Skocz do zawartości

Rozrząd desmodroniczny


cebulasXT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może to śmieszne, ale nigdy nie mierzyłem/regulowałem rozrządu tradycyjnego, a desmo owszem :D Nie wiem jaka jest różnica. Może taka, że w desmo masz luzy otwierające i zamykające, a w normalnym tylko jedne, więc w desmo masz więcej pomiarów i roboty, no i więcej płytek.

Czy ma jakieś wady? Nie wiem.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady takie, że jest drozszy w produkcji i serwsie, co juz Juriuszi napisał.

Jego zalety to to, że pozwala precyzyjnie sterowac rozrządem przy bardzo wysokich obrotach.Nie ma opoznien wynikających z pracy sprężyn zaworowych bo ten rozrzad opiera sie na otwieraniu i zamykaniu zaworów siłą krzywek a nie sila spręzyn. Sa tam sprezyny ustalające chyba, ale zasadniczy docisk robią krzywki i cisnienie w cylindrze.

To tyle co wiem na jego temat. Jak sie gdzies myle, to o p[oprawke prosze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos uważa to za wadę to desmo jest głosniejsze od tradycyjnego rozrządu.

 

Czy droższe w serwisie to bym polemizował.

 

Właściwie poza kosztami produkcji to wad nie widzę.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O serwisie miałem na myśli ew. awarie czy wymiany elementów.

Gdyby tak połączyc rozrząd desmo, z napędem wałków kołami zębatymi, to mamy rozrząd praktycznie niezniszczalny.I ile obrotów mogłby taki silnik wykręcać bez ryzyka zetknięcia sie tłoka z zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O serwisie miałem na myśli ew. awarie czy wymiany elementów.

Gdyby tak połączyc rozrząd desmo, z napędem wałków kołami zębatymi, to mamy rozrząd praktycznie niezniszczalny.I ile obrotów mogłby taki silnik wykręcać bez ryzyka zetknięcia sie tłoka z zaworem.

desmosedici RR ma napęd rozrzadu realizowany kołami zębatymi

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) w desmo masz luzy otwierające i zamykające, a w normalnym tylko jedne, więc w desmo masz więcej pomiarów i roboty, no i więcej płytek.

 

tak do końca nie byłem pewny, ale z powyższego cytatu wynika iż pytający znajduje się w okolicy stwierdzenia "co ma piernik do wiatraka" - a desmo do płytek (skoro są i tu, i tu)

generalnie temat kwalifikuje się do oczyszczalni, a pytający do odesłania do wujka gógla :P

jsz

 

ps. jeśli już, to rozrząd desmodroMiczny

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady takie, że jest drozszy w produkcji i serwsie, co juz Juriuszi napisał.

Jego zalety to to, że pozwala precyzyjnie sterowac rozrządem przy bardzo wysokich obrotach.Nie ma opoznien wynikających z pracy sprężyn zaworowych bo ten rozrzad opiera sie na otwieraniu i zamykaniu zaworów siłą krzywek a nie sila spręzyn. Sa tam sprezyny ustalające chyba, ale zasadniczy docisk robią krzywki i cisnienie w cylindrze.

To tyle co wiem na jego temat. Jak sie gdzies myle, to o p[oprawke prosze ;)

 

Właśnie chyba nie, zasadnichy docisk robią sprężyny, a krzywka "pogania" bo po co miałyby być wtedy jakiekolwiek luzy.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te sprężyny agrafkowe które "przytrzymuja" dźwignie sa bardzo istotne. I wbrew pozorom są dość twarde.

Luzy są konieczne ze względu na rozszezalność temperaturową elementów.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/rozr...desmo,art7.html obadaj fotki tego rozrządu. Widać tam tylko sprezyny skretne trzymające dzwignie. Sam zawór "lata" tylko pomiedzy popychaczami, ewentualnie ma swoją sprezyne pomocniczą. Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd Desmo ma już prawie 100 lat. Oczywiście Angol to wymyślił dawno, dawno temu, ale nie opatentował na czas i hołota podebrała pomysł. :icon_mrgreen:

 

Kup aktualny numer miesięcznika Automobilista. Tam jest akurat cały art. na Desmo wraz z różnymi rozwiązaniami tego pomysłu.

 

 

A jakie ma zalety dla zwykłego użytkownika motocykli takiego jak Ty, ja czy kogokolwiek na tym forum? A żadnych zalet nie ma. Za to ma wady, jak wyżej ktoś pisał - koszty wytworzenia, koszty utrzymania itp. Taki Desmo może przydaje się na torze wyścigowym lub do szpanu (w formie napisu na owiewkach "desmo") wśród kumpli a w praktyce nic nie zyskujesz na tym urządzeniu. Zresztą 1/3 ludzi którzy jeżdżą Ducatami zapewne nie ma pojęcia co to w ogóle jest Desmo w ich motocyklach, wiedzą tylko że fajnie się nazywa i dodaje "+10" do lansu. Tak jak 1/3 harleyofcóf nie wie ile cylindrów jest w silniku V2. Ale "+10" do lansu się należy. :icon_mrgreen: :banghead: :banghead:

 

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, ze sa minimalne, np. rzedu 0,00-0,05

no niezupełnie. W silnikach desmoquattro luzy zamykajace sa znacznie wieksze.

Dla przykładu podaje luzy sla 916.

 

 

 

Tappet clearances

(with engine cold)

Mounting values:

Opening rocker arm

Intake:

0.13-0.18 mm

Exhaust:

0.18-0.23 mm

Closing rocker arm

Intake:

0.13-0.18 mm

Exhaust:

0.08-0.13 mm

Control values:

Opening rocker arm

Intake:

0.05-0.18 mm

Exhaust:

0.05-0.23 mm

Closing rocker arm

Intake:

0.13-0.25 mm

Exhaust:

0.08-0.20 mm

 

I wcale nie zgadzam się z twierdzeniem że obsługa takiego rozrzadu jest droższa od klasycznego.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...