Skocz do zawartości

Pytanko odnosnie EXC?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam Panowie. Co powiecie o tym exc? http://allegro.pl/item1023339552_ktm_exc_450.html coś szczególnego z fotek widać? Co to za żółty przewód widoczny na 3cim miejscu? Przykręcony do rozrusznia lub obok rozrusznika? To oryginalne jest? Bo jakoś tak rzuca się w oczy.

 

Sprzęt styrany życiem, i to dość mocno. A to żółte to jakaś "stjuningowana" izolacja przewodu od rozruchaja. Przewód jest ok jak fabryka go umieściła, tylko kolorek "nieseryjny"

 

na 100km ubywa mi 50ml oleju... Nie dymi, nie ma wycieków...

I nie będzie nic widac przy takim zużyciu, poza "oczkiem" . Troszkę sobie może zaczyna popijać Twoja sztuka, może pierścionki, może uszczelniacze. A żeby robiło widoczny wirek na wydechu to już sporo musi zacząć brać. Zwłaszcza w kacie przy takiej ilości oleju w silniku to już wtedy jest wg mnie cienko - non stop dolewki - nie ćwiczyłem na swoim (oby jak najdłużej chodził cacy) ale poprzednia ttr chlała naprawdę pokaźnie patrząc na dolewki a jakoś specjalnej świecy dymnej mimo to nie było - mały wir na wydechu

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy.

 

Mam takie pytanko odnośnie odpalania KTM 525 EXC

Jeżdżąc jednego dnia i na drugi dzień jak odpalam to raz zakręci i chodzi, ale jak postoi ze dwa, trzy dni nie odpalany to już jest gorzej, trzeba z 5-8 sekund potrzymać na rozruszniku żeby odpalił, czy tak ma być ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy.

 

Mam takie pytanko odnośnie odpalania KTM 525 EXC

Jeżdżąc jednego dnia i na drugi dzień jak odpalam to raz zakręci i chodzi, ale jak postoi ze dwa, trzy dni nie odpalany to już jest gorzej, trzeba z 5-8 sekund potrzymać na rozruszniku żeby odpalił, czy tak ma być ?.

 

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie dopisze jako posiadacz takowego potworka :biggrin: .Mimo pocenia sie oleju ze spawanej pokr sprzęgła przez 600km po wymiance,niedolałem nic oleju(shell full syntetyk),chociaz sprzet na zimno potrafi zakopcic na niebiesko,gdy ostatnim razem dolałem ze 2setki,bo niby "niebyło",to po powrocie okazało sie że mam pełne oczko oleju :banghead: .Co do odpalania to rozrusznik traktuje jako "dodatek".Wydaje mi sie że za słaba bateryjka siedzi,w EXC.Choc na ciepło pali 99 na 100razy,a na zimno 50 na 50.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt styrany życiem, i to dość mocno. A to żółte to jakaś "stjuningowana" izolacja przewodu od rozruchaja. Przewód jest ok jak fabryka go umieściła, tylko kolorek "nieseryjny"

 

 

dzięki za info. Rozumiem,że oglądałeś tego kata? Co konkretnie było w nim do roboty? Dobrze, że umieściłem temat,bo chcialem na dniach się wybrać obejrzeć go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,tylko, że zdąrzyłem się już pare razy przekonać, że wiele sprzętów wyglądających z zewnątrz na zajechane padła okazywało się w bdb stanie technicznym. Moim zdaniem wygląd w enduro to sprawa drugorzędna. Dlatego zapytałem czy go oglądał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. Rozumiem,że oglądałeś tego kata? Co konkretnie było w nim do roboty? Dobrze, że umieściłem temat,bo chcialem na dniach się wybrać obejrzeć go.

Tylko Twojego linka i uważam że jest nieźle zmęczony wizualnie (chyba w tej ocenie nie będę odosobniony). Oczywiście nie każdy brzydal to złom jak i nie każde złoto co sie świecie. Na oko mi sie nie widzi , ale skoro tak był eksploatowany jak widać to raczej na wszystko oryginalne i to w b.dobrym stanie raczej bym nie liczył. Może jest wiele części wymienionych , i moze specjalnej inwestycji nie wymaga...może. Trzeba go dokładnie zlustrować jak Cie interesi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy... Może sprawdź czy łożysko główki ramy nie jest zbyt luźno skręcone, pokombinuj też z regulacją zawieszenia, nic mądrzejszego teraz nie wymyśle :bigrazz:

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wczoraj troche majstrowałem przy odbiciu jest jakby troszke lepiej. Musze poczytać o tej regulacji całej i ustawić to jakoś.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam parę pytań odnośnie exc 525 2005r.

