Skocz do zawartości

Płyn hamulcowy


Koyot_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dałem motocykl do drobnych napraw, przy okazji odpowietrzanie hamulca. Tylko, że mechanik tak mi elegancko odpowietrzył hamulec, że zapomniał dolać płynu i w oczku nie ma w ogóle płynu:] Wiem, że do zbiorniczka trzeba nalać dot3 lub dot4. Czy można rozpoznać te płyny po kolorze, i czy zmieszanie ich czymś grozi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Mieszać można, teoretycznie, chociaż DOT 3 pomyślany jest do starych układów hamulcowych, więc po diabła mieszać go z DOT 4? Jak powie, jaki ma motocykl, to mu się powie, jaki ma płyn dolać.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej śmiało dot 4 .I zmień mechanika.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Czekajcie, bo jak ma moto z lat 70-tych to tam często lali właśnie DOT 3.

A do autora, kopnij się do motocykla i zerknij na dekiel pojemnika płynu hamulcowego, zwykle grawerowany jest napis, jaki płyn ma być lany.

Poza tym na przyszłość poczytaj zasady Forum i zadawaj pytania konkretnie - jaki motocykl, jaki rok itd, bo idzie się sfrustrować...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi coś takiego przyszło do głowy..

może płynu hamulcowego jest tyle, że jest powyzej "oczka" i dlatego nie widać pęcherzyka powietrza i wydaje się, jakby nie było płynu.. tak rozważam bo jakoś nie potrafie sobie wyobrazić wymiany płynu bez wlewania nowego : :wink:

 

a jak nie to tak jak przedmówcy:

 

najpewnie jest nabite jaki ma być płyn na dekielku zbiorniczka płynu i tego raczej sie trzymać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekajcie, bo jak ma moto z lat 70-tych to tam często lali właśnie DOT 3.

Bo w latach 70 nie bylo jeszcze DOT 4. A rozni sie on od DOT 3 wylacznie wyzsza temperatura wrzenia i zmiana z DOT3 na DOT4 wyjdzie na zdrowie uzytkownikowi bo bedzie trudniej zagotowac plyn podczas ostrej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zdejmij pokrywkę i zobacz ile tego płynu tam jest naprawdę. Jak jest świeży płyn i zalany na full to w oczku będzie wyglądało jakby nic tam nie było bo jest przeźroczysty i takie wrażenie optyczne robi.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...