Skocz do zawartości

Zwiększenie mocy motocykla CBR f2


Hes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam chyba dość obszerne pytanie, ale chodzi mi o to jak zwiększyć moc motocykla chodzi mi tu o F2.

 

Chciałbym usłyszeć o teoriach jak i praktycznych zastosowaniach.

 

Czy na przykład takie pomysły mają sens a jak tak to w jaki sposób je zrealizować np:

-rozwiercenie cylindrów?

- szlifowanie cylindrów?

- zmiana tłoków a jak tak to na jakie?

- zmiana smaru?

- zwiększenie chłodnicy?

- zmiana tłumika i jaki najlepszy?

- zmiana korektorów?

- zmiana świec?

- czy możliwe jest włożenie jakiejś turbiny do tego motocykla?

- itp.

 

Jeśli już ktoś sprawdzał jakieś pomysły z chęcią dowiem się efektu jaki uzyskał.

Będę pisał co mi się udało i co dało efekt.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana smaru :icon_question: Chyba w łożyskach kół - obstawiam, że jak załadujesz teflon to z 5KM uzyskasz :notworthy:

To samo z łańcuchem - zmyj dokałdnie stary i też przesmaruj teflonem - to kolejne 5KM...

W sumie już masz 10KM :biggrin:

 

Zmiana korektorów :icon_question: Jak już coś to kolektorów...

 

Kolego widze, ze twoja wiedza na obecną chwile pozwoli Ci jedynie na jeden jedyny tuning jakim jest napompowanie kół do odpowiedniego ciśnienia i zalanie baku V-powerem.

 

Także obecnie polecam dobrą lekturę i wnikliwe czytanie forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam chyba dość obszerne pytanie, ale chodzi mi o to jak zwiększyć moc motocykla chodzi mi tu o F2.

 

Chciałbym usłyszeć o teoriach jak i praktycznych zastosowaniach.

 

Czy na przykład takie pomysły mają sens a jak tak to w jaki sposób je zrealizować np:

-rozwiercenie cylindrów?

- szlifowanie cylindrów?

- zmiana tłoków a jak tak to na jakie?

- zmiana smaru?

- zwiększenie chłodnicy?

- zmiana tłumika i jaki najlepszy?

- zmiana korektorów?

- zmiana świec?

- czy możliwe jest włożenie jakiejś turbiny do tego motocykla?

- itp.

 

Jeśli już ktoś sprawdzał jakieś pomysły z chęcią dowiem się efektu jaki uzyskał.

Będę pisał co mi się udało i co dało efekt.

 

Pozdrawiam.

 

A po co ci wieksza moc? Z taka swiadomoscia techniczna a raczej jej brakiem zakladam sie o kazde pieniadze, ze nie potrafisz wykorzystac tego co masz. Jak chcesz poprawic osiagi motocykla to o niego zadbaj. Zeby cos tuningowac to najpierw trzeba to doprowadzic do stanu tip top.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy. Ta kwestia jest dla mnie wyjątkowo interesująca ze względu na sentyment do tego motocykla. Dlatego chciałem podyskutować o tym z osobami co znają się trochę więcej na mechanice. Uwielbiam grzebać w motocyklach więc to stratą czasu na pewno bym nie nazwał.

Kupić 900 nie jest to aż takie przyjemne jeździć tym co wszyscy, wole sam coś stworzyć, 900 na pewno też kiedyś zakupie i wtedy nią się będę zajmował.

Takie rzeczy jak smar czy nawet dobór łożysk w motocyklu ma znaczenie dla jego osiągów. To samo tyczy się przepływu spalin.

Oczywiści najważniejszą rzeczą jest to by motocykl był niesamowicie sprawny na komponentach oryginalnych. No tak a później?

Chce zaspokoić ciekawość o tych kwestiach, nawet jeśli to będzie taki szczegół jak wymiana łożysk w kole :smile:

 

Mam nadzieje że uda mi się czegoś ciekawego dowiedzieć od was. :smile: Co może się kiedyś przydać także do innych motocykli.

 

I nie wydaje mi się żeby literówka świadczyła o wiedzy.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odpowiem teraz na serio - zacznij od pracy nad zawieszeniem, hamulcami, dolotem (filtr i odpowiednie dysze do haźników), dobrze zestrojonym wydechem i przełożeniami. Miałem okazję przejechać się lekko stuningoraną, z krótszymi, torowymi przełożeniami i powiem szczerze, że subiektywnie sprzęt ten zapiedzielał lepiej niż nowe 600tki o mocy 120 KM. Druga sprawa, jeśli podchodzi sentymantalnie - zadbaj o to, by nie było druciarstwa, popękanych owiewek, można trochę pobawić się w polerkę, czy delikatne akcesoria (np. niższa kierownica, klamki, sety podnóżków). Wydaje mi się, ze jest dużo lepszych pomysłów niż naprawdę trudne do wykonania turbo, czy zwiększanie pojemności.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulcami i wydechem już się zająłem. Filtr na pewno zmieniam bo jest wystarczająco brudny, ale wymieniać tylko na nowy czy są i warto szukać jakiś specjalnych do tego modelu? Jeśli chodzi o dysze to co konkretnie proponujesz, wymiana jak tak to na jakie? Co do zawieszenia prócz regulacji to zbytnio nic poza tym nie robiłem.

 

Kwestie lakiernicze są właśnie w realizacji a miedzy czasie właśnie chce zadbać o wnętrze.

 

Zastanawiam się nad większą chłodnicą by się tak nie grzał, jak dostaje wyższych obrotów, ale nie wiem jaką można do niego do pasować.

 

Skrzynia brzmi zachęcająco ale na razie bezpośrednio w silnik nie będę interweniował, jak już dostroję silnik ze wszystkim i będzie dobrze wszystko działało to może wtedy, ale na pewno jest to informacja warta uwagi.

