Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Aaa jednak :) Fisu w temacie o chłodnicy oleju pisał że najbardziej optymalna temperatura oleju to około 100 stopni C, ale myśle że jak jest 90 i wiecej to jest ok :) 180 daje 82 stopnie, a to jest chyba już akceptowalne, ale chyba najlepiej jak temperatury są w przedziale 90-110 C w silnikach chłodzonych powietrzem.

 

Trochę poszperałem i poeksperymentowałem, więc napiszę, bo może się to komuś przyda, ale to się tyczy tylko slników Evo. Ja mam aftermarketowy silnik o pojemności 100 cali i co prawda nie mam manuala do niego ale spojrzałem do manuala do 100-calowej Ultimy i jest tam napisane, że "typowe tenperatury oleju silnikowego to 165-205F i nie powinny być przekraczane", czyli ok. 75-95C. A więc znacznie niżej niż w TC, gdzie temp. dochodzą do 250F.

A druga sprawa to eksperymenty z moim termometrem wsadzanym w zbiornik oleju. Bo dziś jak jeździłem to znów jakoś nisko pokazywał, około 140F. Wyjąłem go i położyłem koło termometru w mieszkaniu, temp w mieszkaniu 22C, na wskaźniku troszkę powyżej 70F, a więc idealnie. Później trzymałem w łapie z 10 minut, niby 36,6C, a wskaźnik pokazywał około 90-95F, czyli ciut za mało. No i najważniejsze badanie, zanurzyłem końcówkę w gotującej się wodzie i trzymałem dosyć długo (pomimo, że szybko reaguje na zmiany temp), ale pomimo tego strzałka wachała się pomiędzu 175, a 185F i wyżej nie chciało iść, czyli według wskaźnika Wild Rider temperatura wrzenia wody to około 80-85C :blink:

Z tego wnioskuje, że wskażnik zaniża temperaturę i to sporo, aczkolwiek nie więcej niż 37stopni, a pewnie mniej, co oznacza, że jak mam na wskaźniku 135-175F to jest idealnie, trochę to pokręcone ale pocieszające :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego lachę kładę na te mierniki bo ich wskazania o kant d.... można rozbić. Taki tam gadżet tylko. A ludzie często montują, nawet w japońcach. I o co im to? Ostatnio miałem na serwisie sprzęt gdzie termo był w korku wlewu, tradycyjnie czyli, ale sęk w tym że był krótki i w sumie mierzył tylko temperaturę atmosfery w silniku. Kolejna bezużyteczna informacja. A ludzie kupują takie gówna i spoglądają na to co jakiś czas, ale w sumie nie mają pojęcia co wskazania mówią i jak to interpretować. No ale termo jest to silnik na pewno się nie zatrze teraz, no bo termo jest. Jakby to było jakieś cudowne lekarstwo że montujesz do motonga i już śpisz spokojnie silnik się nie ugotuje bo przecież termo jest. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, mam też wskaźnik ciśnienia, drugi, bo pierwszy, który kupiłem nowy (V-Twin) niby pokazywał jakieś ciśnienie, ale jak się silnik rozgrzał to wskazówka opadała na zero i nawet przy dodawaniu gazu się nie podnosiła, kupiłem kolejny nowy (Storehouse) i niby ciśnienie pokazuje OK, ale jakoś do gliceryny wewnątrz dostało się trochę oleju i tak mętnie tam w środku :banghead: Tak, że masz racje co do tych wskaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej było kupić zegar i czujnik seryjny od Eli? Ja mam seryjny zegar ciśnienia ale czujnik świruje. Lata z lewej na prawą jak wariat. Kiedyś jeszcze działał normalnie i pokazywał jak trzeba.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sezon się rozpoczął i mam kolejne pytanie. Jakie można zastosować podkładki pod śruby odpowietrzenia, które są wkręcane u góry w cylindry i trzymają jednocześnie obudowę filtra powietrza. Mam nadzieje, że wiecie, o które śruby chodzi, jak nie to podeślę jakieś zdjęcie. Te śruby mają otwory i są do nich podpięte rurki odmy, które wchodzą do filtra powietrza. W instrukcji do gaźnika Mikuni pomiędzy cylindrem, rurką oraz śrubą są narysowane jakieś o-ringi oraz nylonowe podkładki. Problem, że tych nylonowych podkładek nie mam, a z o-ringami mam problem, bo jak tam zakładam o-ringi to nie da się dokręcić tych śrub. Silniejsze ich dokręcenie powoduje, że o-ring wysuwa się (próbowałem różne rozmiary), a z kolei jak się za słabo dokręci to śruba się powoli luzuje i czasem tamtędy leci smużka oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś także jeździłem i miałem około 180F, ale np. w czwartek przy piecowaniu osiągnąłem rekordowe do tej pory 205F, ale myśle że nic mu nie będzie nawet jakby było 215-220F, ale jak piszecie, te wskaźniki to zwykły gadżet ;-) i jak wspominał Fisu nie mierzą one precyzyjnie.

 

 

Ale wrócę jeszcze do innej kwestii, mianowicie świec u mnie, i tym przerywaniem/strzelaniem z jednego gara na zimnym silniku.

Fisu słusznie pisał że objaw wygląda na świece, ale przyczyną takiego stanu rzeczy może być źle ustawiony gaźnik i dlatego padają świece.

Wszystko wiec wskazuje że tak dokładnie jest, bo świeca tylnego cylindra była cała okopcona, a ta z przedniego raczej ok.

