Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rozgrzebałem koła (wymiana opon). W jednym okazało się bicie- koło do centrowania. Przy okazji wymiana łożysk, i tutaj trochę mnie zaskoczyło....stożkowe!

Między nimi tuleja dystansowa i podkładki 3 szt. różnej grubości pogięte na maxa - znaczy koło miało luz bo to też widać na jednej bieżni.

Tutaj rodzi się pytanie: jak to wszystko złożyć do kupy??? metodą prób i błędów??? , czy jest na to jakiś sposób? - chodzi o to aby po skręceniu nie ścisnąć za mocno łożysk lub aby nie mieć za dużego luzu.

Po skręceniu trudno wyczuć bo i tarcza zazwyczaj trochę trzyma, i pas ...

 

A gdyby tam zapodać zwykłe łożyska???

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łozyska skladasz na luz poosiowy od 0.07 do 0.15 mm.

Jest tez kit do tych kół na łozyska od twin cama. No ale, jak zwykle jest szkopul, bo te jak się rozwalą to do domu dojedziesz, a jak poleca Twin Camoskie to stoisz i płaczesz...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie łatwe dokręcić i poluźnić. Oś koła jest z nakrętką i conajmniewj u mnie nie ma dodatkowej śruby ucha goleni która zabezpieczy oś. Czyli trzeba jechać z niedokręconą.

 

U siebie zmieniałem, też stożki, rozsypały się podczas jazdy, z przodu. Dokulałem do domu jakoś. Łożysko CBK-087 FŁT, żadne tam Timken czy inne "genuine" wynalazki. Podkładkę miałem jedną, wyjąłem i nadal za dużo luzu więc lekko liznąłem tuleję od czoła i było git. Luz na wyczucie, czyli bez luzu ale swobodnie obracające się. Zacisk i pas zdejmij na czas prób. Mając te elementy założone nigdy nie ocenisz co jest grane. Trzeba odrobinkę doświadczenia żeby wyczuć faktyczną ciasnotę a nie pomylić z oporem smaru którego dużo musisz dać w nowe łożyska.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeetam magik. Ja wolę stożkowe, chociaż bardziej upierdliwe są. Z wyjęciem bieżni może być niełatwo, jeśli nie pójdzie po dobroci to lepiej od razu zabierz kółko do lokalnego, dobrego serwisu moto i niech za kilka PLN wyjmą jeśli posiadają sprzęt do tego. A jeśli nie posiadają to nie wyjmą bez kaleczenia piasty...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ukrychnął mi się ściągacz, tzn. jedna łapka poszła się j.....ć :( . Kupiłem taki za stówę i myślałem że da rade. Musze to zlecić.

 

Przyspawaj kawał jakiegoś żelastwa do bieżni od starego łożyska,które chcesz wyjąć i młotem wal w to żelastwo ,a zobaczysz jak ładnie wylezie .Przy spawaniu uważaj na piastę,aby jej nie uszkodzić.Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... ale namieszane... :cool:

 

szczyrk- rama w Elce do składania napędu nic nie ma.

Nie wiem skąd taka filozofia... no ale cóz.

Napęd w Eli składadsz nastepujaco.

Skracasz silnik ze skrzynią dwoma srubami ale lekko, tak aby był leciutki luz.

Potem dokrecasz wewnetrzna kape, też lekko. Zakladasz od razu wszystkie uszczeliki i loktajty.

Dobrze sprawdz czy kapa prawidłowo siadła. Kape dokrecasz tez lekko ale praktycznie bez luzu.

następnie skrecasz solidnie silnik ze skrzynką i dokrecasz na gotowo kapę. Nie ma tu filozofii zadnej, prosta robota, aby tylko zachowac kolejnosci.

W Softailu jest inaczej....

 

 

olkrzys- podaj jaki commander i dane sprzęta. I zobacz czy jest podpięty Dyno JET Auto Tune- stawiam, że go tam nie ma.

Mam nadzieje, że jeszcze nie pogrzebałeś z powyzszym opisem bo sobie możesz sporo namieszać... :cool:

 

Fisu chyba nastąpiło przeklamanie.Składam Evkę -softaila na silniku evolution.Ale dzięki za zainteresowanie.Pomalowałoem dziś kartery silnika lakierem strukturalnym od Malego.W poniedziałek go trochę wygrzeję i wrzucam silnik.Mam nadzieję ze obejdzie się bez zadnych kombinacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ukrychnął mi się ściągacz, tzn. jedna łapka poszła się j.....ć :( . Kupiłem taki za stówę i myślałem że da rade. Musze to zlecić.

 

No widzisz. Bo do tego się używa ściągacza bezwładnościowego z rozprężną tuleją.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek300hp, możesz mieć z tym problem...

 

Rozumiem, że króciec był wciskany. Do zmontowania tego połączenia będzie potrzeba więcej sprzętu.

 

1. Otwór w gaźniku powinien być lekko przepolerowany, ale nie pamiętam jaka jest wartość chropowatości dla połączeń wciskanych.

2. Średnica otworu oraz średnica wałka musi być dobrana jako pasowanie ciasne, nie pamiętam wartości.

3. Korpus można lekko podgrzać (musi być podgrzany równomiernie!!), do tego wystarczy opalarka i wciśnięcie króćca powinno zostać zrobione za pomocą prasy - trzeba zrobić kopyto do podparcia tylko pod punktem wciskania.

 

Tylko take wykonanie zagwarantuje Ci szczelność. Nie pamiętam wartości dla połączeń wciskanych, bo robiłem to tylko raz z 15 lat temu.

 

Najlepiej udaj się do zakładu regeneracji gaźników, oni powinni sobie z tym poradzić.

 

Ewentualnie możesz spróbować przegwintować korpus, nagwintować króciec, wstawić o-ring (benzynoodporny - z Vitonu) pod króciec (w środku otworu), a całość skręcić na Loctite do połączeń stałych. Takie historie robiłem w swojej karierzez i sprzęty latają już parę lat bez problemów.

Witam

Dzisiaj udało mi się zamontować króciec. Zastosowałem się do wskazówek, i tak:

1. Do gaźnika, użyłem pasty ściernej do polerowania aluminium za pomocą małej szlifierki (dremel) przepolerowałem tylko do momentu uzyskania jednolitej barwy (zużyłem 2 sztuki końcówek z filcu)

2. Króciec tylko delikatnie wygładziłem ale nie maszynowo.

3. Do wciskania użyłem prasy ręcznej, gdzie dokładnie wypoziomowałem gaźnik podpierając i unieruchamiając go. Do poziomowania używałem poziomicy.

4. Ścianki w gaźniku delikatnie pokryłem warstwą poxipolu

5. Palnikiem podgrzałem gaźnik (tak, żeby szajsmetal nie rozpłynął sie)

6. Króciec schłodziłem do -65 stopni i umieściłem w prasie

7. Pociągnięcie za wajchę prasy dopełniło sprawę (podczas wciskamia całość weszła gładko aż do wyraźnego oporu)

 

Szczelność już sprawdzona jest ok

 

Wallygatorr Wielkie dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja znów z "swoim"...

Podkładki dystansowe miałem 2 szt. 0,15 i 0,80. Obie zmasakrowane. Wiecie może gdzie coś takiego kupić? ewentualnie zapodać od czegoś???

 

Koło wycentrowane....ale nie do końca bo na boki jest o.k. ale góra/dół bije 1,5mm. Koleś gada że podbite i nie da rady lepiej.

Da rade tak jeździć?? nie za dużo tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...