 

Dzięki wielkie za informacje.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim za dużo pieniędzy utopisz w tym motocyklu przejedź sie 900rr i sentyment minie. Też tak miałem, marzylem o tuningu dawniejszych konstrukcji w czasie gdy je posiadałem, wydawały się najlepsze, jedna przejażdzka czymś poprawionym przez fabrykę i sentyment mija. Jasne, taka F2 w stanie oryginał- igła przyciąga wzrok i wywołuje uśmiech na twarzy, jednak tuning mechaniczy takiego motocykla moim zdaniem mija się z celem.

A najprostsza metoda to zrobić po prostu rozwiert, zaingerować w głowicę, gaźniki o większym przelocie.

Myślę że jest to do znalezienia za oceanem.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim za dużo pieniędzy utopisz w tym motocyklu przejedź sie 900rr i sentyment minie. Też tak miałem, marzylem o tuningu dawniejszych konstrukcji w czasie gdy je posiadałem, wydawały się najlepsze, jedna przejażdzka czymś poprawionym przez fabrykę i sentyment mija. Jasne, taka F2 w stanie oryginał- igła przyciąga wzrok i wywołuje uśmiech na twarzy, jednak tuning mechaniczy takiego motocykla moim zdaniem mija się z celem.

A najprostsza metoda to zrobić po prostu rozwiert, zaingerować w głowicę, gaźniki o większym przelocie.

Myślę że jest to do znalezienia za oceanem.

 

Nie potrzeba rozwiertu aby poszukać więcej koni z tego silnika tylko trochę pracy.

Ta konstrukcja dużo wytrzymuje tylko trzeba to zrobić z głową.

Zwiększenie stopnia sprężania, wymiana panewek na wale, korekta poważna kanałów wylotowych, korekta kanałów dolotowych i wymiana zębatek na wałkach rozrządu lub ich przeróbka na elektrodrążarce.

Jest pole do popisu i można uzyskać około 120 kM na tylnym kole.

Uśmiech na twarzy znika u prześmiewców jak taki staruszek po tuningu im ucieka na prostej.

Bez tych kombinacji można F2 przebudować na potworka zachowując zewnętrzny wygląd ale należy wymienić silnika z PC25 na SC28. Jest to bardzo proste i wykonalne w ciągu kilku dni.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najprostszym sposobem będzie:

- założenie dyno-jet'ów

- założenie sportowego filtra powietrza

- i chyba najbardziej banalny czyli lać bzyne 98 oktanów, jak masz stacje shell'a pod domem to 99+.

 

Jak tego będzie mało to kapitalny remont i to napisał Piotr Dudek.

 

Jeśli gadam głupoty to mnie poprawić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najprostszym sposobem będzie:

- założenie dyno-jet'ów

- założenie sportowego filtra powietrza

- i chyba najbardziej banalny czyli lać bzyne 98 oktanów, jak masz stacje shell'a pod domem to 99+.

 

Jak tego będzie mało to kapitalny remont i to napisał Piotr Dudek.

 

Jeśli gadam głupoty to mnie poprawić. ;)

 

A co da paliwo 98 ? jeżeli ten silnik jest zrobiony po 91 oktan.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najprostszym sposobem będzie:

- założenie dyno-jet'ów

- założenie sportowego filtra powietrza

- i chyba najbardziej banalny czyli lać bzyne 98 oktanów, jak masz stacje shell'a pod domem to 99+.

 

Jak tego będzie mało to kapitalny remont i to napisał Piotr Dudek.

 

Jeśli gadam głupoty to mnie poprawić. ;)

 

Gadasz glupoty :)

 

Hes, zle Cie ocenilem, za co przepraszam. Wyglada na to ze jednak wiesz o czym mowisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

celowo zapytalem o kasę jaką dysponujesz (szkoda że ktoś usunął)- czemu ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CBR60...sQ5fAccessories

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-D-D-Sli...sQ5fAccessories

 

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=dynojet+c...t+cbr&_osacat=0

 

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=k%26n+cbr...br+f2&_osacat=0

 

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=steel+bra...br+f2&_osacat=0

 

Mało ? Jak chcesz poszukam Ci dokładnie w jakich sklepach możesz znaleśc graty aby zwiększyć moc w smoim moto- aby tylko twoja kieszeń to wytrzymała :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę silnika zostawiam jako ostateczność.

Co do ingerencji w silnik PANIE PIOTRZE brzmi sympatycznie, ale musiałbym o tym jeszcze dużo poczytać, jeśli ma Pan jakieś użyteczne linki na te tematy lub tytuły książek to z chęcią tam zaglądnę.

 

Będę rozmawiał na temat niektórych części z osobą za oceanu, podobno mają tam trochę inne możliwości doboru części, może i tam dostane jakieś ciekawe pomysły.

 

Filtru powietrza właśnie poszukuje, bez ciekawych rezultatów.

 

Dzięki za wszelkie informacje im ich więcej tym większe mam możliwości polepszenia tej maszyny.

 

 

 

Dzięki za linki na pewno się przydadzą.

 

Nie mowie że od razu wszystko chce kupić i na wsadzać samych nowości w motocykl.

Chce na podstawie zebranych informacji powybierać i dopasować odpowiednie i najbardziej sensowne propozycje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiki to nie ktoś tylko ja usuwam posty nie mające nic wspólnego z poradami dotyczącymi mechaniki.

Proponujesz człowiekowi tłoki za ponad 600 papiera + transport + uszczelka i robota ?

Toż to przekracza wartość motocykla.

Wystarczy planować głowicę o0.5mm a nawet 0.8 mm i o tyle obniżyć kieszenie na zawory w tłokach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...