Skocz do zawartości

Wymiana łożysk wahacza KTM EXC 2004.


Kovic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam luzy na tych łożyskach, szczególnie duże po lewej stronie.

 

Chcę sam zmienić łożyska, bo lubię grzebać.

 

Czy ktoś może mi ( i oczywiście innym szukającym ) napisać na co uważać podczas takiej operacji ?

Może ktoś się pokusi o jakiś mały poradnik albo podratuje linkiem.

 

Oczywiście googlałem oraz szukałem na forum. :lalag: :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz dobrego sprzętu a te łożyska od nowości nie były wymieniane to mozesz mieć problem. ja to robie na prasie ale kiedyś bez prasy tez robiliśmy i da się. ważne żebys to z głową robił , nie skatuj wahacza bo aluminium łatwo scharatać, znam takich co złamali wahacz przy próbie wybijania tych łożysk. skontroluj też pds-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz dobrego sprzętu a te łożyska od nowości nie były wymieniane to mozesz mieć problem. ja to robie na prasie ale kiedyś bez prasy tez robiliśmy i da się. ważne żebys to z głową robił , nie skatuj wahacza bo aluminium łatwo scharatać, znam takich co złamali wahacz przy próbie wybijania tych łożysk. skontroluj też pds-a.

Mam dostęp ( nie bezpośrednio ) do wszelakich narzędzi warsztatowych więc jak będzie problem z bieżniami do wyciągnę je na prasie.

 

Rozumiem że łożysko igiełkowe wypada samo, problem jest tylko z bieżnią ?

 

Lepiej brać All Balls czy Pivot Works ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bieznioa tez nie ma problemu bo zrobiona jest z blachy i mozna ja wydlubac, uwazac trzeba przy montazu bo lozyska trzeba idealnie prosto wcisnac - wlasciwy luz uzyskuja wlasnie po wcisnieciu ( prasa lub dluga sruba z podkladkami i nakretkami ).

No i smar na calej osi wahacza zeby nie przyrdzewial bo nawet mala ilosc rdzy znakomicie utrudnia demontaz.

Rowniez zwroc uwage na lozyska lacznikow z wahaczem i amorem - zwykle sa siadniete gdy wahacz ma luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Przemek, Przemek...

weź klucze nasadowe i przy ich pomocy delikatnie wybijaj stare łożyska, a na ich miejsce wbijaj nowe.

Możesz gniazdo łożyska przesmarować i wtedy nabijać. Najważniejsze jest to, żeby robić to delikatnie i precyzyjnie ustawić w bieżni. Jak już łożysko zacznie wchodzić równomiernie, to praktycznie jesteś w domu.

 

Tylko nie używaj siły na nowych łożyskach, możesz ją wykorzystać na starych, które będziesz wybijał ;)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalne podgrzewanie aluminium palnikiem gazowym to porabany pomysl.Tyle w tym temacie.

 

Nic natomiast nie przeszkadza zeby schlodzic lozysko w zamrazarce.

 

Bylo pytanie na temat All Balls .Kiedys owszem polecalem zestawy tej firmy ale moje ostatnie doswiadczenia pozwalaja stwierdzic ze lozyska wchodzace w zestawy tej firmy to maksymalne badziewie.

Najtansze,najbardziej tandetne chinskie lozyska sa uzyte,trwalosc jest kilkakrotnie nizsza w porownaniu do tego co fabrycznie Honda czy Yamaha uzywaja.

Reasumujac,polecam cos zrobione z prawdziwej stali i z prawdziwym smarem wysokiej jakosci.

All Balls-nie warte zachodu.Poszukaj czegos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jakiś czas temu wymieniałem w/w łożyska w swojej pomarańczy i najlepiej cenowo wyszedł orginał kupiony w SANCHEZIE (cały kpl. ok 250PLN), jak możesz to od razu wymień łożysko w PDS - koszt niewielki a będziesz miał spokój.

Podczas składania obyło sie bez drastycznych metod typu "podgrzewania" wszystko elegancko pasowało, troche więcej kłopotu było z demontażem ale tak jak wspominali przedmówcy kawałek dobrze dopasowanej

rurki i środka smarnego załatwił sprawę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Operacja trwa, na dziś wszystko rozmontowałem i wyciągnąłem łożyska wahacza.

 

Rodzi się kolejne pytanie - czy w otworze w silniku są jakieś tuleje czy łożyska ?

 

Aha, kupiłem zestaw All Balls - wychodzi na to że po całej operacji zostanie kilka części - czy zestawy są " bogatsze " z powodu pasowania do kilku motocyklów ?

 

 

 

Operacja trwa, na dziś wszystko rozmontowałem i wyciągnąłem łożyska wahacza.

 

Rodzi się kolejne pytanie - czy w otworze w silniku są jakieś tuleje czy łożyska ?

 

Aha, kupiłem zestaw All Balls - wychodzi na to że po całej operacji zostanie kilka części - czy zestawy są " bogatsze " z powodu pasowania do kilku motocyklów ?

 

 

Dobra, sam sobie odpowiem bo może komuś kiedyś się przyda.

 

Zestawy są bogatsze - jest więcej elementów.

 

W silniku jest sam przelot bez żadnych tulejek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...