Kovic Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Witam. Mam luzy na tych łożyskach, szczególnie duże po lewej stronie. Chcę sam zmienić łożyska, bo lubię grzebać. Czy ktoś może mi ( i oczywiście innym szukającym ) napisać na co uważać podczas takiej operacji ? Może ktoś się pokusi o jakiś mały poradnik albo podratuje linkiem. Oczywiście googlałem oraz szukałem na forum. :lalag: :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Jak juz to robisz, to skontroluj czy tylne zawieszenie nie ma tez jakichś luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kovic Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Jak juz to robisz, to skontroluj czy tylne zawieszenie nie ma tez jakichś luzów. Właśnie chodzi o luzy na łożyskach wahacza czyli na tylnym zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 jeśli nie masz dobrego sprzętu a te łożyska od nowości nie były wymieniane to mozesz mieć problem. ja to robie na prasie ale kiedyś bez prasy tez robiliśmy i da się. ważne żebys to z głową robił , nie skatuj wahacza bo aluminium łatwo scharatać, znam takich co złamali wahacz przy próbie wybijania tych łożysk. skontroluj też pds-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kovic Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 jeśli nie masz dobrego sprzętu a te łożyska od nowości nie były wymieniane to mozesz mieć problem. ja to robie na prasie ale kiedyś bez prasy tez robiliśmy i da się. ważne żebys to z głową robił , nie skatuj wahacza bo aluminium łatwo scharatać, znam takich co złamali wahacz przy próbie wybijania tych łożysk. skontroluj też pds-a. Mam dostęp ( nie bezpośrednio ) do wszelakich narzędzi warsztatowych więc jak będzie problem z bieżniami do wyciągnę je na prasie. Rozumiem że łożysko igiełkowe wypada samo, problem jest tylko z bieżnią ? Lepiej brać All Balls czy Pivot Works ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Z bieznioa tez nie ma problemu bo zrobiona jest z blachy i mozna ja wydlubac, uwazac trzeba przy montazu bo lozyska trzeba idealnie prosto wcisnac - wlasciwy luz uzyskuja wlasnie po wcisnieciu ( prasa lub dluga sruba z podkladkami i nakretkami ). No i smar na calej osi wahacza zeby nie przyrdzewial bo nawet mala ilosc rdzy znakomicie utrudnia demontaz. Rowniez zwroc uwage na lozyska lacznikow z wahaczem i amorem - zwykle sa siadniete gdy wahacz ma luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 oj Przemek, Przemek... weź klucze nasadowe i przy ich pomocy delikatnie wybijaj stare łożyska, a na ich miejsce wbijaj nowe. Możesz gniazdo łożyska przesmarować i wtedy nabijać. Najważniejsze jest to, żeby robić to delikatnie i precyzyjnie ustawić w bieżni. Jak już łożysko zacznie wchodzić równomiernie, to praktycznie jesteś w domu. Tylko nie używaj siły na nowych łożyskach, możesz ją wykorzystać na starych, które będziesz wybijał ;) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Powodzenia w wbijaniu nasadką łożysk igiełkowych, już lepszym wyjściem jest mieć odp. średnicy rure. Stare łożyska lepiej i szybciej wydłubać niż wybijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek85 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Można podgrzać wahacz jakimś palnikiem gazowym a łożysko przed montażem schłodzić w zamrażalce. Może to się wydawać śmieszne ale działa. Na stronie pivot works masz filmiki instruktażowe pooglądaj sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Lokalne podgrzewanie aluminium palnikiem gazowym to porabany pomysl.Tyle w tym temacie. Nic natomiast nie przeszkadza zeby schlodzic lozysko w zamrazarce. Bylo pytanie na temat All Balls .Kiedys owszem polecalem zestawy tej firmy ale moje ostatnie doswiadczenia pozwalaja stwierdzic ze lozyska wchodzace w zestawy tej firmy to maksymalne badziewie. Najtansze,najbardziej tandetne chinskie lozyska sa uzyte,trwalosc jest kilkakrotnie nizsza w porownaniu do tego co fabrycznie Honda czy Yamaha uzywaja. Reasumujac,polecam cos zrobione z prawdziwej stali i z prawdziwym smarem wysokiej jakosci. All Balls-nie warte zachodu.Poszukaj czegos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sillyboy Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Witam, jakiś czas temu wymieniałem w/w łożyska w swojej pomarańczy i najlepiej cenowo wyszedł orginał kupiony w SANCHEZIE (cały kpl. ok 250PLN), jak możesz to od razu wymień łożysko w PDS - koszt niewielki a będziesz miał spokój. Podczas składania obyło sie bez drastycznych metod typu "podgrzewania" wszystko elegancko pasowało, troche więcej kłopotu było z demontażem ale tak jak wspominali przedmówcy kawałek dobrze dopasowanej rurki i środka smarnego załatwił sprawę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kovic Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Operacja trwa, na dziś wszystko rozmontowałem i wyciągnąłem łożyska wahacza. Rodzi się kolejne pytanie - czy w otworze w silniku są jakieś tuleje czy łożyska ? Aha, kupiłem zestaw All Balls - wychodzi na to że po całej operacji zostanie kilka części - czy zestawy są " bogatsze " z powodu pasowania do kilku motocyklów ? Operacja trwa, na dziś wszystko rozmontowałem i wyciągnąłem łożyska wahacza. Rodzi się kolejne pytanie - czy w otworze w silniku są jakieś tuleje czy łożyska ? Aha, kupiłem zestaw All Balls - wychodzi na to że po całej operacji zostanie kilka części - czy zestawy są " bogatsze " z powodu pasowania do kilku motocyklów ? Dobra, sam sobie odpowiem bo może komuś kiedyś się przyda. Zestawy są bogatsze - jest więcej elementów. W silniku jest sam przelot bez żadnych tulejek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Litosci,wszystko tylko nie All Balls. :icon_rolleyes: Kup sobie od razu nastepny zastaw jako ze bedziesz wkrotce zmuszony to zrobic jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.