cebulasXT Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Witam chce się dowiedzieć jakie są wady i zalety rozrządu desmodronicznego takiego jak jest montowany w ducati. W porównaniu to standartowej regulacji za pomocą płytek. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 (edytowane) Może to śmieszne, ale nigdy nie mierzyłem/regulowałem rozrządu tradycyjnego, a desmo owszem :D Nie wiem jaka jest różnica. Może taka, że w desmo masz luzy otwierające i zamykające, a w normalnym tylko jedne, więc w desmo masz więcej pomiarów i roboty, no i więcej płytek. Czy ma jakieś wady? Nie wiem. pozdr Edytowane 12 Października 2009 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Wady takie, że jest drozszy w produkcji i serwsie, co juz Juriuszi napisał. Jego zalety to to, że pozwala precyzyjnie sterowac rozrządem przy bardzo wysokich obrotach.Nie ma opoznien wynikających z pracy sprężyn zaworowych bo ten rozrzad opiera sie na otwieraniu i zamykaniu zaworów siłą krzywek a nie sila spręzyn. Sa tam sprezyny ustalające chyba, ale zasadniczy docisk robią krzywki i cisnienie w cylindrze. To tyle co wiem na jego temat. Jak sie gdzies myle, to o p[oprawke prosze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 http://www.motogen.pl/artykuly/porady/rozr...desmo,art7.html Tu jest fajnie opisana zasada działania i najważniejsze zalety tego rozrządu. Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Jesli ktos uważa to za wadę to desmo jest głosniejsze od tradycyjnego rozrządu. Czy droższe w serwisie to bym polemizował. Właściwie poza kosztami produkcji to wad nie widzę. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 O serwisie miałem na myśli ew. awarie czy wymiany elementów. Gdyby tak połączyc rozrząd desmo, z napędem wałków kołami zębatymi, to mamy rozrząd praktycznie niezniszczalny.I ile obrotów mogłby taki silnik wykręcać bez ryzyka zetknięcia sie tłoka z zaworem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 O serwisie miałem na myśli ew. awarie czy wymiany elementów. Gdyby tak połączyc rozrząd desmo, z napędem wałków kołami zębatymi, to mamy rozrząd praktycznie niezniszczalny.I ile obrotów mogłby taki silnik wykręcać bez ryzyka zetknięcia sie tłoka z zaworem. desmosedici RR ma napęd rozrzadu realizowany kołami zębatymi Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 (...) w desmo masz luzy otwierające i zamykające, a w normalnym tylko jedne, więc w desmo masz więcej pomiarów i roboty, no i więcej płytek. tak do końca nie byłem pewny, ale z powyższego cytatu wynika iż pytający znajduje się w okolicy stwierdzenia "co ma piernik do wiatraka" - a desmo do płytek (skoro są i tu, i tu) generalnie temat kwalifikuje się do oczyszczalni, a pytający do odesłania do wujka gógla :P jsz ps. jeśli już, to rozrząd desmodroMiczny Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Wady takie, że jest drozszy w produkcji i serwsie, co juz Juriuszi napisał. Jego zalety to to, że pozwala precyzyjnie sterowac rozrządem przy bardzo wysokich obrotach.Nie ma opoznien wynikających z pracy sprężyn zaworowych bo ten rozrzad opiera sie na otwieraniu i zamykaniu zaworów siłą krzywek a nie sila spręzyn. Sa tam sprezyny ustalające chyba, ale zasadniczy docisk robią krzywki i cisnienie w cylindrze. To tyle co wiem na jego temat. Jak sie gdzies myle, to o p[oprawke prosze ;) Właśnie chyba nie, zasadnichy docisk robią sprężyny, a krzywka "pogania" bo po co miałyby być wtedy jakiekolwiek luzy. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 (edytowane) Te sprężyny agrafkowe które "przytrzymuja" dźwignie sa bardzo istotne. I wbrew pozorom są dość twarde. Luzy są konieczne ze względu na rozszezalność temperaturową elementów. Edytowane 12 Października 2009 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 (edytowane) http://www.motogen.pl/artykuly/porady/rozr...desmo,art7.html obadaj fotki tego rozrządu. Widać tam tylko sprezyny skretne trzymające dzwignie. Sam zawór "lata" tylko pomiedzy popychaczami, ewentualnie ma swoją sprezyne pomocniczą. Edytowane 12 Października 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Właśnie chyba nie, zasadnichy docisk robią sprężyny, a krzywka "pogania" bo po co miałyby być wtedy jakiekolwiek luzy. no wlasnie, ze sa minimalne, np. rzedu 0,00-0,05 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Października 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Dość ładnie pokazana procedura regulacji luzów zaworowych w rozrządznie desmo: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) Rozrząd Desmo ma już prawie 100 lat. Oczywiście Angol to wymyślił dawno, dawno temu, ale nie opatentował na czas i hołota podebrała pomysł. :icon_mrgreen: Kup aktualny numer miesięcznika Automobilista. Tam jest akurat cały art. na Desmo wraz z różnymi rozwiązaniami tego pomysłu. A jakie ma zalety dla zwykłego użytkownika motocykli takiego jak Ty, ja czy kogokolwiek na tym forum? A żadnych zalet nie ma. Za to ma wady, jak wyżej ktoś pisał - koszty wytworzenia, koszty utrzymania itp. Taki Desmo może przydaje się na torze wyścigowym lub do szpanu (w formie napisu na owiewkach "desmo") wśród kumpli a w praktyce nic nie zyskujesz na tym urządzeniu. Zresztą 1/3 ludzi którzy jeżdżą Ducatami zapewne nie ma pojęcia co to w ogóle jest Desmo w ich motocyklach, wiedzą tylko że fajnie się nazywa i dodaje "+10" do lansu. Tak jak 1/3 harleyofcóf nie wie ile cylindrów jest w silniku V2. Ale "+10" do lansu się należy. :icon_mrgreen: :banghead: :banghead: Edytowane 13 Października 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 no wlasnie, ze sa minimalne, np. rzedu 0,00-0,05 no niezupełnie. W silnikach desmoquattro luzy zamykajace sa znacznie wieksze. Dla przykładu podaje luzy sla 916. Tappet clearances (with engine cold) Mounting values: Opening rocker arm Intake: 0.13-0.18 mm Exhaust: 0.18-0.23 mm Closing rocker arm Intake: 0.13-0.18 mm Exhaust: 0.08-0.13 mm Control values: Opening rocker arm Intake: 0.05-0.18 mm Exhaust: 0.05-0.23 mm Closing rocker arm Intake: 0.13-0.25 mm Exhaust: 0.08-0.20 mm I wcale nie zgadzam się z twierdzeniem że obsługa takiego rozrzadu jest droższa od klasycznego. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.