 

Dodam że przy okazji zmiany świec na nowe HD zmierzyłem ciśnienie sprężania (oczywiście na zimnym i maneta do oporu) i wyszło równo po 8 na obydwu garach ( dzięki Bogu :D ) !

 

No i wczoraj objaw mi się powtórzył, to samo, czyli strzelanie/prychanie z jednego gara na zimnym (zapewne z tylnego).

Kiedyś qurim pisał że w teorii obydwa powinny dostawać taką samą mieszankę a tylny zawsze ma bogatszą w praktyce.

 

Ale dziś znalazłem patent na to żeby mi nie strzelał/dusił się i nie walił marchewami póki sie nie zagrzeje, otóż odkryłem że trzymanie długo na ssaniu mu nie służy, widocznie tylny gar nie jest w stanie przepalić takiej bogatej mieszanki, bo dziś trzymałem go na ssaniu krótko i później całkowicie go zdjąłem, i delikatnie manetą podtrzymywałem lekko ponad wolne obroty, żeby nie zgasł i złapał temperaturę , i było już ok :) :biggrin: czyli bez "efektów specjalnych" na zimnym :D

 

 

 

A i wrzucam fotkę starych świec :

 

EDIT : BARDZO WAŻNE ! Stare świece przed wymianą w danym dniu przejechały raptem tylko 500 metrów ! (mimo że dzień wcześniej zrobiłem na nich ponad 40 mil)

Zajechałem na nich na zimnym silniku do kumpla, i być może przez to świeca tylnego cylindra była taka okopcona, co nie zmienia faktu że ta z przedniego garnka była ładnie oczyszczona i bez sadzy.

post-50654-0-99162300-1366575585.jpg

post-50654-0-23743800-1366575592.jpg

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

mam pytanie odnośnie H-D Electra Ultra Glide Classic 96 rok model na wtrysku

czy jest mozliwośc manualnie podkręcić wolne obroty silnika ??

po rozgrzaniu ma poniżej 500 obr/min

i druga sprawa odnośnie radia, grają tylko głośniki pasażera

czy jest jakaś opcja balansu przód tył czy może coś jest źle podpięte lub spalone w instalacji ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cio do wtrysku to nie podpowiem, bo nie miałem styczności.

 

Czy coś spalone - stare radia z Radiosound były dość odporne... Źle podpięte - zależy czy coś było grzebane w motocyklu i instalacja była rozpinana...

 

W Ultrze jest wiązka idąca od konsoli i modułu w głośniku pasażera do przełączników prawej manetki (kontrola radia i magnetofonu), do radia i do przełącznika Speaker. PTT też jest dopięty do tej wiązki. Na jednym z przewodów idących do PTT jest dioda, która, jeśli się spaliła to może wymuszać sygnał nadawania i wyłącza przednie głośniki. Nie wiem jak to jest fizycznie zrobione w oryginale, bo ja sam dłubałem tą wiązkę (robiłem upgrade Classic - Ultra).

 

Generalnie musisz sobie przejrzeć schematy, są np. tu: http://www.ridingiron.com/1996-flht-flhtc-flhtc-i-flhtc-ultra-flhtc-ultra-i-and-fltc-ultra-i-models-pages-896-901/.

 

Co do głośników to masz jeszcze to samo "kanciate" radio co ja, sprawdź dwie rzeczy:

 

1. Na owiewce pod stacyjką jest przełącznik Speaker ,w pozycji Off wyłącza przednie głośniki

2. włączone CB, włączony VOX i rozkręcony squelch potrafi złapać zakłócenie i psoci się przednim głośnikom jak nie jest podpięty headset

 

Generalnie CB bez headsetów działa przez przednie głośniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

wallygator dzięki okazało się że była włączona opcja "Speaker"

a co do obrotów to mam jeszcze problem

po nocy zimny silnik ma około 1000 obr/min im bardziej się nagrzewa tym obroty mu maleją potrafią spaść poniżej 500 obr/min ale silnik nie gaśnie

kontrolka od oleju nie świeci ale ładowanie spada w okolice 12V

jak by ktoś miał jakieś pomysły co to może być to czekam na info

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekają na wysokie Idle we wtryskowcach a tu ktoś narzeka że za nisko. :biggrin:

 

Wtrysku w EVO nie dotykałem swoją dłonią więc niewiele doradzę. Ale gdybym miał taki problem to pewnie szukałbym śrubek którymi można pokręcić w którąś stronę i obserwował co się dzieje. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, w czarnej dupie. Rozmiar łba śruby jest wartością pochodną średnicy tejże śruby, co najmniej tak jest w metrycznym systemie. A jaki sens calowego łba na metrycznej śrubie? Gwinty masz calowe a ich nauka niełatwa. Jedna rzecz którą bardziej rozumieją amerykanie niż europejczycy, niesamowite. Ale z pomocą tabeli rozgryziesz co i jak. Tylko wzrok dobry trzeba do liczenia zwojów. Szukaj w sieci sklepów Werbus i Stalmut, na ich stronach są tabele gwintów UNC UNF BSW itd. Ten ostatnio to calowy Whitworth`a, brytyjski system. Ale w HD też spotkasz, te dwa wcześniejsze to zwykły UNC i drobny UNF (Fine - drobny).

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem sobie zestaw śrub, nakrętek i podkładek (to podkładki to nie wiem po co dają? ) w luisie znaczy się motoakcesoriach i chwale sobie bardzo . Już kilka razy mi tyłek uratowały - chociaż nie ma tanio.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...