1. Zawias z przodu to WP 4860 14.18.7A.06. Ile wlać oleju na lagę? Po zlaniu starego oleju było go około 550-600ml. Czy 125mm od górnej krawędzi golenia będzie ok? Jeśli tak to wlewać go z zamontowaną sprężyną, i wciśniętą sztycą co zmniejszy ilość oleju przy takim samym stanie wysokości lustra oleju, czy wlewać bez tych fantów dzięki czemu po ich wsadzeniu lustro będzie wyżej (napewno się rozumiemy :icon_biggrin: )

2.Kolejna sprawa, odkręciłem dolną śrubę znajdującą się w amortyzatorze, dzięki temu wyciągnąłem sztycę, i wszystko przeczyściłem, gorzej było ze skręceniem tego ustrojstwa. Sądzę że trzeba mieć do tego specjalne przyrządy, ale poradziłem sobie za pomocą klucza pneumatycznego. Niby jest sztywno, a śruba jest mocno dokręcona, ale mam obawy że mogą się tam pojawić wycieki... Macie jakiś pomysł jak lepiej dokręcić tę śrubę?

3. Gaźnik... Wersja europejska, śrubka od regulacji benzyna-powietrze 1.25 obrotu. Luz na manetce gazu wyregulowany... I pytanie odnośnie iglicy, serwisówka podaje 3*from top, a jest 7 możliwości(7 rowków). Czy jeśli miałem 3 od dołu, a powinien być 3 od góry, mogło to skutkować dławieniem silnika po agresywnym dodaniu gazu, z wolnych obrotów? Czy kółka wózka przepustnicy można jakoś smarować, np oliwą do 2t. Dlaczego pytam, ponieważ na "szynach" wózka są widoczne ślady od tych kółek, powiedział bym nawet że są już małe rowki, a oryginalnie ściany gaźnika są idealnie płaskie... Boję się że przez takie drobnostki może dziać się coś niedobrego z tą przeklętą tytanową przegrodą znajdującą się na przepustnicy.

4. Czy górny martwe położenie tłoka GMP, przy którym można regulować zawory, jest za każdym razem gdy zablokuje wał śrubą od dołu silnika, czy co dwa obroty wału? I czy ta metoda z blokowaniem wału jest dokładna? Ostatnio zablokowałem tak wał i dźwigienki zaworów wydechowych były sztywne...

5. Widziałem że niektórzy forumowicze ustawiają luz 0.10mm zamiast 0.12, co to daje, czy dobre jest poprawianie fabryki w tym przypadku?

6. Wymiana oliwy. Czy po zlaniu ciepłego oleju mogę przekopać parę razy motocykl na odciętym zapłonie aby wywalić resztę syfu z układu, czy raczej jest to nie wskazane aby nie "urwać" filmu? Jeśli można tak zrobić to czy po zalaniu silnika nową oliwką musze tak samo przekopać parę razy na OFF, aby układ zassał oliwkę?

Najbardziej interesuje mnie sprawa oleju w amortyzatorach.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do tego zawiasu wchodzi dużo oleju, w serwisówce masz podane ile mm od górnej krawędzi, ale będzie to około 600ml. Zawias złożony, sztyca wciśnięta, sprężyna również włożona przy zalewaniu.

3. Ustaw iglice jak serwisówka podaje i jeśli bedzie dalej się dławił to kręć śrubą od składu mieszanki benzyna- powietrze.

4. Jeśli blokujesz wał śrubą do tego przeznaczoną to masz pewność że tłok jest w GMP i można regulować zawory.

5. Luzy zaworowe ustaw poprostu po środku zakresu tolerancji, niektórzy ustawiają przy dolnej granicy bo niby wtedy ciszej pracuja.

6. Bez żadnego przekopywania zlej stary olej, w tym czasie wymień dwa filtry, przeczyść sitko(śruba obok dźw. zmiany biegów), zalej litr nowego oleju, odpal na 20sekund żeby zaciągnął do filtrów, poczekaj 10min i zalewaj do stanu. Do kata wchodzi coś około 1,5litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...