Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info.

 

Silnik ma po 10 bar na cylindrach równo (sprawdzone dwu krotnie przez mechanika)

Przebieg 23 900 mil udokumentowany. (chyba że wydruk jest lipny)

 

Proszę o poradę bo jest to mój pierwszy HD i jestem jeszcze zielony, a ze specami u nas krucho Jeden mówi że ten typ tak ma drugi jeszcze inaczej.

Co należy sprawdzić!!!!!! Nie zadowala mnie praca jako taka, chciałbym żeby tak jak piszesz silnik był dosmarowany czy to na minerale czy na syntetyku i nie było żadnych stuków.

Szczególne że AMS jest ogólnie polecany nawet do evo z większym przebiegiem.

 

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazik.

Skoro ja Ci pisze o cisnieniu oleju a raczej jego braku to po ki ciul Twój mechanik sprawdza Ci cisnienie w cylindrach?

Co ma piernik do wiatraka? :)

 

Ten typ tak ma?

Czyli co? Ma stukać?

Podłącz czujnik ciśnienia oleju i je zmierz wtedy dowiesz się czy faktycznie jest za małe tak jak ja to sugeruję.

Sprawdz jeszcze filterek pod srubką w okolicach pompy oleju - moze sie zapchał i nie puszcza dalej............

Mozesz tez zalac spowrotem minerał i katowac go dalej, ale dla mnie ten silnik jest do duzego przeglądu i tyle.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok nie zrozumiałem z tym ciśnieniem.

 

Nie zamierzam stosować pół środków, dlatego się namolnie dopytuję, bo nie chcę żeby ktoś mi coś spie....ył w silniku. ( niestety z tego co widać nie mogę w ufać mech. :( ).

Sprawdzę jak sugerujesz.

Jeszcze raz dzięki.



Dociekając dalej.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku?
Poszukałem na forum i znalazłem że.
50 PSI zimny to za dużo - a ile to prawidłowo.
8-10 a nawet 12 psi to ciśnienie normalne na ciepłym silniku.
6 kwalifikuje do przeglądu.
Proszę o weryfikację jeżeli coś źle odczytałem.

A przy jakim ciśnieniu zapala się lampka oleju, czy ktoś może sprawdził?
Poszperałem również w serwisówce ale nic nie znalazłem.

Chciałbym wiedzieć zanim zacznę sprawdzać i zastanawiać się czy jest dobrze czy źle,zgodnie z Twoją sugestią Fisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazik, ciśnienie oleju sprawdza się na ciepłym, jak zalejesz SAE60 i sprawdzisz go na zimno przy 5 st.C to będziesz miał więcej niż 50 PSI (pod warunkiem, że pompa da radę, może po prostu nie przepchnąć i ściąć klin na zębatce)...

 

Kontrolka zapala się przy 3 PSI.

 

Na wolnych (przy 900-1000 RPM) ciśnienie nie powinno spadać poniżej 10 PSI, na wyższych obrotach nie powinno być niższe niż 20 PSI. Poniżej tych wartości jest bardzo źle...

 

Zacznij od sprawdzenia, a potem będziemy główkować...

 

Jeszcze jedno - laski popychaczy masz normalne, czy regulowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam problem. Chcę zmienić kierunki w moim Ironie 883 z US na EU. Na te ledowe, tylko problem jest w tym, że amerykańskie mają 3 przewody-kabelki, a europejskie kiedunkowskazy mają już 4 kabelki. I pytanie brzmi: czy żeby podłączyć europejskie kierunki muszę zmieniać całą instalację na 4-przewodową, przeprogramowywać komputer i cos jeszcze, czy moze istnieje jakiś adapter do podłączenia pod przewody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może problem jest, że mechanik niedokładnie wykonał procedurę ustawiania lasek - zawory wydechowe trzeba zrobić dokładnie...

 

Pełny zakres to około 5mm. Dokładnosć ustawienia to około 1 mm.

Da sie to zrobic niedokładnie?

Ale da sie to zrobić źle - nie mając o tym pojęcia - a tego nie wziałem pod uwage, zakładając, ze MECHANIK wie co robi...

Wiecie jak to jest - coś co z opisu wygląda na "zepsute" jest takie i owszem, ale ze wzgledu na bład mechanika.

Może nalezałoby jeszcze zweryfikować to ustawienie???

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawić popychacze poprawnie. Wiem na pewno że przed oddaniem do przeglądu i wymiana oleju nic nie stukało i motocykl pracował cicho (słuchając dźwięków wydobywających się z silnika).

 

Wczoraj wyczyściłem filterek o którym pisałeś Fisu (był brudny to fakt) ale nie pomogło, rozgrzałem silnik i mam wrażenie że jeszcze głośniej stuka. (może to tylko wrażenie)

Jutro spróbuje zmierzyć ciśnienie jak namierzę gdzieś czujnik do pomiaru (myślałem że będzie to prosta sprawa ale okazało się że nie)

 

Dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym kraju posiadanie narzedzi jest luksusem. Tu wszystko załatwia sie "uchem Pana Kazia" i nosem "cioci Wandzi" - tak wiec moze być cięzko.

