carlito75 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 witam nabyłem niedawno supermoto xt z 2002, mam kilka pytań dot eksploatacji : czy to prawda że dużo oktan (98-100) mu szkodzi, czyli co najlepiej tankować,.. druga sprawa to jaki olej do tego silnika najlepszy, (nalałem półsyntetyka), no i ostatnia sprawa czy musze używać sprzęgła do zmiany biegów, koleś od ktm twierdzi że nie ale nie bardzo wierze więc pytam.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Tankuj 95 i będzie ok. Jak silnik zdrowy to lej motul 5100 (10w40 półsyntetyk) Mozna zmieniać biegi bez sprzęgła. Ale tylko w góre, przy redukowaniu trzeba używać sprzegła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 do redukcji też nie trzeba :) najzdrowiej jest muskać sprzęgło przy zmianie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Zgadza się. Ja się nauczyłem uzywac go i używam, po to jest, szkoda mi skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Ja szczególnie jak na stojąco zapie**alam to nie używam sprzęgła wogole bo nie wygodnie mi :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Ja tam zawsze sprzęgła używałem, czy to redukcja czy w góre. W koncu po coś je dali do moto :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 W XJ600S w górę biegi wrzucam z pół sprzęgłem, w dół zawsze ze sprzęgłem. W XT600 zawsze ze sprzęgłem - szkoda skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid14155 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Ja mu leje 95 ,a dwa razy na sezon 98 (niech ma prezent :biggrin: ).Biegi zmieniam ze sprzęgłem (od tego jest).Mam zalany olej (10w 40 mineralny) taki mi polecili w serwisie YAMAHA. POZDRAWIAM PS: Też mam supermoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 10w\40 to pół syntetyk. 20w\40 to olej mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 10w\40 to pół syntetyk. 20w\40 to olej mineralny. a kto ci tak powiedział? chyba nie do konca przemyślałeś sprawę,,, nie pisz głupot takich bo to jest forum i ludzie czytają i maja już mętlik w głowach. Na priv możesz pisać podobne dyrdymały, ale nie tu prosze,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Prosze, nie robcie burdelu z olejami, bo i tak wiekszosc sie traci przy jego oznaczeniach i co można z czym, a jeszcze takie kwiatki dochodzą co włochaty napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr74 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Przy okazji tematu olejowego podsyłam link do chyba mało znanej stronki shella www.shell-advance.romiko.pl/ Można poczytać nawet o technice jazdy i obsłudze :) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Przy okazji tematu olejowego podsyłam link do chyba mało znanej stronki shella www.shell-advance.romiko.pl/ Można poczytać nawet o technice jazdy i obsłudze :) pozdr Z olejem to wiadomo, są 2 szkoły: mineral i półsyntetyk do tego silnika. Ja na początku w TTR miałem Motula 5100. Chodziła fajnie na tym oleju, cichutko, sprzęgło piknie latało, biegi także. Za namową kilku osób wymieniłem na 20w-50 castrola. Nie widziałem/słyszałem żadnych różnic. Podobnie jak moi koledzy uważam , że silnik o takiej konstrukcji, mocy z pojemności, przy nazwijmy nie hardkorowym używaniu nie potrzebuje połsyntetyka. Mineral w zupełności wystarczy. Tym bardziej, że często już te moto mają sporawe przebiegi dlatego mineral bedzie OK. Ale każdy może mieć własne zdanie. I zrobi z moto co uważa. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid14155 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 No tak ,SORY chodziło mi o 20w/40. :banghead: Korzystając z okazji.Mam mały problem ze ślimakiem w moim xt ,ponieważ jest zamontowane koło 17' ,a ślimak jest oryginalny na 21' więc źle mierzy mi km/h (pokazuje za dużo).A jak bym wsadził ślimaka z xj600 ,chyba powinno już być dobrze?Ślimak powinien pasować tak na 80% ,ale nie jestem pewien. :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) Przepraszam panowie, uzupełniłem swoją wiedza o olejach, palnołem głupstwo, przepraszam. Cały czas się uczę... Edytowane 12 Stycznia 2010 przez włochatyDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.