kamello Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Witam, muszę wymienić dźwignię ssania, którą nasuwa się na kierownicę (sprawa dotyczy Hondy Magny VF750 1982). Manetki są z gumy, nie ma żadnych śrub, usiłowałem ściągnąć ale nie idzie. Czy są jakieś sposoby na ich demontaż ? Proszę o pomoc. I jeszcze jednak sprawa. Na gumowych manetkach mam gąbkowe otoczki, które są zniszczone. Czy można dokupić same otoczki (koszulki), czy też trzeba zmienić całe manetki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Yo! Raczej zmienic trzeba cale manetki. Wez strzykawke, igle, zaciagnij troche oleju i wstrzyknij miedzy kierownice a gume manetki. Wtedy zejdzie jak po masle. Moze tez byc WD40, tylko moze byc ciezko wprowadzic ten plastikowy aplikator pod manetke. Bez jakiegos ostrego narzedzia sie nie obejdzie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jeżeli masz je już do wymiany, to tniesz nożem. Inaczej jw. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Yo! Raczej zmienic trzeba cale manetki. Wez strzykawke, igle, zaciagnij troche oleju i wstrzyknij miedzy kierownice a gume manetki. Wtedy zejdzie jak po masle. Moze tez byc WD40, tylko moze byc ciezko wprowadzic ten plastikowy aplikator pod manetke. Bez jakiegos ostrego narzedzia sie nie obejdzie. Pzdr Ja bym spróbował z czymś mniej agresywnym - np. woda z mydłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Albo próbuj podgrzać trochę kierownicę i manetkę. Powinna stać się trochę elastyczna i zejść. A w ogóle to pochlastaj manetki i kup se nowe. Będziesz zadowolony. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dwa proste pytania odnośnie demontażu manetek w moim gadzie: - Czy śruby ciężarków na kierownicy były klejone? jest jakiś patent na to żeby je poluzować? Bo śruba się gnie, nadgarstki pękają, a postęp zerowy :) - Czy jest jakiś bardziej wyrafinowany sposób na zdjęcie manetek niż rozcinanie ich ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 lekko je rozegnij i dmuchaj sprężonym powietrzem Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 generalnie oryginalnie śruby od ciężarków były posmarowane jakimś badziewiem (chodzi mi o gwint). Gdy u siebie je odkręcałem musiałem powalczyć, ale bez przesady. Grunt to dobry śrubokręt bo chińską tandetą można poniszczyć śrubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dwa proste pytania odnośnie demontażu manetek w moim gadzie: - Czy śruby ciężarków na kierownicy były klejone? jest jakiś patent na to żeby je poluzować? Bo śruba się gnie, nadgarstki pękają, a postęp zerowy :) - Czy jest jakiś bardziej wyrafinowany sposób na zdjęcie manetek niż rozcinanie ich ? 1. Podejrzewam ze juz zjechales sruby wiec zostaje Ci rozwiercenie.2. Oczywiscie ze tak. Podwazasz srubokretem i wtryskujesz WD40 lub inny srodek penetrujacy. Powoduje on puchniecie gumy, przez co latwo sie zeslizguje manetka. Zakladajac ja spowrotem musisz oczyscic i kleic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Na razie śruby są tylko delikatnie naruszone bo stwierdziłem że przemyślę problem zanim całkiem popsuję :D Udało wam się to odkręcić zwykłym śrubokrętem ? Czy jakaś grzechotka + nasadka?Inżynierowie kawasaki chyba w ramach okrutnego żartu wkręcili tam śrubę na krzyżak.. Dzięki z tym patentem z WD40, na pewno spróbuję jak tylko pozbędę się ciężarków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Najwazniejsze to idealnie dopasowac idealnie nasadkę. Grzechotka + nasadka i jedziesz z bardzo duzym dociskiem. Oryginalnie chyba jest to zakrecone na locktite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Na razie śruby są tylko delikatnie naruszone bo stwierdziłem że przemyślę problem zanim całkiem popsuję :D Udało wam się to odkręcić zwykłym śrubokrętem ? Czy jakaś grzechotka + nasadka?Inżynierowie kawasaki chyba w ramach okrutnego żartu wkręcili tam śrubę na krzyżak.. Dzięki z tym patentem z WD40, na pewno spróbuję jak tylko pozbędę się ciężarków. Te śrubki maja to do siebie że lubią się odkręcać.Ja np u mnie potraktowałem je loctite i już 2 lata się trzymają jak nalezy.Nie pamiętam dokładnie ale moment zerwania był w okolicach 25 Nm.Jeżeli nie dasz rady sam odkrecić to poproś kogoś kto ma mały klucz pneumatyczny i spróbuje momentem rzędu 25-30 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Pośpiech i desperacja zwyciężyły :D pojechałem na serwis i chłopaki mi to odkręcili w 5 sekund, w dodatku za gratis :D (pozdrawiam bikers place)Jeśli chodzi o zdjęcie samych manetek to przetestowałem inną metodę - strzykawka, gruba igła i mydło w płynie. Zajęło to może z 5 minut ale robota przy moto to przecież przyjemność ;) Gdyby ktoś myślał nad grzanymi manetkami - nie ma nad czym się zastanawiać, rewelacja. Ale jeszcze jedno małe pytanie dla zorientowanych - w manetkach oxforda wnętrze jest dość sztywne i zdaje się plastikowe - czy ten super glue z zestawu wutrzyma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.