Autoryzowane servisy mają narzedzia - bo muszą je mieć, z racji audytów.

Taki kraj... :)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis, pisząc niedokładnie miałem na myśli procedurę ustawiania a nie samo ustawienie...

 

A w przypadku zaworów wydechowych (a przedniego cylindra jakby bardziej, nie wiem czemu) trzeba przeprowadzić ustawianie z dużym wyczuciem, każde pójście na skróty wróci jako stuki... Tak przynajmniej zaobserwowałem...

 

Fazik, proponuję zakup manometru do pomiaru ciśnienia i zamontowanie na stałe - są wersje montowane zamiast śruby filterka od rozrządu, jest tego pełno wersji w aftermarkecie. To w zupełności wystarczy do wstępnej diagnozy...

 

Konradook, który rocznik? Trzeba zobaczyć w schematach, do czego te przewody, może po prostu nie trzeba ich podpinać. Kierunki ori czy aftermarket?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz - nawet pisac trzeba dokładnie... :biggrin:

 

Trzeba - w dewiacjach jest wtret na ten temat -chodzi o budowe układu OEM HD - S&S ma to inaczej i tu nie trzeba... :biggrin:

Jak silnik jest dobry - to nie ma znaczenia który trzeba robić dokładnie - wszystkie robisz tak samo... czyli około 1 mm.

Ten wydech I baniaka - wymagający wiekszego skupienia - deska ratunkowa przed odwleczeniem duzego przeglądu - aby nie napisac remontu... generalnie tą sztuczkę nalezałoby dokładnie opisac bo to jest bardziej "knyf" niż prawidłowe działanie, szczególnie że przy pewnych zabiegach mozna se zawory załatwić... generalnie ja nie polecam. Powinno być NORMALNIE, a nie - podpieranie drzwi miotłą.

 

Jak kupowac to dobry manometr - a takich to już jest kilka - 1 czy tam 2 na rynku.

Montuje to namietnie w praktycznie kazdym sprzecie ktory ode mnie wyjeżdza - myslę ze warto widziec, gdy coś sie zaczyna dziać z silnikiem ,a nie jak już sie zadzieje... bo potem jest tak jak tu - maj i... DUPA... :wink:

Ale jest jak piszesz...

Nooo Wally - rośniesz... fajnie. Coraz mniej bładzenia po omacku... bo 2 lata temu to... :spam:

 

 

Konradook- nie raczył nawet napisac czy przednie czy tylne, zero szczegółow... - wiec post olałem... :cool:

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę po rozeznaniu wstępnego rynku że pewnie szybciej kupię manometr i zamontuję niż sprawdzę.

 

Czy wiecie może jaki to jest gwint.

Rozumiem że filterek wraz ze sprężyną ma zostać a śruba ma być zastąpiona manometrem.

Czy jakiś konkretny polecacie !!!!!!

 

Co do ustawienia lasek popychaczy to dowiedziałem się że zostały ustawione (powiedzmy jak to Fisu pisałeś na ucho pana Kazia)

Więc pewnie luz jest większy niż 1mm (tak rozumiem to stwierdzenie)

Pytanie gdzie mogę znaleźć dane do procedury ustawienie regulowanych popychaczy!!!!

Czy mając procedurę (krok po kroku) mogę zrobić to sam czy wymaga to dużej wiedzy i wprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazik, nie luz, a zakres roboczy... Luzu ma nie być, czy też w tej sytuacji jest niemierzalny, ale sprawdza się to organoleptycznie.

 

http://www.sscycle.com/tech-info/pushrod-adjustment-guide/

http://www.sscycle.com/files/5113/9241/5931/106-6046_adjustable_pushrods.pdf

 

Wczytaj się dokładnie i reguluj krok po kroku, jak będzie klepać, zrzucaj oba z cylindra i ustaw jeszcze raz...

Jeśli masz wątpliwości, poproś o pomoc kogoś, kto ma pojęcie - nie jest to skomplikowane, ale wymaga zrozumienia jak działa układ i co konkretnie robią kolejne kroki ustawiania oraz wymaga wyczucia...

 

Fis, zastanawiając się nad ustawianiem zaworu wydechowego przedniego cylindra, wychodzi mi że myk wynika z tego, że jego lifter jest na końcu linii olejowej lifterów - czyli wszystkie inne muszą być też dobrze zrobione. Idąc dalej tym tropem, jeśli któryś z lifterów będzie walnięty i zacznie upuszczać ciśnienie oleju, wszystkie następne dostaną po tyłku z powodu niedosmarowania... A i w normalnym użytkowaniu jest to najsłabszy punkt hydrauliki - dostaje olej na końcu i najmniej przy starcie i przy zagrzaniu... Popraw mnie, jeśli się mylę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...