Skocz do zawartości

gs 750l Jak wyregulowac gaznik//pomocy


_kemocior_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam leciwego gs 750l ktorego skladam cale wakacje. Zlozylem juz wszystko do kupy. Zostala regulacja zaworow oraz gaznikow. To drugie zamierzam wykonac sam. Prosil bym o pomoc w regulacji. Szczegolnie chodzi mi o wskazanie otworow w ktore mam wlozyc koncowki wakuometra oraz o wskazanie srubek regulacyjnych. Oczywiscie domyslam sie gdzie sa te srubki ale pewnosci nie mam poniewaz pierwszy raz spotykam sie z takim gaznikiem. Z gory dziekuje mam nadzieje ze ktos mi pomoze :)

 

Zdjecie mojego gaznika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58380cee4c9e0246.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

skladasz motocykl od podstaw bez instrukcji serwisowej? przygladnij sie korpusom gaznikow i napisz czy nie sa to przypadkiem:

 

MIKUNI VM26SS

 

edit.

 

poprawka VM sa 'mechaniczne' - szukam dalej. co nie zmienia faktu, ze mozesz podac typ gaziorow.

 

no wiec sa to zapewne gazniki serii BS - chociaz wedlug danych jakie znalazlem ten typ nie wystepowal w GS750 - byly tam wlasnie VM26ss. albo jestes wlascicielem 'limitowanej serii' albo przez te 30 lat ktos gazniki zmienil. tym niemniej:

 

http://www.gs-classic.de/tipps/verg_08.htm

 

a wakuometry podpinasz do wyprowadzen na kruccach.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skladalem motocykl bez serwisowki. Jedyne co mialem to schemat instalacji elektrycznej. Postaram sie cos odczytac z tego gaznika . Mam nadzieje ze uda mi sie to bez jego wyjmowania. W tym motocyklu jest tak trudno wlozyc gaznik i podpiac go pod filtr ze szok jeszcze tym bardziej ze gumy przez te lata stracily swoja dawna elastycznosc. Porobilem troszke fotek gaznikowi gdy byl wyjety i teraz zauwazylem ze na gornej czesci pisze cos takiego: //MIKUNI KOGYO CO LTD JAPAN//

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumialem to chcesz zsynchronizowac gazniki :) Jesli chodzi o regulacje skladu mieszanki to jest to wieksza zabawa. Jesli zdjales to wyczysc.

to Ci lekko pomoze.

Do synchronizacji nie zdejmuj gaznikow. Wakuometry podlaczasz do kroccow na gazniku. Powinny byc zaslepione, poza jednym z ktorego idzie przewod do baku (kranik podcisnieniowy).

Najpierw synchronizujesz 1 z 2 zeby mialy takie samo podcisnienie, potem 3 z 4, a na koniec srubka ta srodkowa synchronizujesz obie pary.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja troszke czytalem na temat synchronizacji czterech gaznikow. Tylko widzicie ja mam problem gdzie podlaczyc rurki od wakuometra. O to zdjecie : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02a1923991c9c2a7.html

 

1.kolor czerwony:srubki do regulowania przepustnic

2.brazowy: wezyk doprowadzajacy benzyne

3. rozowy: wezyk podcisnieniowy do kranika zbiornika

4. zolty: te krucce sa tylko dwa i mam je wolne niczym nie zaslepione(jak kupilem ten motocykl tak poprostu byly)

5.niebieski: tu mam dysze ktore moge calkowicie wykrecic( one sa wkrecone do opou)

 

Przeczytalem jeszcze ze na gazniku jest napis // MIC //

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co masz oznaczone jako niebieskie to piloty do regulacji skladu mieszanki na wolnych obrotach. podalem Ci link do strony gdzie jest to opisane razem z liczba obrotow o jakie masz je wykrecic. co do wolnych rurek to sprawdz dokad prowadza - jesli do komor pluwakowych to sa to przelewy - jesli w okolice przepustnicy to musisz w manualu ustalic czym steruje pojawiajace sie na nich podcisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki do synchro mogłyby być tym co masz zaznaczone na różowo, czyli ta mosiężna rurka. :biggrin: No ale czemu tylko na jednym gaźniku to jest? :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Wam naprawde duzo sie dzis dowiedzialem. Jutro przystopie do sychronizacji. Troszke ciezko mi bylo zakapowac o tych kruccach ale przepraszam za to ze tak ciezko mysle. Odnalazlem te srubki imbusowe na kruccach. Dorobilem juz sobie dysze ktore moge wkrecic zamiast srubek i podpiac pod nie wakuometr. To sa te srubeczki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68b2e7674003ff3e.html

 

A co do tych srubek regulacyjnych mieszanki od wolnych obrotow to postaram sie jakos wyczytac na podanej mi wczesnie stronce ile mam je wykrecic. jakos moze mi sie uda bo slabo znam nimiecki. Pozdrawiam jutro sie odezwe :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazniki przed synchronizacja nalezy wyczyscic a potem wyregulowac.

Synchronizacja to ostatni zabieg jaki robi sie przy serwisowaniu gaznikow.

Specjalnie dotyczy to tak starego i dawno nieuzywanego sprzeta.

Stare i stwardniale krucce nalezy wymienic na nowe.

Instrukcje obrazkowa czyszczenia gaznikow masz na portalu zajmujacym sie starymi Suzuki seri GS http://www.thegsresources.com w dziale "Carb cleanup series" - tytul na dole w lewym rogu strony glownej.

Gaznikow Suz GS nie synchronizuje sie na jednakowe podcisnienie wiec lepiej sciagnac serwisowke zanim narobi sie baboli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten silnik poskładałeś bez serwisówki to sieczkarnia przy nim bedzie miała piekny dźwiek. Niechce straszyć ale japończyka nie da sie poprawnie poskładac bez serwisówki i przynajmniej 2 kluczy dynamometrycznych

 

 

Kolego czytaj dokladnie co napisalem w pierwszym poscie. Czy jest napisane ze skladalem silnik gsa czy gsa? Motorek kupilem w czesciach ale silnik byl zlozony tylko gazniki wyjete reszte rzeczy mechanicznych i elektrycznych zrobilem bez serwosowki i nikt mi nie powie ze wyjdzie sieczka. jedynie czym sobie pomagalem to schemat instalacji elektrycznej.

 

A co do serwisowki moze zna ktos darmowy serwis na ktorym mogl bym znalesc manual do tego mojego gsa? Szukalem ale za kazdy karza mi placic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytaj dokladnie co napisalem w pierwszym poscie. Czy jest napisane ze skladalem silnik gsa czy gsa? Motorek kupilem w czesciach ale silnik byl zlozony tylko gazniki wyjete reszte rzeczy mechanicznych i elektrycznych zrobilem bez serwosowki i nikt mi nie powie ze wyjdzie sieczka. jedynie czym sobie pomagalem to schemat instalacji elektrycznej.

 

A co do serwisowki moze zna ktos darmowy serwis na ktorym mogl bym znalesc manual do tego mojego gsa? Szukalem ale za kazdy karza mi placic.

 

Czytaj i ucz się a nie pyskuj bo dobrze Ci radzi. Bez serwisówki możesz sobie SHLkę poskładać.

Silnik do ramy przykręcasz kluczem dynamometrycznym a nie metrową rurką.

To samo dotyczy osi kół, przedniego zawieszenia a bez klucza dynamometrycznego to możesz sobie dokręcić najwyżej kanapę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...