Skocz do zawartości

Żegnaj włoszczyzno – Witaj japoński pokemonie.


navaho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja Aprilia powiedziała w końcu nie i wylądowała na dłużej u mechanika.

Ponieważ organicznie nie jestem w stanie przeżyć sytuacji nieposiadania w garażu motocykla, nastąpiła szybsza od światła decyzja, jeszcze szybsza pacyfikacja koleżanki małżowinki i w stajence pojawił się nowy konik.

Z mojego punktu widzenia wybór mógł być tylko jeden a właściwie R1. :crossy:

Powiem wam, że myślałem, że posiadam dobry motocykl, ale ten erłanik, pomimo jakby trochę zabawkowego wyglądu (szczególnie w moim malowaniu) to jednak jest 180 kilo/koni czystej adrenaliny.

Falco chyba tylko pod względem hamulców może się porównać z r1.

Tylko ta pogoda..... pojeździłem może trzy dni a tu zima w środku sezonu – skandal.

Może ktoś ma na zbyciu chociaż 80 km suchego, krętego asfaltu o temperaturze powyżej 20 stopni.

 

Pozdrawiam po japońsku :notworthy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie :buttrock:

Co do odczuć to mogę tylko opisać "pierwsze wrażenia" ponieważ nie objeździłem jeszcze dobrze r1.

1.Pozycja na r1 bardziej "do przodu" niż w aprilii, mam wręcz wrażenie, że nie jadę motocyklem tylko lecę nad asfaltem. Żeby w ogólne zobaczyć zegary trzeba wręcz pochylić głowę. W połaczeniu z niezwykłą zwinnością i lekkością r1 daje to niesamowite odczucia.

2. Zawieszenie w Falco (mam fabryczne) jest dość miękkie - w r1 jest nieco bardziej twardo ale to wg. mnie tylko plus. Prowadzenie w zakrętach to majstersztyk moto robi dokładnie to co chcesz i jest stabilne jakbyś jechał po szynach. Sprzęgło antyhoppingowe to super wynalazek i znacznie zwiesza zaufanie do moto. V-ka aprili hamuje tak mocno, że trzeba uważać przy dużych redukcjach na większej szybkości.

3. Silnik aprilii ciągnie od samego dołu ale r1 tak szybko wkręca się na obroty, że nie ma prawa być gorsza. Nie zauważyłem , żadnej dziury w mocy przy niższych obrotach a od 10 tys czuję że mam w nadgarstku po prostu odrzutowiec. Trzeba uważać bo nie wiadomo kiedy się to dzieje a tu nagle 1,8 zł na budziku a ze wzglądu na super aerodynamikę praktycznie tego nie czuć. Silnik r1 znacznie szybciej się nagrzewa - dosłownie kilka chwil 60 stopni i można ruszać w falco trwa to znacznie dłużej.

4. Skrzynia biegów w yamasze jest bardziej precyzyna. Wadą falco jest dość ciężko działająca klamka sprzęgła w r1 z kolei klamka chodzi lżej ale jest daleko od dłoni a regulacji brak(muszę dokupić klamki).W Falco praktycznie każde naciśnięcie hamulca wiąże się z koniecznością redukcji (V-ka) , rzędowy silnik r1 jest dużo bardziej elastyczny i nie trzeba się tak nawajchować.

5. Hamulce oba moto mają doskonałe - brembo w aprili zatrzymują to moto w miescu a r1 ma równie dobre, dodatkowy plus to fabryczny stalowy oplot w r1.

 

Bałem się trochę tych prawie 190 koni erłana ale ta moc jest pod pełną kontrolą, nie ma mowy (przy rozumnym manipulowaniu palnikiem) o np. niechcianych wheelie czy uślizgach tyłu.

 

P.S. zaznaczam, że Falco to nie RSV nie jest typowo sportowym motocyklem. Porównanie rsv i r1 wypadło by pewnie nieco inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R1 to typowy sport więc nie ma się co dziwić że wypada lepiej pod względem osiągów i poręczności w stosunku do Falco.

 

Przymierzam się do kupna RSV Mille od 2004r i jestem bardzo ciekaw jak wypada w porównaniu do rzędówek ze swoich lat. Ma ktoś może takie doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o wygląd tej R1 to moim skromnym zdaniem najładniejszy ścig jaki kiedykolwiek został wyprodukowany!

 

A widziales takie 1098 na zywo? Japonski odlew wymieka. Nie tylko pod wzgladem wygladu ale i charatketra :biggrin:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie

 

nawet 999 lub 749 na żywo robi mega wrażenie że nie przejdziesz obok nie zatrzymując sią

 

a obok R1??ja nawet nie zerknę,ale tak to już jest że jeden zbiera znaczki a drugi klej po znaczkach

 

a jeśli chodzi o silniki to dzis w na moto gp Australii była prezentacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak desmo to desmo - zastanawiałem się nad ducem, ale wszystko zależy od możliwości i warunków "lokalnych".

Ducata trzeba porządnie i często serwisować.

W mojej okolicy nikt tego nie robi, tak więc "skazany" zostałem na bardziej popularny sprzęt.

Poza tym na świecie jest tylko jeden człowiek który potrafi jeździć na ducati i to chyba nie jestem ja :icon_razz:

Co do wyglądu r1 i 1098 to........ o gustach się nie dyskutuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak desmo to desmo - zastanawiałem się nad ducem, ale wszystko zależy od możliwości i warunków "lokalnych".

Ducata trzeba porządnie i często serwisować.

W mojej okolicy nikt tego nie robi, tak więc "skazany" zostałem na bardziej popularny sprzęt.

Poza tym na świecie jest tylko jeden człowiek który potrafi jeździć na ducati i to chyba nie jestem ja :icon_razz:

Co do wyglądu r1 i 1098 to........ o gustach się nie dyskutuje.

 

 

Ja ze szlyszenia znam dwoch Stoner i Haga :D

 

moim zdaniem R1 to fajny sprzet wygladowo i sa inne ktore mi sie o wiele bardziej podobaja :) mi nie do konca sie podoba dzwiek 4R :) ale to tylko gust. wazne ze tobie sie podoba

 

gratki :D

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...