co dowiedziałem się, że zebranie z płytki tak małej ilości materiału może być niemożliwe na magnesówce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wymiary różnią się co 0,05mm co doprowadzi do sytuacji że na jednym cylindrze zawory będą różnić się szczeliną. Chyba że to nie problem. Generalnie potrzebuje 3 płytki więc nie biorę tu pod uwagę kwesti finansowych.

 

Co do szlifowania płytek czytałem, że ważne jest jej ustawienie po zeszlifowaniu, chodzi o to żeby stronę szlifowaną dać od strony szklanki, a nie zaworu. Dodam że u mnie są płytki podszklankowe.

 

Próbowałem ręcznie taką płytkę szlifować na kamieniu i jakiś tam efekt jest ale muszę dziś zaopatrzyć się w mikrometr następnie przypomnieć sobie jak się go używa i dopiero wtedy będę działał dalej.

Edytowane przez jaro_600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ręcznie taką płytkę szlifować na kamieniu i jakiś tam efekt jest ale muszę dziś zaopatrzyć się w mikrometr następnie przypomnieć sobie jak się go używa i dopiero wtedy będę działał dalej.

Tak się wykańcza w PL motocykle. Kufa płytka kosztuje ~25zł :banghead:

W ciągu doby napisało 3 "oszczędzaczy" którzy wolą szlifować/toczyć/spawać swoje motocykle - przecież to nie JELCZ którego się traktuje spawarką...

Adam i Piotrek czy przez te lata jesteście jeszcze w stanie czytać te bzdury, czy może tak się uodporniliście że nie zauważacie tego..?

 

 

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz jakbys handlował tymi płytkami. W motocyklu szlifuje sie wiele innych elementów i wcale nie trzeba ich szybko wymieniać, chociażby zawory, których przylgnie można dotrzeć i po sprawie. Ilość materiału którą chce zebrać z płytki jest niewielka max 0,04 mm stąd problem techniczny, a nie "ideowy" bo jeszcze nie wiem czy maszyna jest to w stanie zebrać.

 

Wszystki informacje które uzyskałem na tym forum używając opcji "szukaj", a wypowiadały sie na ten temat osoby naprawiające motocykle zawodowo wskazują na to że w tak niewielkim zakresie można płytkę zeszlifować.

Natomiast jeżeli jesteś w posiadaniu jakiś technologicznych przeciwskazań co do szlifowania płytek zaworowych to proszę się nimi podzielić.

 

Wcale nie chcę zaoszczędzić tych 100 zł uważam natomiast, że w przypadku mojego motocykla, gdzie jest rozbieżność pomiędzy zaworami na cylindrze lepszy będzie szlifowanie w celu wyrównania szczelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Klapka - ze 100 razy szlifowałem płytki i NIC nigdy się nie stało, miejskie legendy doprowadzają mnie do rozpaczy. Autoryzowane DOBRE (zaznaczam!) serwisy szlifują płytki, nawet czasami się z chłopakami wymienialiśmy swoimi zapasami. Trzeba spełnić tylko kilka warunków (odpowiednie szlifowanie - stabilne i pewne umocowanie w maszynie, rozmagnesowanie płytki po zabiegu i zamontowanie jej odpowiednią stroną).

 

EDIT - doczytałem teraz, że Twoja wypowiedź dotyczyła szlifowania na kamieniu.

 

Jaro - ustawiaj zawory w GMP i tyle.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...